Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saatan olla raskaana - voinko syödä sushia?

Vierailija
02.04.2012 |

Ovulaatiosta viikko eli en voi vielä tehdä testiä mutta sellainen olo että saatan olla raskaana. Minulla on työkaverin kanssa sovittu sushilounas ja mietin voinko syödä sushia. En haluaisi herättää epäilyksiä..

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

raa'asta kalasta voi saada loisia

Vierailija
2/11 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kypsentämättömässä kalassa on listeriavaara. Mitä jos otat kasvissushia? Jos et ole ihan jatkuvasti tekemisissä tän tyypin kanssa, voit sanoa esim. että olet osallistunut lihaton kuukausi -haasteeseen.

Mutta siis todennäköisesti siinä ruuassa ei ole listeriaa, jotenharkitse itse!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimerkiksi Californiamakissa ei ole kalaa, ei myöskään Inarinigireissä. Tee kalattomat valinnat, ei kukaan huomaa mitään. Näin tein itse koko viime kevään ajan :) söin susia välillä useammankin kerran viikossa.

Vierailija
4/11 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

merilevää ei suositella raskaana olevalle mahdollisten jodipitoisuuksien vuoksi.

Vierailija
5/11 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja Japanissa tämä onkin valtava ongelma :) Ei sitä jodia niin paljon ole, etteikö sushia voisi välillä syödä. Sen sijaan kalan pitää olla ehdottoman tuoretta. Jos on vähän hämyisempi paikka, ettei mikään superlaadukas ravintola, niin ottaisin vegesusheja. Kukaan ei kiinnitä huomiota tuollaiseen valintaan.

merilevää ei suositella raskaana olevalle mahdollisten jodipitoisuuksien vuoksi.

Vierailija
6/11 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sanoo, että nykyisin noissa ketjupaikoissa on hygieniataso sellainen, että voisi syödä. Itse neuroottisena en kuitenkaan varmaan kalaan koskisi, vaan ottaisin jonkun kasvislajitelman. Sellainen löytyy varmaan kaikista lounassushipaikoista.

Jodista minäkään en olisi huolissani. Minulle neuvolassa sanottiin, että voi syödä kohtuudella.

Vierailija
7/11 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

listeria tapauksia on suomessakin 30 - 50 kpl vuodessa, joidenkin kohdalle nuokin vain sattuu. :(

Ei kannata menettää yöunia sen takia, et kuitenkaan voi tietää tuollaisista paikoista kuinka tuore kala on ja miten se on säilötty. Ja tuoreestakin tuon voi saada!

Kai siellä voi syödä jotain muutakin? Tai sitten vain sanot ettei juuri nyt tee mieli sushia, eikai tuota nyt sen kummemmin tarvitse perustella?

Vierailija
8/11 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että ap SAATTAA olla raskaana, ovulaatiosta on viikko kulunut. Toki kannattaa vältellä tiettyjä ruokia, jos on tiettävästi raskaana, mutta kyllä se silti menee himpun verran hysterian puolelle, jos ei viikko ovulaation jälkeen uskalla sushia syödä. Mutta tosiaan, jos siltä tuntuu, niin voi valita kasvissushin.

Ehkä tämä mun "huoleton" asenne johtuu osittain siitä, että meillä kaikkia lapsia on tehty melko pitkään. Aika monta vuotta olisi ilman sitä sushia saanut olla, jos kaikki yritysajat olisin raskausaikojen lisäksi ollut.

Vierailija
9/11 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

nro 10.

Ihan järjetöntä vältetellä asioita, jos ei edes ole vielä raskaana!! Ja vaikka alkio kiinnittyisikin kohtuun niin sillä ei ole mitään väliä, syötkö sushia viikko ovulaatiosta.. Tsiisus, kyllä on hysteeristä porukkaa liikenteessä.

T: rv 5+4

Vierailija
10/11 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiesithän, että Japanissakin odottavat synnyttävät poikkeuksetta vammaisen lapsen. Onneksi huomasit näin varhaisessa vaiheessa. Japanilaisten äitien lapsilla on kaikilla vahvasti down piirteitä, liittyy raa'an kalan syöntiin.

Vierailija
11/11 |
02.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä itse asiassa söin sushia joitain päiviä ennen kuin testasin positiivisen tuloksen. Olen samaa mieltä kuin muutama muu, että ei ehkä kannata joka kuukausi ovulaation ja menkkojen välillä vältellä kiellettyjä ruokia.

Mutta, mutta. JOs sulla on sellainen olo, että sua jotenkin tulee ahdistamaan tämä sushikerta, jos oletkin raskaana, niin ota sitten noita kasvissusheja. Rapuakin varmasti voit syödä ja ne tonnikalajutut, joita itse olen syönyt, eivät kyllä taida raa'asta tonnikalasta olla. Joten ehkä välttäisin vaan sitä lohta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä yksi