Lue keskustelun säännöt.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Alue: Aihe vapaa
Tollo kysyy: älypuhelin ja netin käyttö ulkomailla?
02.04.2012 |
Ostin ensimmäisen älypuhelimen ja nyt olisi lähtö reissuun. Minulla on datapaketti, mutta sitä en tietenkään kytke päälle maailmalla. Mutta jos käytän hotellien, kahviloiden, kaupunkien jne avointa wlan-verkkoa, laitanko puheimesta vain wi-fin päälle ja valitsen avoimen verkon? Tuleeko tällä tavalla kustannuksia?
Kiitos jos osaisitte auttaa blondia :)
Kommentit (21)
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Alue: Aihe vapaa
Itse törmään aika harvoin maksuttomaan Wlaniin reissuilla. Normaali on, että Wlanista joutuu maksamaan £ 15, mm. Hiltoneissa vuorokaudesta. Jos pystyisi, voisi sen saada BT:n sopimuksella hyvin edullisesti, mutta BT edellyttää laskutusosoitetta Briteissä.
Esto estää lennon buukkauksen tai kaikki pienet satunnaiset tarpeet, joilla voi säästää paljon datasiirtoa enemmän. Jos yhtäkkiä reissussa keskellä kaupunkia pitää saada juna-aikataulu tai kartalta tarkistaa paikka, dataesto estää sen. Etsi siinä sitten yhtäkkiä kahvila, jossa on wlan asiakkaille.
Juuri äsken olin Lontoossa, Dublinissa ja Dusseldorfissa yhteensä kahden viikon reissulla. Ainoa, jossa sain wlania käytettyä oli Lontoossa käydessäni tuttuni luona (2 tuntia kylässä) ja Irlannissa tuttuni luona.