Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sain Herralta muutama päivä sitten hyvän neuvon avioliittooni liittyen :)

Vierailija
01.04.2012 |

Tämä on yksi hyvä esimerkki, kuinka Herra puhuu minulle. Ajattelin tulla sen teillekin jakamaan, minua tämä ainakin auttoi :)

Tässä muutama päivä sitten märehdin mielessäni sitä, kuinka väärin mieheni minua mielestäni kohtelee. (siis sinänsä pikkuasioita, mutta märehdin niitä mielessäni itseäni säälien ja ajatellen että "tätäkö mun nyt sitten pitäis kestää!?" ja taisin siinä huokailla Yläkerran Herrallekin asiaa ja apuja.)

Ihan siinä sitten yks kaks mulle tuli mieleen Raamatun kohta armottomasta palvelijasta. (laitan sen tuohon loppuun) Olen mä sen toki aiemminkin lukenut, mutta nyt se muistui salamana mieleen ja kohdan ajatus kirkastui mulle tilanteeseeni sopien.

Tajusin, että minä tässä vatvon pikkuasioita, joita mieheni tekee mielestäni väärin minua kohtaan ja velloin ajatuksissani miettien kuinka nämä muka voisin unohtaa ja anteeksi antaa ja olla itse miestäni kohtaan hyvä ja rakastaa. Ja muistin, että kuinka paljon minä itse olenkaan oikeasti tehnyt vääryyttä ja syntiä Jumalaa kohtaan, kuinka paljon mahdan olla Hänelle murhetta aiheuttanut, ja kuitenkin Hän on antanut ne kaikki mulle anteeksi ja silti edelleen minua jaksaa rakastaa!

(ja siis mitä minuun ja mieheeni tulee, enhän se minäkään mikään täydellinen vaimo ole... ja kyse kun kuitenkin oli suht pikkuasioista... :)

Eli kun minä olen saanut PALJON anteeksi, niin kyllähän mulla on varaa antaa miehellenikin anteeksi, jos koenkin hänen joskus tekevän jotain väärin minua kohtaan/ettei hän ota minua aina niin huomioon niinkuin toivoisin.

Ja tuo auttoi. Kun ymmärsin tuon asian, tuli heti iloinen fiilis enkä enää pyöritellyt typeriä pikkuasioita mielessäni. Miestäkin jaksaa taas rakastaa ihan vilpittömästi :)

Ja tässä se kohta:

Matteus 18: 23 - 33

23 "Taivasten valtakunta on kuin kuningas, joka vaati palvelijoiltaan tilitykset. 24 Kun hän alkoi tarkastaa niitä, hänen eteensä tuotiin palvelija, joka oli hänelle velkaa kymmenentuhatta talenttia. 25 Miehellä ei ollut, millä maksaa, ja niin kuningas määräsi, että hänet, hänen vaimonsa ja lapsensa ja koko hänen omaisuutensa oli myytävä ja velka maksettava. 26 Silloin palvelija heittäytyi maahan hänen eteensä ja pyysi: 'Ole kärsivällinen! Minä maksan sinulle kyllä kaiken.' 27 Kuninkaan tuli sääli palvelijaansa, ja hän päästi miehen menemään ja antoi velan anteeksi.

28 "Mutta kun palvelija meni ulos, hän tapasi toisen palvelijan, joka oli hänelle velkaa sata denaaria. Hän kävi mieheen käsiksi, kuristi häntä kurkusta ja sanoi: 'Maksa, mitä olet velkaa!' 29 Mies heittäytyi maahan ja pyysi: 'Ole kärsivällinen! Kyllä minä maksan sinulle.' 30 Mutta toinen ei suostunut siihen. Hän meni ja toimitti työtoverinsa vankilaan, kunnes tämä maksaisi velkansa.

31 "Muut palvelijat näkivät, mitä tapahtui, ja panivat sen pahakseen. He menivät kuninkaan luo ja kertoivat hänelle kaiken. 32 Silloin kuningas kutsutti palvelijan luokseen ja sanoi: 'Sinä kelvoton! Minä annoin sinulle anteeksi koko velan, kun sitä minulta pyysit. 33 Eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa työtoveriasi, niin kuin minä armahdin sinua?'

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin teillekin anteeksi annetaan. Eli olet oikeilla linjoilla.

Vierailija
2/23 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

saanut rukousvastauksia monesti elämässäni. Kun kääntyy Herran puoleen tai pyytää esirukousta, saa rauhan elämäänsä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pyytänyt Jumalalta apua parisuhteeseeni, mutta mies ei toimi Jumalan tahdon mukaisesti ollenkaan. En voi antaa anteeksi kohtuuttomia asioita ja jatkaa parisuhteessa hänen kanssaan.

Anteeksi voin antaa, mutta en jatkaa.

Vierailija
4/23 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä ne pikkuasiat onkaan mistä suutuit..

Vierailija
5/23 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pyytänyt Jumalalta apua parisuhteeseeni, mutta mies ei toimi Jumalan tahdon mukaisesti ollenkaan. En voi antaa anteeksi kohtuuttomia asioita ja jatkaa parisuhteessa hänen kanssaan.

Anteeksi voin antaa, mutta en jatkaa.

jos sitä tarkoitit?

Mitä tarkoitat kohtuuttomilla asioilla...? väkivaltaa? (ei ole pakko vastata jollet halua)

ap

Vierailija
6/23 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hihhulit ne yrittävät käännyttää...

Ei kiinnosta, ei ole koskaan kiinnostanut eikä tule kiinnostamaankaan.

Mitä jos pitäisitte ne satunne omana tietonanne?

Vierailija
7/23 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarpeeksi huomaavainen minua ja tunteitani kohtaan tms.

Sellaisia arjen tölväisyjä, joilla ei loppupeleissä ole mitään merkitystä, mutta joita joskus heikkoina hetkinä jää ihan liikaa miettimään ja synkissä ajatuksissa vellomaan (ilman että se mitään ainakaan parantaa, itse tulee vaan kiukkuisemmaksi eikä toinen välttämättä edes tajua tehneensä mitään väärää).

ap

Vierailija
8/23 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

hihhulit ne yrittävät käännyttää...

Ei kiinnosta, ei ole koskaan kiinnostanut eikä tule kiinnostamaankaan.

Mitä jos pitäisitte ne satunne omana tietonanne?

En minäkään edes avaa niitä aloituksia, jotka ei kiinnosta. Ja aloitukseni otsikosta jo varmaan olisi pitänyt arvata, mitä viesti koskee.

:)

ap

Vierailija
9/23 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvo on ihan hyvä, jos vaan miehelläsi ei ole meneillään sun vähittäinen henkinen murtaminen jatkuvalla vähättelyllä ja ohareilla.

Sitä on vaikea arvioida, mutta viestisi perusteella on mahdollista, että olet nyt hengellisesti oikeuttamassa miehesi väärintekoja. Muista, että sulla on vaimona myös oikeus tulla kohdelluksi hyvin. Paavali sanoo asian kauniisti efesolaiskirjeessä;

Miehet, rakastakaa vaimoanne niin kuin Kristuskin rakasti seurakuntaa ja antoi henkensä sen puolesta pyhittääkseen sen. Hän pesi sen puhtaaksi vedellä ja sanalla voidakseen asettaa sen eteensä kirkkaana, pyhänä ja moitteettomana, vailla tahraa, ryppyä tai virhettä. Samoin aviomiehenkin velvollisuus on rakastaa vaimoaan niin kuin omaa ruumistaan. Joka rakastaa vaimoaan, rakastaa itseään. Eihän kukaan vihaa omaa ruumistaan, vaan jokainen ravitsee ja vaalii sitä. Juuri niin hoitaa Kristuskin seurakuntaansa, omaa ruumistaan, jonka jäseniä me olemme. "Siksi mies jättää isänsä ja äitinsä ja liittyy vaimoonsa, niin että nämä kaksi tulevat yhdeksi lihaksi." Tämä on suuri salaisuus; minä tarkoitan Kristusta ja seurakuntaa. Mutta se koskee myös kaikkia teitä: jokaisen tulee rakastaa vaimoaan niin kuin itseään, ja vaimon tulee kunnioittaa miestään.

Vierailija
10/23 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli kyse ei ollut mistään sinänsä kovin vakavasta... :)

ap

Vierailija
11/23 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tarpeeksi huomaavainen minua ja tunteitani kohtaan tms.

Sellaisia arjen tölväisyjä, joilla ei loppupeleissä ole mitään merkitystä, mutta joita joskus heikkoina hetkinä jää ihan liikaa miettimään ja synkissä ajatuksissa vellomaan (ilman että se mitään ainakaan parantaa, itse tulee vaan kiukkuisemmaksi eikä toinen välttämättä edes tajua tehneensä mitään väärää).

ap

eikä vaan unohtaa.. voi tulla taas joskus sama uudestaan eteen jos ei yhessä asioita käsittele.

Vierailija
12/23 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo vinkki ei edes tullut miltään Herralta - olet vain ahkerasti lueskellut Raamattua ja nyt aivoissasi aktivoitui teemaan sopiva asia. Veikkaan että jos Sinulla olisi tapana lueskella vaikka Käytöksen kultaista kirjaa, niin riitelyä pohtiessasi mieleesi pulpahtaisi siihen liittyviä juttuja. Tai jos kuuntelisit paljon iskelmää, mieleesi tulisi jokin aiheeseen liittyvä säe.

Tämä ei siis, valitettavasti teidän palstan uskisten kannalta, ollut mikään oire minkään jumalan olemassaolosta vaan enemmänkin niistä periaatteista joilla ihmisen muisti ja mieli toimivat :) Vaikka herttainen esimerkki toki olikin niin ap aivosi tässä tekivät kaiken työn eli etsivät muististasi sinänsä merkityksettömän tekstinpätkän ja saivat sinut uskomaan sitä vastaukseksi ongelmiisi, ja rauhoituit ja lakkasit märehtimästä asiaa.

Vierailija
13/23 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä älähdän aina, kun koen että en ole tullut kohdelluksi ystävällisesti ja kunnioittavasti mieheni taholta. Olemme perheen kanssa sopineet, että puhumme toisillemme aina vain rakentavaan sävyyn, vaikka kuinka kiukuttaisi tai väsyttäisi.

Se on myös tahdon ja harjoittelun asia. Kaikki olemme erehtyneet mutta kaikki myös katuneet ja pahoitelleet tiuskaisujamme.

Vierailija
14/23 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta miehesikin on itse tilivelvollinen Jumalalle. Raamattu kehoittaa miestä rakastamaan vaimoaan kuin itseään.

Avioliitossa molempien osapuolten pitää esim. kantaa vastuunsa ja huolehtia toisen hyvinvoinnista, niin emotionaalisesti kuin seksuaalisesti.

Jokaisen pitää tutkiskella itseään joka päivä Herran edessä, onko vaellus ollut puhdasta ja nuuhteetonta. Mies Herraansa, vaimoansa ja lapsiansa ja muita läheisiänsä kohtaan, ja nainen Herraansa, miestänsä, lapsiansa ja muita läheisiänsä kohtaan.

Voit myös esiruokouksessa tuoda esille Jumalan eteen kaikki asiat mitkä koet vaikeana liitossasi miehesi kanssa, ja rukoile että Jumala alkaa tehdä Jumalan tahdon mukaista muutosta asioissa jotka kaipaavat parannusta. Olen monta kertaa saanut tällaisissa asioissa rukousvastauksia. Jumala vaikuttaa meissä tahtoa ja tekemistä, varsinkin kun ne rukousella tuodaan hänen eteensä!

Vierailija
15/23 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikeista asioista kannattaa myös parisuhteessa keskustella, ja että vaikeat asiat voi tuoda rukouksessa Herralle :)

Näin mä teenkin.

Tämä vaan oli tällainen "ylimääräinen" viesti Jumalalta, kai mä tarvitsin vähän muistutusta ja rautalankaa, että meni perille :D

Ja sille joka ajatteli asian olevan vain oman mieleni tuotosta, eikä Herran puhetta, en voi tietenkään asiaa sinulle mitenkään todistella, muutakuin sanomalla että mä tiedän ja tunsin, että tämä muistutus tuli nyt jostain muualta, niin salamana se mieleeni tuli ja kohdan sisältö aukeni. Olen tuon kohdan toki useastikin lukenut, mutten koskaan sitä ajatellut tällä tavoin omaan elämääni käytännönläheisesti.

Usko on uskoa :)

ap

Vierailija
16/23 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että vaikeista asioista kannattaa myös parisuhteessa keskustella, ja että vaikeat asiat voi tuoda rukouksessa Herralle :)

Näin mä teenkin.

Tämä vaan oli tällainen "ylimääräinen" viesti Jumalalta, kai mä tarvitsin vähän muistutusta ja rautalankaa, että meni perille :D

Ja sille joka ajatteli asian olevan vain oman mieleni tuotosta, eikä Herran puhetta, en voi tietenkään asiaa sinulle mitenkään todistella, muutakuin sanomalla että mä tiedän ja tunsin, että tämä muistutus tuli nyt jostain muualta, niin salamana se mieleeni tuli ja kohdan sisältö aukeni. Olen tuon kohdan toki useastikin lukenut, mutten koskaan sitä ajatellut tällä tavoin omaan elämääni käytännönläheisesti.

Usko on uskoa :)

ap

Vierailija
17/23 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oishan se helppoa jos voisi luottaa johonkin korkeampaan. Oon useasti lähestynyt Jumalaa mutta ei se vaan ota mua vastaan, se jokin puuttuu, eikä mitkään virret tai raamatutkaan sitten puhuttele.

Vierailija
18/23 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oishan se helppoa jos voisi luottaa johonkin korkeampaan. Oon useasti lähestynyt Jumalaa mutta ei se vaan ota mua vastaan, se jokin puuttuu, eikä mitkään virret tai raamatutkaan sitten puhuttele.

ja itse voin kertoa, että mulle tämä ehdoton varmuus tuli vasta muutama vuosi sitten, sitä ennen kuitenkin ehdin olla ns. tapauskovainen miltei lapsesta saakka... nyt siitä suhteesta Herraan tuli sitten viimeinen enemmänkin henkilökohtainen. :)

(en tiedä varmaksi missä oli "vika" ettei aiemmin "asia auennut", mutta luulen että tärkeysjärjestys elämässäni oli väärä, ja Herran piti vähän herätellä mua, että tajusin miten asioiden tulee mennä? :)

Mutta siis rukoile ja luota siihen, että Herra toimii sunkin kohdalla, tälläkin hetkellä!

Vierailija
19/23 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ole ketään, joka taluttaisi minut sinne täällä Tampereella. Eli en tunne ketään sellaista, eikä oma rohkeus riitä.

Tv7 tuttu ja sieltä olen saanut uskolleni vahvistusta. Tuntuu kodilta kaiken tämän maailman keskellä:)

Mistä tukea?

Vierailija
20/23 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vaan ole ketään, joka taluttaisi minut sinne täällä Tampereella.

Mistä tukea?

Rukoilen, että uskaltaisit mennä mukaan.

http://hame.sekl.fi/hame/toiminta/nuorten-aikuisten-toiminta/kolme-koht…