Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helvatan perkule.. ei kapene vyötärö liikkumalla, ei

Vierailija
02.04.2012 |

Sitä on kolme viikkoa tahkottu enemmän liikuntaa kun ehkä puoleen vuoteen yhteensä ja housut kiristää aina vaan enemmän ja enemmän. Säännöllinen namipäivä on ja pullan leipomista en ole enää harrastanut..

vituttaa ihan mielettömästi... ihan turhaa koko homma.

Kommentit (32)

Vierailija
1/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vyötärö pienentynyt 3-4 cm. Pudotan painoa normaalipainoisena, lähtö-BMI noin 24, nyt BMI noin 23. Tarkoitus pudottaa yhteensä noin 9 kg, minkä jälkeen BMI olisi 20,9.

Ensimmäisinä viikkoina laskin aika tarkkaan kalorit ja nyt homma on jo sen verran tuttua, että arviointi on helpottanut. Yritän pitää 400-1000 kcal:n kalorivajetta per vuorokausi. Urheilen ja liikun paljon enemmän kuin muuten viime vuosina; urheilua tulee 400-1000 kcal:n edestä päivittäin, ehkä keskimäärin siinä 500-600 kcal pvässä. Lajeina kävely, juoksu, uinti, tennis, pyöräily, uinti, kuntosali, sauvakävely.

Pullaa, pizzaa, kakkua, keksejä tai hampurilaisia en syö juuri yhtään nyt, kun laihdutan. Suklaata otan pari kertaa viikossa joitakin paloja. Limsaa en juo enää. Salaattia ja kasviksia syön tosi paljon, leipänä vain täysjyväruisleipä. Pasta-, peruna- ja riisiannokset ovat pienentyneet selvästi. Juon maitona rasvatonta maitoa. Syön nykyään enemmän kuin ennen raejuustoa ja rahkaa suht vähärasvaisina versioina. Possun- ja naudanliha jäänyt pois; kalaa, kalkkunaa, kanaa syön. Kahvin aloitin juomaan ilman sokeria.

Tässä tyypillinen päiväni:

- 1450 kcal syötynä/juotuna

- 600 kcal urheilua

- 1600 ehkä peruskulutus (riippuu siitä, minkä lähteen mukaan laskee. Peruskulutus siis sitä, kun ei tee juuri mitään.)

1600+600-1450=750 kcal energiavaje, millä pitäisi laihtua 0,750 kg viikossa. Kun tavoitepaino saavutettu parin kuukauden päästä, voin ruveta syömään enemmän, kun alkaa painon ylläpitäminen eikä enää pudottaminen.

Vierailija
2/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vyötärö pienentynyt 3-4 cm. Pudotan painoa normaalipainoisena, lähtö-BMI noin 24, nyt BMI noin 23. Tarkoitus pudottaa yhteensä noin 9 kg, minkä jälkeen BMI olisi 20,9.

Ensimmäisinä viikkoina laskin aika tarkkaan kalorit ja nyt homma on jo sen verran tuttua, että arviointi on helpottanut. Yritän pitää 400-1000 kcal:n kalorivajetta per vuorokausi. Urheilen ja liikun paljon enemmän kuin muuten viime vuosina; urheilua tulee 400-1000 kcal:n edestä päivittäin, ehkä keskimäärin siinä 500-600 kcal pvässä. Lajeina kävely, juoksu, uinti, tennis, pyöräily, uinti, kuntosali, sauvakävely.

Pullaa, pizzaa, kakkua, keksejä tai hampurilaisia en syö juuri yhtään nyt, kun laihdutan. Suklaata otan pari kertaa viikossa joitakin paloja. Limsaa en juo enää. Salaattia ja kasviksia syön tosi paljon, leipänä vain täysjyväruisleipä. Pasta-, peruna- ja riisiannokset ovat pienentyneet selvästi. Juon maitona rasvatonta maitoa. Syön nykyään enemmän kuin ennen raejuustoa ja rahkaa suht vähärasvaisina versioina. Possun- ja naudanliha jäänyt pois; kalaa, kalkkunaa, kanaa syön. Kahvin aloitin juomaan ilman sokeria.

Tässä tyypillinen päiväni:

- 1450 kcal syötynä/juotuna

- 600 kcal urheilua

- 1600 ehkä peruskulutus (riippuu siitä, minkä lähteen mukaan laskee. Peruskulutus siis sitä, kun ei tee juuri mitään.)

1600+600-1450=750 kcal energiavaje, millä pitäisi laihtua 0,750 kg viikossa. Kun tavoitepaino saavutettu parin kuukauden päästä, voin ruveta syömään enemmän, kun alkaa painon ylläpitäminen eikä enää pudottaminen.

Mutta pikkasen ottaa päähän, kun esim. käsivarsiläskeissä ei minkäänlaista muutosta näy. Ja tota vatsaröllykkääkin saa kuivattaa vielä aika perusteellisesti, ennenkuin jotain selvää alkaa näkymään. No kuukausihan on kyllä lyhyt aika, varsinkin kun rasvaa kerätty useampi vuosi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikkunut työn parissa ja noin neljä kiloa lähtenyt, mutta näytän paljon hoikemmalta kuin aikaisemmin.

Ruokailu on ollut säännöllistä mutta ei turhia välipaloja.

Eli tuloksia pitää vain odottaa kärsivällisesti.

Vierailija
4/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

koska minulla on se ongelma että paino meinaa pudota liikaa. Harrastan viikossa 5-6h aerobista liikuntaa (spinning, zumba, erilaisia tanssitunteja, bodycombat, kahvakuula, jne) ja mulla on kolmijakoinen saliohjela (massatreeni). Olen hoikka ja joudun syömaan aika runsaita annoksia jottei paino tippuisi vaan pysyisi suht samassa.

Minä siis liikun todella paljon. Olen aina harrastanut paljon liikuntaa. Eli saatan juosta viikon aikana 100km ja käydä salilla pari, kolme kertaa. Tai talvella hiihtää 200km ja käydä salilla pari kertaa. Näiden päälle voi tulla jotain muuta jumppaa vielä tai uintia ja zumbaa jos on lomaviikko tms. Ja ei paino laske, ei:) Ei sillä, että nyt olisi varsinaisesti tarvetta, mutta en nyt mikään hoikinkaan ole. Olisi kiva tiputtaa kesäksi muutama kilo, mutta ei se ainakaan liikkumalla tipu. Pitäisi alkaa ihan oikealle laihdutuskuurille. No, kunto on kyllä todella hyvä ja liikkuminen itsessään on kivaa. Mutta ei se laihduta, vaikka kalorinkulutus on aika paljon viikon aikana.

Vierailija
5/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet luulevat että karkki lihottaa,mutta ei,suklaa on ainoa joka lihottaa.Karkkia saisit syödä hitosti että paino siitä nousisi.

Vierailija
6/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aluks paino saattaa nousta mutta lähtee sitten laskuun. Älä stressaa liikaa, se vaikuttaa ratkaisevasti painon pudotuksen onnistumiseen =)

Vierailija
7/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

aloita säännöllinen uiminen!Se käy vyötäröön ja veden lymfaava vaikutus vielä hieroo vatsan aluetta ja nesteet lähtee nopeesti!

Vierailija
8/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tärkeämpää on kuitenkin syöminen siinä liikunnan ohessa. Jos siihen ei kiinnitä huomiota, niin useimmilla käy niin, että liikunnan innoittamana syömistä tulee lisättyä ja paino nousee.

Jatka liikkumista, mutta vähennä syömistä. Ei siihen nutrilettia tarvita, vaan terveellistä syömistä riittävän pienillä annoksilla (ei kukkuralautasellista eikä santsausta, ei neljää leipäviipaletta välipalalla). Syömiskertoja päivässä 5 kpl. Näiden välillä ei laiteta mitään suuhun. Ja harvemmin jos syö, niin annoskoko kasvaa liian suureksi.

Näistä voi olla eriäviä näkemyksiä. Mutta olkoon keino mikä hyvänsä, niin sinun pitää oppia kuuntelemaan kehoasi, etten syö enempää kuin tarvitset etkä vähempää kuin millä pärjäät.

Vierailija
9/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monet luulevat että karkki lihottaa,mutta ei,suklaa on ainoa joka lihottaa.Karkkia saisit syödä hitosti että paino siitä nousisi.

Karkit on melkeest 100% hiilihydraattia ja niissä on myös paljon rasvaa, eli kyllä karkki lihottaa siinä missä suklaa tai joku kermaleivoskin. Älkää hyvät ihmiset tuudittautuko ajatukseen, että karkki ei lihota!

Vierailija
10/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulen että namit ei ole minun ongelmani. Niitä tulee aika vähän syötyä. Suklaata en oikeastaan syö ollenkaan. En himoitse sitä...

Annoskokoa lienee tarpeen tarkistaa, mutta kyllä tää pikkuhiljaa alkaa risoa. Olen muutenkin rajoitteinen sen suhteen mitä voin syödä, joten on vaikea pysyä ns rajoissa siinä mitä syö.

Lisäksi nyt on rahasta tiukkaa (todella), joten mun pitää varmaan alkaa elämään kaurapuurolla ja marjoilla.

ap

Vierailija
11/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa ymmärrän syömisen roolin laihtumisessa. Annoskokojen merkityksen jne. mutta ei auta. Turpoan kuin pullataikina. Millä ihmeellä saan itseäni niskasta kiinni? En edes jaksa liikkua kun tuntuu, ettei tuloksia synny. Mitä voisin syödä päivässä sen viisi kertaa? Kertokaa.

Vierailija
12/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä siis liikun todella paljon. Olen aina harrastanut paljon liikuntaa. Eli saatan juosta viikon aikana 100km ja käydä salilla pari, kolme kertaa. Tai talvella hiihtää 200km ja käydä salilla pari kertaa. Näiden päälle voi tulla jotain muuta jumppaa vielä tai uintia ja zumbaa jos on lomaviikko tms.

Ja ei paino laske, ei:) Ei sillä, että nyt olisi varsinaisesti tarvetta, mutta en nyt mikään hoikinkaan ole. Olisi kiva tiputtaa kesäksi muutama kilo, mutta ei se ainakaan liikkumalla tipu. Pitäisi alkaa ihan oikealle laihdutuskuurille.

No, kunto on kyllä todella hyvä ja liikkuminen itsessään on kivaa. Mutta ei se laihduta, vaikka kalorinkulutus on aika paljon viikon aikana.

Vierailija
13/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teoriassa ymmärrän syömisen roolin laihtumisessa. Annoskokojen merkityksen jne. mutta ei auta. Turpoan kuin pullataikina. Millä ihmeellä saan itseäni niskasta kiinni? En edes jaksa liikkua kun tuntuu, ettei tuloksia synny. Mitä voisin syödä päivässä sen viisi kertaa? Kertokaa.

olisi varmaan löytää ylipäänsä liikunnan ilo ilman laihtumispäämäärä. Liikkuisi ja ehkä piristyisi noin muuten siinä sivussa. Samalla yrittäisi niitä annoskokoja ja napostelua vähentää. Ehkä siinä ohessa laihtuisikin. Varmaan tällainen asennemuutos olisi tarpeen koko hommassa.

Vierailija
14/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle kuukausi takana ja yli 5 cm lähtenyt. Ihan tarkkaa alkumittaa en tiedä, mutta aloin mitata kun oli suunnilleen viikko takana; silloin 94 cm, nyt 88 cm. Muutenkin paino putoaa, vaatteet ei kiristä, ei turvota jne. Sama laulu kuin muillakin hiilareita kyttäävällä :)

En käytä rasvaa tosin niin paljon kuin vhh pitäisi käyttää, mutta näkyy paino putoavan ilman sitäkin. Hurraa!

Vierailija
15/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

alle kuukausi takana ja yli 5 cm lähtenyt. Ihan tarkkaa alkumittaa en tiedä, mutta aloin mitata kun oli suunnilleen viikko takana; silloin 94 cm, nyt 88 cm. Muutenkin paino putoaa, vaatteet ei kiristä, ei turvota jne. Sama laulu kuin muillakin hiilareita kyttäävällä :) En käytä rasvaa tosin niin paljon kuin vhh pitäisi käyttää, mutta näkyy paino putoavan ilman sitäkin. Hurraa!

päivän ruokavaliostasi.

Vierailija
16/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päivän syöminen kiloklubin taulukoiden mukaan pysyy vihreänä tai keltaisena, kaloreita n. 1200 kcal. En syö karkkia, kakkuja yms. Pullaa ehkä yhden joka toinen tai kolmas viikko. RAhkaa ja raejuustoa menee päivittäin. Liikun 3-4 krt viikossa n tunnin kerrallaan, spinningiä, jumppaa, hiihtoa, kahvakuulaa, kuntosalia jne. Tuon päälle hyötyliikuntaa, en käytä hissejä. En makoile sohavlla telkkaria katsoen koskaan. Koitan nukkua väh. 7 tuntia, mutta se ei aina onnistu, kun ei nukuta.

Ylipainoa on 22-25 kiloa ja tässä 3 kuukauden urakassa olen päässyt eroon 2,5 kilosta. Alkaa motivaatio pikkuhiljaa uupua, mutta personal trainer kannustaa vaan jaksamaan...Sillä tällä laihiksella pitäisi kyllä kadota 0.5-1 kg viikossa. Jos olisikin kadonnut edes 5 niin olisi vaan vuosi jäljellä että pääsisi hieman hellittämään. Mutta tähän vastaavaan loppuu mun jokainen laihis, kun ei ole tuloksia, niin motivaatio on nollassa.

Hyviä ideoita? Älä sano että syön liian vähän, sekin on testattu. Äläkä sano että syö vähemmän kuin kulutat, sillä tämän vähempää ei ainakaan kannata syödä, koska sitten on ihan jatkuva nälkä. JOllain pitäisi saada aineenvaihdunta toimimaan tehokkaammin, juon paljon vettä ja nesteet tulee kyllä ulos, mutta isompi hätä iskee yleensä aamulla, joten koko yö menee prosessoidessa.

Vierailija
17/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on paino tippunut huomaamatta ja mm. jenkkakahvat sulaneet täysin, kun olen ollut melkeinpä syömättä/syönyt todella vähän. En siis laihtumistarkoituksessa, vaan reagoin elämän vastoinkäymisiin niin, että ruokahalu katoaa :O

Illalla huomaan, ettei ole taas tullut syötyä juuri mitään (lapsen menetys/avioero taustalla). EI todellakaan suositeltava tai ihannoimisen arvoinen laihdutuskeino, mutta ruoka kerta kaikkiaan tekee pahaa nyt.

ELI en suosittele tällaista kitukuuria KENELLEKÄÄN!! (Jännä homma että vauvan kuoleman jälkeen mun laihtumista ihailtiin, sain mm. kommentteja "oi, laihtuisinpa minäkin noin paljon" jne. )

Ruokavalion tarkkailua siis kehiin, tehkää laihtumisenne terveellisesti :)

Vierailija
18/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

päivän ruokavaliostasi.

joten ei todellakaan kaikkien sääntöjen mukaista syömistä. Maitorahkaa menee paljon, sekoitan siihen päärynää, kiiviä, hasselpähkinäjauhetta ym. sekä makeutusjauhetta. Kanaa myös usein, lisänä erilaisia salaatteja, paprikaa, tomaattia. Myös muuta lihaa, mutta aina salaattia ja siihen lisukkeita. Kermaviiliin teen kastikkeen. Jääkaapissa tosiaan aina maitorahkaa ja kermaviiliä.

Leipää + muita viljatuotteita, perunaa, riisiä, pastaa, sokeria en syö missään muodossa, paitsi ihan pikku makupalana jos hirvittävä mieliteko iskee. Kerran kokeilin hiilaripäivää ja oli kamala olo sen jälkeen.

TIEDÄN, etten valitse niitä kaikkein vähähiilarisimpia, mutta entisenä pulla-leipä-karkki-mässyhiirenä tää on huima erotus. Ulkonäkö kohenee, iho paranee, mieliala nousee. Tää on mun sovellus vhh, mutta huimasti olen vähentänyt päiväannosta kun vertaa edelliseen. En ole paras neuvoja tässä, koska syön ekan kerran niin myöhään. Tuota ennen vain teetä ja vettä, ei ole vaan nälkä. Kaloreitakin tulee varmasti vähemmän kuin ennen, siksikin paino putoaa.

Vierailija
19/32 |
03.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekstisi ois voinu olla kun mun kynästä :)

Jaksoin tuota tahtia ja syömismallia 5 kk, loppuvaiheessa vielä lisäsin rankkoja liikuntakertoja 6, joskus jopa 7 kertaan viikossa. Lopputulos: Painoni tippui viidessä kuukaudessa 5,3 kg. Ja ylipainoa tosiaan löytyy, n. 28 kg. Olen 36- vuotias. Kilpirauhanen on testattu kahteen otteeseen vuoden sisään-ei mitään vikaa kuulemma.

Voimia ja tsemppiä kuitenkin sinulle :)

Vierailija
20/32 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus liikunta tosiaan voi vyötärönseutua jopa leventää jos tulee lihasta siihen kylkien sivuun. Minä kun hoikkana joskus aloitin vatsalihastreenailun niin yllätyin kun vyötärö alkoi tosiaan vähitellen kadota, tuli suoremmaksi edestäpäin katsoen vaikkei läskiä ollut. Kun lopetin liiat vatsalihastreenit palasi vyötärökin ajan kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme neljä