Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pelottaa :( Viisaudenhampaan poisto edessä..

Vierailija
02.04.2012 |

Kummatkin viisurit alhaalla niin kipeät kun vaan voi olla, nyt on kuvat toimitettu yksityiselle ja tuomiota odottelen koska pääsen eroon näistä.. Voi itku kun pelottaa paljonko sattuu, oon muutenkin niin hammaslääkärikammonen :(

Kommentit (27)

Vierailija
21/27 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kipua ja tuskaa tulee riittämään. Välillä tuntuu että sirkkeli pyörii leukaluissa. Operaation aikana lääkäri peittää kasvosi kirurgisella lakanalla siten että vain suusi jää näkyviin. Eli olet toimenpiteen aikana sokea etkä oikeastaan tiedä milloin mitäkin tulee tapahtumaan. Lääkäri kyllä kertoo etukäteen, silloin kun muistaa kertoa. Operaatio kestää noin tunnin. Alaviisureiden irtinyhtäminen on vaikeaa ja vaivalloista, ja lääkäri joutuu voimaa käyttäen tavallaan kaivertamaan hampaan irti leukaluusta talttamaisella välineellä. Tulet tuntemaan tuon voimankäytön pääsi iholla kun lääkäri joutuu tarraamaan päästäsi ja leuastasi kiinni saadakseen otteen, ja tulet kuulemaan sen hampaankaiverruksen rouskutuksen päässäsi. Ääni kun kulkee hassun tehokkaasti kovia aineita, kuten luuta, pitkin. Operaation ja suoranaisen kidutuksen väliltä löytyy siis yhtäläisyyksiä. Hammaslääkäri ei tule antamaan armoa kesken operaation vaan kun se on aloitettu, se viedään loppuun asti. Puudutusainetta toki saa lisää jos uikutat uskottavasti. Eri asia on toimiiko se.

Vakavasti puhuen, jos 2010-luvun suomalainen hammaslääketiede pelottaa sinua, mieti miltä tuntuisi elää hammassäryn kanssa keskiajalla. Ihmiset ovat muinoin tehneet itsemurhia hammassäryn takia. Mikään mitä tulet käymään läpi hammaslääkärin tuolissa on pientä verrattuna siihen mitä joku jossain muualla on kokenut ja kestänyt, liittyi siihen kidutusta tai ei. Tuokin operaatio mitä kuvailin oli lähinnä omat kokemukseni LEIKKAUSPOISTOSTA joka tehdään silloin kun alaviisurin poistoa ei voi tehdä normaalisti. Operaatio oli hankalahko mutta lääkäri oli hyvä ja osaava. Leuka oli perhanan arka 1-2 viikkoa, eli pureskelu tuotti kipua. Vellinsyönniksi meni.

Kysypä lääkäriltä muuten voiko iho kellertyä kaulan alueelta leikkauspoiston jälkeen. Minulle ei tuosta sanottu mitään vaan sain hetken epäillä ruttoa ihan yksikseni kotona eräs sunnuntaiaamu peilin edessä, pari päivää poiston jälkeen. Vertahan se kaiketi vain oli, eli iso mustelma.

Vierailija
22/27 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas pelottelijoita tai sitten tosi herkkänahkaista porukkaa täällä... multa on poistettu kaikki viisurit, jokaisessa juuret solmussa ja lääkärinkin mukaan aivan harvinaisen tiukassa, toinen alahammas piti hajottaa 7 osaan ennenkuin lähti. Eli vaikeat poistot siis. Ja arvaa mitä? Itse operaatiot ei sattuneet yhtään. Väännettiin ja käännettiin, mikä ei nyt ehkä kivaakaan ollut, mutta ei kyllä sattunut pätkääkään, kyllä ne puudutteet on tosi tehokkaat. Ja mä oon kyllä maailman kipuherkin ihminen, joten jos olis sattunut niin aivan varmasti oisin siitä nytkin vinkunut..:D eli huoli pois, selviät varmasti hienosti. Ota etukäteen hyvä kipulääke, jotta sit toimenpiteen jälkeen et oo niin kipeä kun puudutus loppuu. Ja hoida poskea kylmällä kun pääset kotiin, verenvuoto lakkaa pikemmin eikä tuu niin helposti mustelmaa. Pyydä myös lääkäriltä varuiksi resepti tujumpiin särkylääkkeisiin ja syö niitä tarvittaessa tasaisin väliajoin; muutama päivä poiston jälkeen voi olla vähän ikävä. Tsemiä!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/27 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moi! Olen 40-vuotias mies. Kävin juuri poistattamassa ylhäältä kaksi viisaudenhammasta. Luin edellisenä iltana netistä kokemuksia. No ei olisi pitänyt.

Operaatiota ei kannata pelätä. Ainoa, mikä vähän sattui, oli puudutus. Koko operaaito kesti noin 3 minuuttia, valmistelut sitä ennen noin 5 minuuttia. Siinä kaikki. Koko operaatio oli ohi alle 10 minuutissa.

Olen samaa mieltä, että hampaan paikkaus on paljon viheliäisempi juttu, mutta ei kovin viheliäinen sekään.

Olen juuri tullut lääkäristä, joten jälkisäryistä ei ole vielä kokemusta. Uskon, ja toivon, että Buranalla selviän.

Hampaani poisti kirurgi, ei perushammalääkäri. Kirurgi kertoi, että yleensä yläviisaudenhampaat eivät edes särje, mutta esilääkitykseksi sain Buranan ja Buranareseptin kotiin.

Voihan se olla, että jollakin on ollut isompi operaatio poistaa visurit ylhäältä, mutta minun kokemukseni oli kyllä täysin päinvastainen.

Tämä jutti oli todella peace of cake!!!!!!

Vierailija
24/27 |
23.11.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

Odotas vaan kunne paskat vaan vuotaa ja vuotaa t. Yks jolta eilen poistettiin hammas

Vierailija
25/27 |
01.01.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon se puudutus sattuu?

Vierailija
26/27 |
18.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä mee sinne kidutustuoliin vaikka alkais särkemään. En mene!!! Piste.

Vierailija
27/27 |
15.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sä kuole siihen. Eikä se paljoo satu kun ne puuduttaa. Mä aina ajattelen jotain hyvii biisejä ne pelastaa mun paskan päivän.