Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Virpojia ei käynyt, kiellättekö lapsia menemästä tiettyihin paikkoihin?

Vierailija
02.04.2012 |

Siis kyse ei ole mistään huonomaineisesta lähiöstä, vaan arvokas asuinalue. Tämän vain olen huomannut useana vuotena: Asuinalueellaamme on omakotitaloja ja rivitaloja, virpojat kiersivät vain omakotitalot. Ja niitä virpomispartioita oli aika useita. Eikö rivi- ja kerrostaloista saisi nopeammin tulosta? Tuntui vähän surulliselta, kun lapsen kanssa ikkunasta nähtiin virpojia, eikä kukaan tullut meille asti.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kielsin virpomasta vieraille.. Ja joo, myönnän ennakkoluuloni sen suhteen, että ehkä kerrostaloissa asuu enemmän sen sortin porukkaa, etten lastani heidän ovelleen halua.

Vierailija
2/11 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ollaan juuri muutettu omakotitaloalueelle ja selkeesti virpojat kiersivät meidän talon. Mutta mepä mentiin taaperon kanssa pihalle ja kutsuttiin niitä virpomaan meille, että saatiin munat annettua pois.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun lapsen kanssa ikkunasta nähtiin virpojia, eikä kukaan tullut meille asti.

Vierailija
4/11 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista...

Vierailija
5/11 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on aika pieniä (4 ja 6) ja annoin heidän virpoa vain omalla kotikadulla, kaikki talot on omakotitaloja ja kaikki asukkaat tuntee mun lapset. Ihan lähellä olisi kyllä rivitalojakin, saavat mennä sitten myöhempinä vuosina muuallekin.

Vierailija
6/11 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

virpomaan, enkä varmaan tule jatkossa laittamaankaan, mutta odotettiin kyllä virpojia meille.

ap

Vierailija
7/11 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli heillä oli mahdollisuus virpoa naapurustossa 7 taloa. Lapsemme itse valitsivat talot ja toki ne olivat ne heille tutut ihmiset, joille menivät virpomaan.

Mun puolesta olisivat saaneet virpoa vaikka koko kylän, jos olisivat jaksaneet tehdä niin paljon vitsoja. Eivät jaksaneet.

Vierailija
8/11 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin jonkin aikaa sitten uuteen kerrostalokämppään ja ajattelin, että nyt minunkin luona varmaan käy virpojia. (olen aiemmin asunut vain vanhempieni luona ja opiskelijasolussa)

Kaupassa ostin innoissani virpojille palkkioita: kindereitä, muumimunia ja röllimunia. Eikä käyny ketään. :( Kyllä mie vaan kavereitten kanssa koristelin niitä vitsoja tuntitolkulla ja oli tosi hauskaa ja jännittävää kiertää virpomassa. Tässä samassa talossakin asuu useampi lapsiperhe mutta ei vaan ketään näkynyt...

Onpahan itelle pitkäksi aikaa suklaata.

Vierailija
9/11 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun esim. tällä palstalla oli kirjoiteltu niin paljon virpomisesta viikonloppuna. Ajattelin, että se on niin järjestelmällistä toimintaa. Ja kun se vielä tuntui monesta niin häiritsevältä toiminnalta.

ap

Vierailija
10/11 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläpäin on virvottu aina ja niin tänäkin vuonna. Täältä ja muualtakin ikäviä kommentteja lukeneena en ole päästänyt lapsiani koskaan virpomaan kuin tutuille. Menimme virpomaan vain etukäteen suoraan sovittuihin paikkoihin tai sellaisiin, joiden lapset käyvät meillä. Meillä kävi pääasiassa vain tuttuja lapsia. Taisi olla koko päivänä vain yksi virpojapari, jota en tuntenut.

Ehkäpä tästä syystä teillä tai sinulla, joka odotit kerrostaloasunnossasi virpojia, ei käynyt ketään.

Itse muuten askartelin lasten kanssa myös pihalle pajunvitsa yms. koristeita, vähän niin kuin kutsuksi/merkiksi, että tervetuloa meille vaan :) Tosin me asumme omakotitalossa, että tämä voi olla meille helpompaa, mutta näkyi näitä pihakoristeita luhti- ja rivitaloissakin.

Vierailija
11/11 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

virpomaan ja taitaapa olla, että olisin itsekin aika arka laittamaan lapsiani tuntemattomia virpomaan. Siinäpä se syy taitaa olla.

ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kaksi neljä