Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

kertooko selittäminen/selittely (tai sen tekemättä jättäminen) mitään ihmisestä?

Vierailija
01.04.2012 |

En tarkoita siis selittely tyyliin "keli oli huono, hävisin kisan"

vaan, esim. tapaus, että kysyn tuntemattomalta ihmiseltä palvelua, joka kuuluu hänen toimenkuvaansa, niin hän vastaa "minulla on XX työtä jonossa, yy työt on pririsoitava, ..., saan ehkä homman (siis palvelun, jota olisin tilaamassa) tehtyä huhtikuun loppuun mennessä", kun asian voisi sanoa selittelemättä "saan työn valmiiksi huhtikuun loppuun mennessä" Tuo tilanne ei ole edes sellainen, että kaipaa selittelyä. Vai odottaako ihmiset kaikkeen selitykset (eli syyt miksi asia on niin? Eikö riitä asia on niin kuin on?)

Itse en turhia selittele. (totta kai jos minulta sitä selitystä kysytään). Sanon asiankäänteet mahdollisimman lyhkäsesti. Koetan toki olla olematta epäystävällinen.

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertoo, että selittelee tai ei.

Mutta odotin ap:ltä jotain tyhmää kommenttia. Ilahdukseni oli suuri, kun ei näin ollut.

Luulin, että ne, jotka ei pahemmin selittele, ap toivottaa helvettiin (jota ei siis ole olemassa, jumalani, jota ei siis ole olemassa).

Pinnat ap:lle!

Vierailija
2/4 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ainakin jostain syystä koen velvoitteeksi kertoa ihmisille mihin oon päätynyt ja miksi. Oon aika pohdiskeleva ihminen ja tuo tulee luonnostaan. Kai joku sit kokee sen ärsyttävänä selittelynä. Samaan tapaan itse haluan tietää syyt asioille ja niiden kululle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tilanteista eroon ja se on jäänyt päälle?

Vierailija
4/4 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kamala pölinä kertoo epävarmuudesta tai laiskuudesta

Ja mistäs lehtien sivuilta tämä helmi on poimittu?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi