Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

jos lihavuuden syy on köyhyys, koska terveellinen ruoka on kallista

Vierailija
03.04.2012 |

niin kertokaa miksi sitä epäterveellistä ruoka pitää syödä liikaa?

Minusta kuitenkin on ihan tottumisesta ja mahalaukun venyttämisestä kyse, että paljonko sitä ruokaa pitää saada.

En tiedä ketään niin pienituloista että sen takia laihtuisi.

Kommentit (37)

Vierailija
2/37 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toki jos sipsejä syö vain sen verran, että energiantarve tulee täyteen, jää varmasti nälkä. esim. kasviksilla ja maitotuotteilla ei kävisi näin. liikaahan siinä syödään, jos ruoka sitten onkin paskaa, voisi sitä syödä vähemmän ja säästää siinä rahaa. vrt. hyvätuloinen käyttää kuussa ruokaan (esim. kasviksiin, maitotuotteisiin, hyvään lihaan jne) vaikkapa 250e ja pysyy terveenä ja hoikkana. köyhä taas käyttää vain 100e (nakkeihin, jauhelihaan, valkoisiin viljoihin ja leipään), ja lihoo silti. käyttäisi sitten vain 50e noihin ja lopun 50e vähäenergisiin kalliimpiin herkkuihin, esim. kasviksiin:) näin hän ei lihoisi. how simple is that?

totta kai köyhälle jää nälkä, jos koko ruokaraha pitäisi käyttää lähellä tuotettuun reilun kaupan luomukasviksiin, mutta sopivaan balanssiin noi olisi ihan mahdollista saada!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/37 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan laita viimeisiä pennosia johonkin porkkanaan ja salaattiin. Eihän niitä syö edes varakkaammat työssäkäyvät.

näihin minä käytän nyt opiskelijana (19v) rahani. kotiin kannan oikeastaan vain kasviksia, juustoa ja joskus leipää. lämpimän ruuan syön yliopistolla. ja kyllä, akateemisten vanhempieni luona on kyllä aina syöty paljon kasviksia. ja voitko kuvitella, me jopa pidämme niistä...

Vierailija
4/37 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kukaan laita viimeisiä pennosia johonkin porkkanaan ja salaattiin. Eihän niitä syö edes varakkaammat työssäkäyvät.

näihin minä käytän nyt opiskelijana (19v) rahani. kotiin kannan oikeastaan vain kasviksia, juustoa ja joskus leipää. lämpimän ruuan syön yliopistolla. ja kyllä, akateemisten vanhempieni luona on kyllä aina syöty paljon kasviksia. ja voitko kuvitella, me jopa pidämme niistä...

vaan siitä, että kasviksilla ei lähde nälkä.

Vierailija
5/37 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

monien muiden syiden lisäksi, ettei joku tiedä ravitsemuksesta ja/tai osaa käyttää rahaa. Sellaisiakin ihmisiä on. En kuitenkaan yleistä kaikkii köyhiin enkä syytä. Kuka opettaisi sellaiselle, joka ei osaa?

Viittaan tällä lihavaan Kimperi-äitiin leipäjonossa. Tosin se pipokin voi olla Uffilta tai lahjaksi saatu. Ei ole yksiselitteisiä vastauksia.

Vierailija
6/37 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

miksi joku läskiperse kuvittelee voivansa sanella mitä muut saa syödä. Jos nuo tykkäävät ruoasta ja haluavat olla pulskia niin mitä se kenellekkään kuuluu. Itsehän kilonsa kantavat. On se nyt perkele että joku luulee voivansa sanella mitä muut saa tehdä.

Vierailija
7/37 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ravintoköyhää (=halpaa) ruokaa. Kun elimistö ei saa ravintoköyhästä ruoasta kaikkia tarvittavia aineita, se lähettää edelleen nälkäsignaaleja ja ihminen päätyy syömään liikaa.

Monesti ehdotetaan, että kannattaa syödä kasviksia, nehän ovat halpoja ja terveellisiä. Toki kasviksissa on paljon hyödyllisiä aineita, mutta mielestäni ne ovat myös ravintoköyhiä siinä mielessä, että niistä ei saada juurikan rasvaa eikä proteiinia. Ainakin minulla juuri rasva ja proteiini ovat keskeisimmät nälänhallitsijat ja liikasyönnin estäjät. Rasvaa (hyvälaatuistakin) voi saada halvalla, mutta proteiini maksaa väistämättä. Itse olen onnekseni pienikokoinen enkä tarvitse niin paljoa proteiinia, mutta olen joskus kauhulla miettinyt, paljonko yli satakiloisen urheilevan miehen täytyy syödä täyttääkseen proteiinintarpeensa

Vierailija
8/37 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä, missä rikkaat lähtevät ulkomaille, tai skimbaamaan ja syövät ravintolassa terveellistä (kallista) salaattia, niin köyhät jäävät kotiin ja syövät.

Siinä, missä rikkaan ei tarvitse miettiä, että syökö salaattia, biffiä, vai nakkeja, niin köyhä joutuu laskemaan joka pennin.

Jos minulla olisi 2 euroa taskussa, niin totta hitossa ostaisin paketillisen nakkeja, kuin pussillisen porkkanoita. Sillä nakeilla se nälkä lähtee!

Vierailija
9/37 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveellinen ruoka voi olla myös halpaa. leivät tehdään itse, syödään kausivihanneksia, valmistetaan isoja satseja ruokaa kerrralla. hernepussi maksaa alle euron ja siitä saa 3 litraa soppaa. järkeä peliin huonojen tekosyiden sijaan!

Vierailija
10/37 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja varmaan muuttavat makutottumuksia niin, ettei esimerkiksi kasvikset, marjat tai hedelmät maistu "tarpeeksi hyviltä". Se on vaan hassua että jos pitää kunnon herkulakon ja syö kunno raaka-aineista valmistettua kotiruokaa, ne kasvisten ja marjojen maut alkaa maistumaan, ja siihen verrattuna sipsit, pizza ja muu sonta maistuu kaamealta moskalta.

Suosittelen kokeilemaan.

Kasvikset ovat edullisempia kuin einekset ja niistä laittaa monta ateriaa.

Vierailija
11/37 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

terveellinen ruoka voi olla myös halpaa. leivät tehdään itse, syödään kausivihanneksia, valmistetaan isoja satseja ruokaa kerrralla. hernepussi maksaa alle euron ja siitä saa 3 litraa soppaa. järkeä peliin huonojen tekosyiden sijaan!

Lisäksi liikuntaa.

Vierailija
12/37 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi liikuntaa.

Joka paikassa ei ole myynnissä lanttuja ja nauriksia ym., vaan ne tavanomaisimmat, kalliit tomaatit ja kurkut. Lisäksi kaikilla ei ole mahdollisuutta pakastaa kymmenen hengen annoksia, joten ei ole järkeä tehdä suurta annosta kerralla. Kukaan ei myöskään jaksa joka viikko syödä hernekeittoa, vaikka se tulisi kuinka halvaksi.

Vierailija
13/37 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihava ja lapsella vielä Kimperin pipo päässä. Kannattaisikohan jättää ne kimperit ostamatta ja syödä lihiksien sijaan vaikka soijarouhetta, perunaa ja kauden kasviksia? Tulee meinaan halvemmaksi. Puhumattakaan röökistä ja alkoholista, lehdistä yms. Turhia, varsi n kin köyhälle.

Edelleen olen sitä mieltä että Suomessa nää leipäjonolaiset on niitä jotka ei osaa käyttää rahaa.

onhan se voinut tulla lahjaksi lapselle. Ei siis välttämättä perheen itsensä hankkima.

Vierailija
14/37 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäksi liikuntaa.

Joka paikassa ei ole myynnissä lanttuja ja nauriksia ym., vaan ne tavanomaisimmat, kalliit tomaatit ja kurkut. Lisäksi kaikilla ei ole mahdollisuutta pakastaa kymmenen hengen annoksia, joten ei ole järkeä tehdä suurta annosta kerralla. Kukaan ei myöskään jaksa joka viikko syödä hernekeittoa, vaikka se tulisi kuinka halvaksi.

Näytä mulle ruokakauppa jossa ei ole kaalia ja porkkanaa.

Ehkä sä ansaitset olla läski ja syödä paskaa. Kuolet siis nuorempana pois. Darwin awards.

Vierailija
15/37 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos on vara polttaa ja juoda alkoholia!

tupakka ja alkoholi. Masentava elämä panee syömään, ei jaksa välittää.

Vierailija
16/37 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näytä mulle ruokakauppa jossa ei ole kaalia ja porkkanaa.

Ehkä sä ansaitset olla läski ja syödä paskaa. Kuolet siis nuorempana pois. Darwin awards.

Sellaisen puodin minäkin haluaisin nähdä.

Vierailija
17/37 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne on vihoviimeisiä ostettavia silloin kun pienellä rahalla pitää saada nälkä pois. Lihikset on halpoja ja burgerit. Niillä pysyy jonkun aikaa nälkä veks. Ei kukaan laita viimeisiä pennosia johonkin porkkanaan ja salaattiin. Eihän niitä syö edes varakkaammat työssäkäyvät. Minä en syö ravintolassakaan koskaan kalaa kun en luota että siitä saa hintansa edestä nälän pois.

burgerin ja lihiksen hinnalla voi ostaa ainekset papukastikkeeseen, joka täyttää ihan yhtä hyvin. Jälkiruuaksi vielä banaani. Kananmunakin on aika täyttävää - esim. joku vihanneksilla ja soijarouheella täytetty munakas pitää nälän jopa burgereita paremmin.

Vierailija
18/37 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen ihminen, jonka pitää saada jokaiselle asialle yksinkertainen selitys: asia johtuu tästä, ei mistään muusta.

Vierailija
19/37 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

osaa sanoa, mutta voisin arvailla, että jos ei ole varaa kunnon proteiininlähteisiin, tulee nälkä nopeammin ja syö hiilareita suhteessa liikaa. Rasvainen ja suolainen ruoka myös aiheuttavat riippuvuutta, mikä saa syömään niitä liikaa.

Ei ole varaa ostaa tuoreita kasviksia, joilla täyttäisi vatsaansa?

Vierailija
20/37 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun raha ei riittänyt ruokaan pojat saivat ja hän kärsi nälkää. Oli se rajua katsottavaa. Siinä äiti uhrautui ja oikein totaalisesti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi neljä