Monelta heräät jos töihin meno klo 8.00
Olen kait aika nopea naiseksi kun herään 7.20. Kahvit kiehuun, pikameikki ja menoksi klo 7.45. (ja lapsi jo sen ikäinen ettei tarvi aamulla passata). Työkaverini, jolla niinikään jo vanhemmat lapset herää 6.30 ja työmatkaan meillä menee sama aika. Mites muilla?
Kommentit (70)
herään siinä 07:45, syön äkkiä banaanin samalla kun puen, sitten pesen hampaat ja lähden. Työmatka on pari minuuttia ja luojalle siitä kiitos, aamulla kun en pääse millään ylös ennen sitä viime hetkeä, kun katsoo kelloa ja huomaa töiden alkavan vartin päästä.
t. mies
7.50-8.15, liukuva työaika, mutta kotiin neljältä.
joutuisin ruuhkan vuoksi varaamaan aikaa työmatkaani noin 50-60 minuuttia. Tällöin heräisin klo 6.15.
Todellisuudessa haluan välttää ruuhkan ja olla töissä jo aiemmin aamulla (liukuva työaika), joten herään aamulla klo 5.10, juon kahvin, pesen hampaat, laitan hiukset ja meikin. Lähden ajamaan töihin klo 5.55 ja työpaikalla olen noin klo 6.30.
aion ehtiä kahdeksaksi töihin niin mun täytyy lähteä viisi yli kuuden bussilla eli kotoa lähden kymmentä vaille kuusi eli herään viimeistään viideltä. Kotona olen 20 yli kuusi illalla. omalla auto maktka on 20 min, bussilla sikapitkä. Pakko mennä autolla kun verotus ei hyväksy oman auton käyttöä kun kuitenkin bussit menee. Lapsi menee naapurin eläkeläisen hoitoon ja hän myös hakee aina iltapäivällä lapsen koska en ehtisi kun joudun menemään busseilla. Kamala vaiva tälle eläkeläiselle joka päivä hoitaa lasta ja kuskata useampi kilsa mut ei ole vaihtoehtoja.
aion ehtiä kahdeksaksi töihin niin mun täytyy lähteä viisi yli kuuden bussilla eli kotoa lähden kymmentä vaille kuusi eli herään viimeistään viideltä. Kotona olen 20 yli kuusi illalla. omalla auto maktka on 20 min, bussilla sikapitkä. Pakko mennä autolla kun verotus ei hyväksy oman auton käyttöä kun kuitenkin bussit menee. Lapsi menee naapurin eläkeläisen hoitoon ja hän myös hakee aina iltapäivällä lapsen koska en ehtisi kun joudun menemään busseilla. Kamala vaiva tälle eläkeläiselle joka päivä hoitaa lasta ja kuskata useampi kilsa mut ei ole vaihtoehtoja.
pakko mennä bussilla kun verotus ei hväksy....
Ulkoilutan koiran 05.40-06.20. Aamupalan järjestelen 06.40 mennessä, jolloin herätän muun perheen. Aamupalaan menee rauhallisissa merkeissä 30 min > koululainen kouluun, pieni päiväkotiin. Päiväkodilta kohti töitä viim. 07.15. Töissä 07.50-08.00
Eikä tee tiukkaa, eikä pala hermot.
10 min menee aamulla siihen pukeutumiseen ja ulos lähtöön. Hampaat pesen siinä, kun herätän lapset aamutoimiin. Meikkaan sopivassa välissä jos huvittaa, siihen menee n. 5 min. Suihkussa käyn ajankäyttösyistä iltaisin.
Kello rupeaa soimaan 7.15, puolen aikaan nousen. Käyn vessassa, pesen naamani ja kainaloni, laitan dödöä, harjaan tukan ja puen. Tykkään olla ajoissa töissä, joten lähden 20 vaille, voisin lähteä vaikka 5 vaille tasan.
Sitten vessaan, kahvin keittoon, suihkuun, vaatteet, aamupala, herätän lapset, meikki naamaan, puen lapset ja kotoa lähetään 7.30. Mennään tarhan kautta ja töissä yleensä 7.50.
kaikki taitavat olla jotain toimistotyöläisiä koska teollisuudessa työläisten (koneen käyttäjät, kokoonpanijat ja hantti hommat) päivä alkaa kello 6:00 ja asentajilla kello 8:00.
Koska olen 3-vuorossa menen töihin vuoroviikoin kello 6:00, 14:00 ja 22:00, lisäksi olen mies ja vieläpä kalju niin ei tarvitse haaskata aikaa muuhun kuin sängen ajamiseen ja kuppiin kahvia, syödä ehtii sitten kello 9:00 kahvitunnillakin.