meidän virpojille ei avattu ovia!
noidiksi oli pukeutuneet ja hienot vitsat askarreltu, kaksi ovea oli avattu, lähtivät vähän jälkeen 12 matkaan, tulivat nyt takaisin ilman saalista.
kaupungissako tällaista onkin?
Kommentit (42)
Ja vaikka sovitusti.
Ovelta ovelle kerjuu on noloa jotenkin.
Mä ostin yli neljälläkymmenellä eurolla pääsiäismunia eikä kukaan tullut.Ei ainakaan vielä.
Ostin paljon kindereitä ja isompia munia ihan vain siksi kun mulla on siihen taloudellinen mahis ja halusin ilahduttaa mut taitaa jäädä mun syötäväksi kaikki kun ei mies syö suklaata=(
Hui kamalaa.. Ei meillä ainakaan avata ovea millekään kerjureille.
Tai jos avaa ja sanoo ei kiitos.
Kai sen nyt itse saa päättää haluaako virpojia ovelleen vai ei.
meillä sitten varmaan noi palkkaherkut menee kans omiin suihin, ei ole ovikello soinut kertaakaan.
Että yksinkertisesti loppui annettavat. 36 munaa oli varattu ja ne meni. Löysin sitten kaapista muutaman tikkarin vielä ja nekin meni.
Ei enää avattu ovea. Ei asuta kaupungissa
mutta me emme avanneeet teidän virpojille ovea! Emmekä kenellekään muullekaan virpojalle. Pidämme perinnettä turhana ja kiusallisena. Olemme siis ratkaisseet asian olla avaamatta noitujille ovea.
Hyvää pääsiäsitä silti!
eli ei pidä ihmetellä jos niitä ei tule.
aiemmissa kotipaikoissa on virvottu ahkerasti, meilläkään ei ovikello ole soinut eikä pihalla näy kaduilla virpojia missään.
ap
Meillä ei käynyt virpojia, vaikka mielelläni olisin oven avannut. En ymmärrä ihmisiä, jotka ärsyyntyvät virpojista, ja ovat sitten ilkeitä tms. Lapset ovat innoissaan, ja sitten ei vaivauduta avaamaan ovia.. Parempi kai sekin, kun sitten räyhätä siinä ovella. Tuntuu, että suurin osa on juuri tällaisia takakireitä niuhoja, jotka ei lapsen ilostuttamisen vuoksi edes viitsi sitä ovea avata. Eikä ne munatkaan nyt kuitenkaan hirveitä maksa.
Olisin avannut.
Olin varannut paljon munia ja suklaapatukoita, lakuja, mutta kukaan ei tullut virpomaan. Ainakaan vielä.
Aikaisempina vuosina on tullut, mutta aina vähemmän. Ehkä tämä johtuu asuinalueen lasten kasvamisesta: lähialueen taloissa ei enää ole pieniä lapsia, jotka virpoisivat.
Noidat virpomassa on tapa, jossa perinteitä on sekoitettu, mutta ei se mua haittaa.
(Vantaa)
kun heräsin siihen ovikellon soittoon armottomassa krapulassa...
Toista oli minun lapsuudessani 70-luvulla, silloin joka talossa avattiin ovi.
noidiksi oli pukeutuneet ja hienot vitsat askarreltu, kaksi ovea oli avattu, lähtivät vähän jälkeen 12 matkaan, tulivat nyt takaisin ilman saalista.
kaupungissako tällaista onkin?
Äkkiäpä virpojat luovuttivat, jos vähän ennen 12 aloittivat ja vähän yli puolen olivat jo kotona.
ruoka-/päiväuniaikana avaa ovea virpojille. Onneksi suurin osa käykin jo aamulla :)
ruoka-/päiväuniaikana avaa ovea virpojille. Onneksi suurin osa käykin jo aamulla :)
että ei niitä virpojia näkynyt ainakaa viel...
Mitä helvettiä ne kerjäämässä olivat ylipäänsä?
Ja siitähän siinä virpomisessa juuri on kyse, että kerjätään vierailta ihmisiltä rahaa ja karkkia, kun omilla vanhemmilla ei ole varaa niitä virpojille antaa.
Kuka muuten edes nykyaikana päästää lapsensa virpomaan ainakaan tuntemattomien ihmisten luokse, kun siellä oven takana voi olla joku mielisairaalasta karannut skitso kirves kädessä tai pedofiili, joka raiskaa virpomassa olevat lapset?
Mä oon joka vuos varannut jotain palkkaa,mutta kukaan ei tuu. Ystävät on sitte tuonu heidän lapsia virpomaan:)