Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

meidän virpojille ei avattu ovia!

Vierailija
01.04.2012 |

noidiksi oli pukeutuneet ja hienot vitsat askarreltu, kaksi ovea oli avattu, lähtivät vähän jälkeen 12 matkaan, tulivat nyt takaisin ilman saalista.

kaupungissako tällaista onkin?

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja meillä on ostettu kyllä pääsiäismunia yllin kyllin sekä omille että muille lapsille, virpomispalkoiksi. harmi ettei vieläkään ole kukaan käynyt.

Vierailija
22/42 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en muista ostaa mitään heille annettaviksi, en avaa ovea. Meidän lapsilla ei ole virpomisperinnettä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä selailin näitä ketjuja, joissa puhutaan virpomisesta.. Niin pisti silmään, kun monet kertoivat, että antavat vähemmän "palkkaa" tai eivät avaa sellaisille ollenkaan, jotka eivät ole pukeutuneet. Ja siksi siis, koska lapset eivät ole panostaneet tarpeeksi.. Niin se on typerää, koska esim. ortodoksisessa uskonnossa kielletään nimenomaan se noidiksi pukeutuminen. Ärsyttää, kun aikuiset ihmiset viitsivät takertua johonkin vitsan ulkonäköön tai virpojan sotamaaleihin.. Eikös se ajatus ole tärkein..

Vierailija
24/42 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 6-7 lapsiryhmää käynyt. Saa tulla meille :-) Vantaa.

Vierailija
25/42 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovikello soi kerran. En avannut, koska olen täällä itse influenssassa ja lisäksi meidän koira ryntää ovelle riehumaan ja raivoamaan. Parempi näin niille virpojlle :)

Vierailija
26/42 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen niin nauttinut tästä päivästä, kun oven takana on on ollut paljon virpojia. Omat pienet lapsetkin on innoissaan, taputtavat virpojille ja ihastelevat oksia. Tähän mennessä on käynyt pari-kolmekymmentä virpojaa. Kivoja mukuloita. :)

Vierailija
27/42 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tullut ketään. Ei varsinaisesti haittaa, sillä olen yöpuvussa eikä mitään herkkujakaan ole varattu, mutta kuitenkin..

t. Helsinki

Vierailija
28/42 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän eläimiksi pukeutuneet lapsemme virpoivat naapurustossa ja kaikki ovet avautuivat. Ihmiset olivat todella ystävällisiä ja antoivat suklaamunia ja karkkeja yms.

Omalla ovellammekin kävi useita virpomisseurueita ja kaikille meillä riitti herkkuja.

Ihan hyvä idea, että ne jotka eivät virpojia halua, laittavat vaikka oveen asiasta tiedotteen. : )

Vierailija
29/42 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja siitähän siinä virpomisessa juuri on kyse, että kerjätään vierailta ihmisiltä rahaa ja karkkia, kun omilla vanhemmilla ei ole varaa niitä virpojille antaa.

Meillä virpojien tarvikkeisiin meni 5,5 Euroa ja saivat sitä vastaan muutaman suklaamunan ja paperikarkin. Halvemmalla olisi päässyt, jos olisi hakenut karkit kaupasta ja ei olisi tarvinnut keittiössä vetää eilen askartelutalkoita. Mutta idea onkin ihan muualla, jota kaltaisesi ääliöt ei tajua.

Vierailija
30/42 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

noidiksi oli pukeutuneet ja hienot vitsat askarreltu, kaksi ovea oli avattu, lähtivät vähän jälkeen 12 matkaan, tulivat nyt takaisin ilman saalista.

kaupungissako tällaista onkin?

JA ÄITI VINKUU JO 12.37 NETISSÄ, ETTEI OVIA AVATTU????????? ei ole montaa ovea ehtinyt käydä läpi!

paitsi jos asuu jossain kaupungissa, niin on käynyt läpi yhden rapun.....

Vierailija
31/42 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos joku lastenvihaaja onkin myrkyttänyt ne lapsille antamansa herkut? Jälkikäteen todella hankala tsekata, mistä karkista ne myrkyt on peräisin.

Virpominen on mun mielestä ristiriidassa sen kanssa, kun opetan aina lapsille, ettei koskaan saa ottaa tuntemattomilta mitään syötävää tai juotavaa.

Eikö teillä muilla ole tällaista dilemmaa?

Vierailija
32/42 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

just äsken kävi 4 tytön seurue,olivat hienosti pukeutuneet ja vitsat oli koristeltu nätisti. ai että mieleni on hyvä! saivat ruhtinaalliset palkat,kun olin ihan luullut että meille ei tule kukaan!

Vierailija
33/42 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sitä rohkeutta, että he tulevat ovelle ja ovat ehkä jopa tehneet sen oksan ihan varta vasten annettavaksi. Onhan tuolla muualla maailmassa Halloween, tämä vastannee sitä.

Herkkuja kyllä olisi (yleensäkin on kaiken varalle) mutta näihin meidän kulmien taloihin tuppaa olemaan ovikoodit jo ulkoportilla ja muut metkut, joten virpojat eivät pääse sisälle asti. Mutta avaan toki oven, jos joku tulee :)

-Helsinki, kantakaupunki-

Vierailija
34/42 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

käydään virpomassa vaan sukulaisten ja tuttavien luona. vieraiden luona ei käydä.

Mitä jos joku lastenvihaaja onkin myrkyttänyt ne lapsille antamansa herkut? Jälkikäteen todella hankala tsekata, mistä karkista ne myrkyt on peräisin.

Virpominen on mun mielestä ristiriidassa sen kanssa, kun opetan aina lapsille, ettei koskaan saa ottaa tuntemattomilta mitään syötävää tai juotavaa.

Eikö teillä muilla ole tällaista dilemmaa?

Vierailija
35/42 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaan ei ole tullut virpojia koskaan niin kauan kuin olen tässä kaupungin keskustan tuntumassa asunut. Taitavat virpojat liikuskella tuolla lähiöissä ja omakotitaloalueilla? Aina on varattu jotain siltä varalta että joku poikkeaisi virpomaan, vaan ei :(

Vierailija
36/42 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei kai kukaan hullu päästä 5-vuotiaita virpomaan vieraille oville.

Vierailija
37/42 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan siks kun oltiin molemmat miehen kanssa yö töissä. Pääsin nukkumaan 6.30 aamulla ni en herännyt vaikka joku olis oven takana käynytkin. Sori vaan.

Vierailija
38/42 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä virpojat saavat palkkaa

Vierailija
39/42 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsi aukaisi oven ja sanoi, että saa virpoa.

Mies huusi ettei saa virpoa.

Mulle saisi virpoa, mutta en uskalla aiheuttaa riitaa miehen kanssa.

Mies justinnsa sellainen ärtsäkkä.

Oma poika virpoi kahdelle tutulle, ei muille.

Suostuttelin poikaa ettei virpoisi ensi vuonna.

Monet ei tykkää virpojista ja arpapeliä se on kenen ovelle menee.

Mummot yleensä tykkää, koska se on heille tärkeä perinne.

Vierailija
40/42 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. ikävimmiksi ja ahneimmiksi. EI kenelleköään mitään. Suklaamunatkin ovat liian suuri uhraus. Voi auta armias!

Meidän oven takana kävi muutamia virpojia. Naapurin kaksivuotias tyllerö se vasta ihana olikin. Vilvon..valvon.. meille tuli hyvä mieli kaikille!