Sain Herralta muutama päivä sitten hyvän neuvon avioliittooni liittyen :)
Tämä on yksi hyvä esimerkki, kuinka Herra puhuu minulle. Ajattelin tulla sen teillekin jakamaan, minua tämä ainakin auttoi :)
Tässä muutama päivä sitten märehdin mielessäni sitä, kuinka väärin mieheni minua mielestäni kohtelee. (siis sinänsä pikkuasioita, mutta märehdin niitä mielessäni itseäni säälien ja ajatellen että "tätäkö mun nyt sitten pitäis kestää!?" ja taisin siinä huokailla Yläkerran Herrallekin asiaa ja apuja.)
Ihan siinä sitten yks kaks mulle tuli mieleen Raamatun kohta armottomasta palvelijasta. (laitan sen tuohon loppuun) Olen mä sen toki aiemminkin lukenut, mutta nyt se muistui salamana mieleen ja kohdan ajatus kirkastui mulle tilanteeseeni sopien.
Tajusin, että minä tässä vatvon pikkuasioita, joita mieheni tekee mielestäni väärin minua kohtaan ja velloin ajatuksissani miettien kuinka nämä muka voisin unohtaa ja anteeksi antaa ja olla itse miestäni kohtaan hyvä ja rakastaa. Ja muistin, että kuinka paljon minä itse olenkaan oikeasti tehnyt vääryyttä ja syntiä Jumalaa kohtaan, kuinka paljon mahdan olla Hänelle murhetta aiheuttanut, ja kuitenkin Hän on antanut ne kaikki mulle anteeksi ja silti edelleen minua jaksaa rakastaa!
(ja siis mitä minuun ja mieheeni tulee, enhän se minäkään mikään täydellinen vaimo ole... ja kyse kun kuitenkin oli suht pikkuasioista... :)
Eli kun minä olen saanut PALJON anteeksi, niin kyllähän mulla on varaa antaa miehellenikin anteeksi, jos koenkin hänen joskus tekevän jotain väärin minua kohtaan/ettei hän ota minua aina niin huomioon niinkuin toivoisin.
Ja tuo auttoi. Kun ymmärsin tuon asian, tuli heti iloinen fiilis enkä enää pyöritellyt typeriä pikkuasioita mielessäni. Miestäkin jaksaa taas rakastaa ihan vilpittömästi :)
Ja tässä se kohta:
Matteus 18: 23 - 33
23 "Taivasten valtakunta on kuin kuningas, joka vaati palvelijoiltaan tilitykset. 24 Kun hän alkoi tarkastaa niitä, hänen eteensä tuotiin palvelija, joka oli hänelle velkaa kymmenentuhatta talenttia. 25 Miehellä ei ollut, millä maksaa, ja niin kuningas määräsi, että hänet, hänen vaimonsa ja lapsensa ja koko hänen omaisuutensa oli myytävä ja velka maksettava. 26 Silloin palvelija heittäytyi maahan hänen eteensä ja pyysi: 'Ole kärsivällinen! Minä maksan sinulle kyllä kaiken.' 27 Kuninkaan tuli sääli palvelijaansa, ja hän päästi miehen menemään ja antoi velan anteeksi.
28 "Mutta kun palvelija meni ulos, hän tapasi toisen palvelijan, joka oli hänelle velkaa sata denaaria. Hän kävi mieheen käsiksi, kuristi häntä kurkusta ja sanoi: 'Maksa, mitä olet velkaa!' 29 Mies heittäytyi maahan ja pyysi: 'Ole kärsivällinen! Kyllä minä maksan sinulle.' 30 Mutta toinen ei suostunut siihen. Hän meni ja toimitti työtoverinsa vankilaan, kunnes tämä maksaisi velkansa.
31 "Muut palvelijat näkivät, mitä tapahtui, ja panivat sen pahakseen. He menivät kuninkaan luo ja kertoivat hänelle kaiken. 32 Silloin kuningas kutsutti palvelijan luokseen ja sanoi: 'Sinä kelvoton! Minä annoin sinulle anteeksi koko velan, kun sitä minulta pyysit. 33 Eikö sinunkin olisi pitänyt armahtaa työtoveriasi, niin kuin minä armahdin sinua?'
Kommentit (23)
Ei vaan ole ketään, joka taluttaisi minut sinne täällä Tampereella. Eli en tunne ketään sellaista, eikä oma rohkeus riitä. Tv7 tuttu ja sieltä olen saanut uskolleni vahvistusta. Tuntuu kodilta kaiken tämän maailman keskellä:) Mistä tukea?
Sinulle tapahtuu niinkuin uskot.
Eli annat miehesi kohdella sinua huonosti, koska sinä olet muka tehnyt jotain väärää satuolentoa kohtaan? Herää nyt jo.
kun sielutasolla rakastatte kumppanianne, tiedätte mitä todellinen rakkaus on. Silloin kumpikaan ei etsi toisistaan virheitä, sillä niitä ei ole.
Elämässänne te voitte tehdä vain yhden "synnin" ja se on eläminen kaksinaisuudessa, tuntematta Sielua ja Henkeä. Niin kauan kun elätte kaksinaisuudessa olette kaikintavoin köyhiä. Kun elätte ykseydessä, olette kaikintavoin rikkaita, myös rakkaudessa.