Sekoan miehen ilkeydestä..
En oikein tiedä mistä aloittaa tai mitä kirjoittaa. Tää on ensimmäinen kerta kun kirjoitan asiasta millekkään keskustelupalstalle. Alan olla niin turta ja voimaton jatkuvaan haukkumiseen ja alistamiseen, etten enää jaksa. Kaikkein pahinta on se, ettei mies välitä. Uhkaan lähteä ja erota, mutta hän ei ota kuuleviin korviinsa. Asumme yhdessä ja minulla on alle kouluikäinen lapsi huollettavana.
Meidän koko elämä pyörii miehen navan ympärillä. Hän saa tulla ja mennä miten huvittaa, ei pidä kiinni sovituista asioista, harrastukset, työ ja kaverit menee aina meidän edelle. Pari päivää takaperin olin ahdistunut ja lähdin lenkille, sanoin miehelle että lähden ulos kävelemään.. tää totes, että se on sun viimeinen tekos jos lähdet. Löin oven kiinni perässäni ja palasin reilun tunnin päästä. Ensimmäinen kommentti oli, et ketä kävit panemas? Oliko hyvät panot? Lähdin takaisin ulos, en kestänyt kuunnella..
Mies ehdottelee jatkuvasti "mennäänkö panemaan", "tuuksä ottaan multa suihin", on heti perseessä kiinni jos makaan ja huilaan vaikkapa sängyllä. Oon pyytänyt miljoona kertaa että mua voi myös halata tai helliä muuten, mutta tää on aina perseessä tai tisseissä kiinni. Mielistelee ennen seksiä, mutta sen jälkeen saattaa haukkua ja aloittaa riidan. Tarviiko kysyä miksi mulla ei oo seksihalujakaan enää? Hän tarvisi enemmän seksiä, sitä pitäisi olla koko ajan ja monta kertaa päivässä. Saattaa ehdotella tai puhua rivoja julkisilla paikoilla mulle niin ettei muut kuule, että menen hämilleni.
Oltiin lapsen kanssa kipeinä yks viikko, olin niin kipeä etten päässyt sängystä ylös. Tämä lähti kolmena iltana suoraan töistä päin harrastuksiin, ja tuli takaisin 7 -9 aikaan illalla. Vei roskat ja laittoi tiskit tullessaan ja kävi kaupassa, mutta muuta ei auttanut. Mun pitäisi hänen mukaansa vain olla kiitollinen tuosta avusta! ja siitä että hän on täällä. Viikonloppuna lähti toiselle paikkakunnalle lätkämatsiin, vaikka oltiin kipeitä. Tämä ok, mutta pitihän sen päästä vielä baariin matsin jälkeen!! Tuli kotiin puoli kuudelta aamulla.
Saan usein kun hän hermostuu kuulla olevani lehmä, sekopää ämmä, psykopaatti, mua ei kukaan kattelis..
Hänen mukaan en tee oikeita töitä, kun olen toimistotöissä. Oikeissa töissä raadetaan niska limassa ja paiskitaan töitä hulluna, tällaisia toimistorottia ei tarvi arvostaa.
Antaa aina odotuttaa itseään, ei välitä siitä ettei sovitut aikataulut pidä.
Koti/perhe-elämä on sitä, kuin vankilassa eläisi, jos en päästä häntä baariin ja maailmalle remuamaan. Sanoin, että on olemassa miehiä, joita ei ko. remuaminen enää kiinnosta. Lupailee kuut taivaalta kun lähtee, mutta lupaukset ei luonnollisesti pidä.
Haukkuu, vittuilee ja puhuu rumasti joka päivä. On aina tyytymätön. Epäreilu, epäkohtelias jne..
Mikä saa mut pysymään tässä? Yksinäisyys. Ne muutamat hyvät asiat, joita tästä suhteesta saan. Takokaa mulle järkeä päähän, olenko hullu kun pysyn vielä tässä??
Keskustelut ei auta, ne ei johda mihinkään..
Kommentit (47)
vielä että itse joskus lähtiessä kylään mekollani, jätän pikkuhousut pois ja sanon sen miehelle kun lähdetään.
Minusta olisi väärin suhdetta kohtaan että suhteesta lähtee.
Pitää jutella kunnolla ja oikeilla nimillä: miksi mies jatkaa sun haukkumista jos kerran olet sanonut että lopettaa.
MIKSI mies niin tekee?
Kyllä se voi muuttaa itseään ja jos vaan jatkaa niin sitten sen syy on jossain lapsuudessa vaikka ja miten on tottunut käyttäytymään, tarttee apua?
Mutta kuulostaa hurjalta meno. Ja missä se lapsi on jos ei ole koskaan paikalla kun mies laukoo? Siis ei ole KOTONA, sitä tällä tarkoitetaan ja silloin lapsi kuulee ellei ole kuuro.
Ja te annatte lapselle kuvan miten parisuhde toimii ja se menee noin kuin teillä toimitaan. Tahdotko sitä lapsellesi?
Jos hommaa ei saa hoitoon ja teidän suhdetta normaaliksi niin silloin pitää erota mutta ei tuollainen toistenne rääkkäys ole parisuhdetta.
MINNE HUKKASITTE TOISENNE? Jostain tuo on alkanut.
ihan käsittämätöntä tekstiä... lueppa ap:n kirjoitukset uudelleen, ensinnäkään lapsi ei ole heidän yhteinen jne.
veikkaan että kaikki mätä piilee just tossa sun narsisti ukossas. Itellä oli joskus sama tilanne, varsinkin ton seksin suhteen. Kaiken fyysisen kontaktin piti miehen mielestä johtaa seksiin ja sitten kun se alko maistuu puulta, mies syyllisti ja vihjaili että menee vieraisiin jos ei heru. Miten tollasessa tilanteessa voi edes kumppaniaan haluta? Tulee lähinnä yökötys ja alkaa inhoamaan jopa toisen kosketusta, koska tavallaan "pakotetaan" miellyttämään toisen yliseksuaalisia haluja uhkailemalla toisilla naisilla. Toi on sairautta ja jos jonkun pitäs hoitoo mennä ni miehes.
tuleepa mieleen että yleensä sairaanloisen mustikset, jotka epäilee kumppaniaan jatkuvasta pettämisestä ovat niitä joilla itsellään salasuhde. Toimivat ite väärin, niin kuvittelevat että muutkin käy tilaisuuden tullen vähän pökkimässä muita..
Ja sinun huolissasi mikset tahdo itse seksiä. SINULLA on oikeus hyvään seksiin! Siitä lähdetään. Ei siitä että mies vaatii ja sinä työnnät miehen pois.
Et sinä ole tottunut tuohon, et muuten olisi tässä juttelemassa.
Koska teillä on alle kouluikäinen lapsi, siis käytte neuvolassa niin soita neuvolaan ja saat ajan neuvolaterapeutille. Se ei maksa mitään.
Itse pääsin sinne muutamassa viikossa.
Perheneuvola on toinen paikka jonne saatatte saada aikaa. En tiedä miten ne jakaa perheitä mutta jutteluapua saatte eikä siellä mitään aihetta vähätellä!
Terapeutti varsinkaan ei tätä tee koska sinä itse pidät asioita niin tärkeänä/turhana kuin olet itse jotain mieltä.
Miehesi mielipide taas on hänen omansa mutta sehän on sitten sitä puhumista ja sopimista.
Yksi on varmaa; kaikki vika nnäyttää olevan mielestäsi miehessä. Voiko niin olla parisuhteessa?
21
21:
Mies saattaa aloittaa riidan haastamisen ihan mistä tahansa asiasta seksin jälkeen, vaikka aikaisemmin kaikki oli hyvin. Ääni muuttuu kellossa kun on saanut haluamansa. Tätä ei tapahdu joka kerta, mutta pelottavan usein kyllä.
Mies lähti jääkiekkomatsiin ja baariin juuri silloin, kun oltiin lapsen kanssa kipeinä, ja hädin tuskin pääsin sängystä ylös. Eikö aikuiselta ihmiseltä voisi odottaa jonkinlaista myötätuntoa ja auttamishalukkuutta silloin kun toinen sitä tarvitsee? Itse olisin jättänyt tuollaisen reissun tekemättä, jos toinen on sairaana.
Meillä on kyllä puhuttu ja puhuttu, mutta asiat eivät muutu miksikään.
Niin, taisi tulla ilmi tuo isyysasia kun olin ekan viestin laittanut. Soori, ei voi toisen elämää tietää jos ei asiaa yksi ensin ilmoita. Sama se on parisuhteessa: ei toinen voi lukea päänsisältä.
21
kaikki mätä taitaa olla sen ukkos päässä. Itellä oli aikanaan samanlainen tilanne entisen ukon kanssa. Ainoot kohdat mihin se koski oli just alapää tai tissit. Ei fyysistä kontaktia jos se ei johtanu seksiin. Jatkuvaa alistamista sillä, että jossen anna, menee vieraisiin. Sitte lirkutti ku jotai halus ja syyllisti jos ei saanut. Tuli ällötys koko tyyppiä kohtaa ja inhotti pelkkä kosketus ku aina ois pitäny olla polvillaa tai selällää, mihin tahansa aikaa päivästä tai yöstä. Herätti jopa muutaman kerran keskellä yötä. Ja selvishän se sitte että vieraissa oli ravannu, vaikka kuitenki aika usein kotona sai. Seksiriippuvainen se oli ja sairas sellanen. Pitää parisuhteessa joku tasaä-arvo olla tonkin suhteen. Ja miehen pitää tajuta et jos haluaa saada on pakko antaa. Eli pienellä romantiikalla tekee jo ihmeitä. Kusipää mikä kusipää, sinuna jättäsin.
21:
Tottakai mä sen tiedän ja ymmärrän, että kolikolla on aina myös kääntöpuolensa. Mutta en todellakaan itse häntä alkaa nimittelemään oma-aloitteisesti (takaisin oon sanonut riidan aikana), räjähtele pienestä tai käyttäydy epäreilusti. Miehen mielestä kaikki syy on aina minussa, ja välillä olen uskonut sen itsekkin!! Vaikka olisin kuinka kiva ja kiltti, ei asiat muutu mihinkään! Aina löytyy syitä vittuiluun ja mun haukkumiseen.
löydät paremmankin.
Nyt lähdet tuommoisen narsistin luota lapsesi kanssa ennenkuin tapahtuu jotain pahempaa!
Tiedän mistä puhun!
Voimia sulle kaikesta huolimatta.
Lisäksi mies pitää itseään täydellisenä, ja en kuulemma koskaan tuu saamaan yhtä hyvää miestä kuin hän on. Kukaan ei muutenkaan hänen mukaansa tuu mua katselemaan.
Hänellä on aina kaikki paremmin kuin mulla, tai hänen pitää olla parempi jossain kuin mun. Ei kestä tappiota tai huonommuuden tunnetta.
Tekee ison numeron joka asiasta mitä tekee (esim kotityö), ja jään hänelle kiitollisuuden velkaan. Mun tekemisiä sen sijaan ei noteerata.
Niistä ei ikinä tiiä, milloin saa turpaansa jos ei teekään niinkuin ne haluaa.
Hyvä puoli tässä on se, että mies ei ole lapsesi isä; se ei voi vaatia lapsen näkemistä. Mua ainakin pelottaisi antaa lapsi moisen kuuloiselle ihmiselle.
Oletko varma että lapsi pitää oikeasti miehestä vai onko hänkin oppinut jo mielistelemään?
luultavasti miehes ei lähe puhumaan kenenkään kaa mistää ongelmista ennenku annat sen viimosena ehtona ja sillon sitä ei edes kannata uskoa että oikeesti tahtoo mitään selvittää. Kuulostaa ihan exältä ja siinä vaiheessa ku sanoo et haluaa päättää suhteen ni sielt tulee vaikka mitä tyhjiä lupauksia. P*skaa puhuva. Ja joo todellaki narsistin tuntomerkit täyttyy liianki hyvin.
Itse olin tuollaisessa arjessa lapsena, samoin kuin oma lapsesi on nyt. Koko aikuisikä terapiaa ja ahdistusta takana, jatkuva masennuslääkitys jne. Mietihän asiaa siis myös oman lapsesi kannalta, jos et omalta kannaltasi osaa miettiä.
tää on sun kertomus ja itsekin tiedät että se on vain puoli kertomusta
ymmärrän täysin että kertomasi asiat ovat tosi huonoja suhteen kannalta
kysyn sulta yhden kysymyksen: rakastatko sä sitä miestä?
jos et, siinä on sulle tarpeeksi hyvä syy lähteä
jos rakastat, rakastatko sellaisena kuin hän on?
Sinänsä tietysti hyvä, että kaikki ei ole laumassa huutamassa "narsisti!" vaan joku tuo toistakin näkökulmaa, mutta jotenkin tuo sun näkökulmasi ei vaan tunnu istuvan tähän tapaukseen.
Vaikuttaako tuo mies sun mielestä siltä, että sen kanssa voi rakentavasti keskustella?
Monet noista jutuista, joita ap kertoo, ovat hyvin hälyttäviä. Kuten tuo mustasukkaisuus, "ketä kävit naimassa", ilkeily ja se että ap joutuu olemaan koko ajan varpaillaan ettei suututa miestä.
Ja voisko ap:n seksihaluttomuuteen ehkä vaikuttaa tuo miehen käytös?!
mä olen just ihan kuollu tollasen ihmisen kanssa.sorruin häneen seksittömässä liitossani ja nyt tiedän mitä on ailahtelevainen ihminen....=(.
Oma mies on täysin viili, aivan järkyttävät ääripäät
Koko ajan ku se itseään jalustalle nostaa ja tekee kaikesta tekemisistään niin ison numeron et pitäs melkee polvistua kumartamaan, se nakertaa sun itsetuntoa. Hän on hyvä ja hän on suosittu, sua ei kukaan kaipaa, niinkö? Onko koittanut eristää kavereistas? Puhuuko niin että kukaan ei sua usko? Sen takia varmaan oot täällä kertomassa, kun huomasit ettet voi kellekkään puhua. Oo vähän avoimempi lähipiirissäs, löytyy varmaan uskottu ihminen? Tää on yleisempää kun luuletkaan ja et ole yksin asias kanssa. Koitahan jaksella, pää pystyyn, se yleensä järkyttää narsistia kun huomaa että pidät puolias. Paras keino on lakata välittämättä sen kommenteista, koska narsisti elää sun kyynelistä. Ole vahva!
Ammattiapua olen miettinyt pitkään, ja se tulisi varmasti tarpeeseen. Pelkään vaan, että näitä asioita vähätellään tms. Tai etten pääse psykologille, jonot on julkisella puolella pitkät..
Kynnys lähteä hakemaan apua on suuri. Tämäkin jo helpottaa kun kirjoitan tänne..
Oon jumissa ja tottunut tähän tilanteeseen. Mutta en todellakaan voi enää hyvin, kotona saan olla varuillani mitä teen / sanon, ettei mies hermostu. Puhumattakaan tuosta lääppimisestä ja ahdistelusta, mutta miehen mielestä sen pitäisi olla mustakin vain hyvä asia, kun hänellä on mielenkiinto yllä muhun?