Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ajatteletko että yhden tai kahden lapsen vanhemmat ovat laiskoja

Vierailija
31.03.2012 |

tai avuttomia lasten kanssa? Ja siksi lapsiluku jäi tähän? Oikeasti syitähän on yhtä paljon kuin perheitäkin mutta mikä on eka mielikuvasi? Nykyään suurperheet tuntuu olevan muotia. No samahan sille mitä muut ajattelee... Kunhan kysyn :) :) No, useampi lapsi olis kiva mutta ei toteutunut...

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvempi enää nykyään haluaa suurperhettä, ja vaikka haluaisikin niin sitäkin harvenpi siihen ryhtyy.

Mutta mielestäni 1 tai 2 lasta ei ole mitenkään kummallista eikä aiheuta minkäänlaisia mielikuvia vaikka kuinka yrittäisin keksiä. Ei todellakaan tule mieleen että ovat laskoja tai avuttomia.

Vierailija
2/19 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisin: Yhden lapsen äiti, joka yritti toista lasta 10 vuotta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on yksi lapsi molempien (minun ja mieheni) toiveesta. Siis haluttiin alunperinkin vain yksi.

Mielestäni en ole henkisesti vakaa enää siinä vaiheessa jos minun pitäisi toista vauvaa hoitaa (ei tarkoita etten jaksa/osaa tätä ainokaistani hoitaa, hänen eteen teen kaikkeni, mutta minusta ei riitä useammalle).

Mielestäni olemme myös vähän kai laiskoja, kun olemme sitä mieltä että yhden kanssa on niin helppoa! :D Lapsi alkaa olla jo siinä iässä, ettei häntä juuri tarvitse 'hoitaa', vaan ennemminkin olla henkisesti läsnä, neuvoa, rakastaa ja asettaa rajoja. Mielestäni tämä käy koko ajan helpommaksi mitä isommaksi lapsi kasvaa.

Minkä hullun takia tekisin enempää?! Ei nämä meidän geenit niin ylivoimaisia ole jotta niitä pitäis vallan enempikin monistaa.

Vierailija
4/19 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatellutkaan että tämä olisi järkevä kysymys / ajatus. Itse en siis ajattele mitään tositen perheiden lapsiluvusta. Mulla sattuu olemaan suurperheitä lähipiirissä ja joskus tuntuue etteivät ymmärrä miksi meillä on pienempi perhe. "Eikö isompi perhe olis kiva" jne. kysymyksiä olen tosiaan kuullut!! Tyhmäähän se on tollasella kilpailla.

Vierailija
5/19 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi noin ajattelet ja ootko oikeesti tuota mieltä? Montako lasta sinulla on?

Vierailija
6/19 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

laiskoja ja itsekkäitä vanhempia on myös suurissa perheissä. Penikkoja työnnetään ilmaisten opiskelijoiden hoidettaviksi tai jonnekin vaan hillumaan.

Vierailija
7/19 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuo on kyllä totta! Valitettavasti yhtä paljo pienissä kuin isoissa perheissä.

Vierailija
8/19 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ajattele. En ole edes ajatellut, että joku voisi ajatella noin.

Mut minäpä ajattelen monilapsisista perheistä, että on jotenkin harkintakyky ja elämänhallinta pettänyt, kun kuvittelevat että yhden perheen tehtävänä on täyttää koko kylä. Itsekästä.

Vierailija
9/19 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsellä kyllä tavallinen kahden lapsen perhe.

Vierailija
10/19 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin ihmettelen suurperheitä. Miten jollain riittää aikaa ja energiaa hoitaa suurperhettä?

Meillä on kolme lasta .

Vierailija
11/19 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

3-lapsinen perhe määriteltiin Suomessa suurperheeksi. Koska se on nykykaavassa iso perhe. Nykyään kyllä tuntuu että on jokin kolmen lapsen buumi, ainakin täällä päin.

Vierailija
12/19 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolmannen lapsen vielä, mutta hitto en todellakaan jaksaisi enää sitä raskauspahoinvointia.

Jotain ihan järkkyä ollut molempien kohdalla, tuntunut kun olisi ihan järkyttävässä krapulassa monta monta kuukautta putkeen. Yöks!

Mutta vastaus kysymykseen: En ajattele. Täytyy olla aika urvelo, jos noin ajattelee.

Vierailija
13/19 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ajatellutkaan että tämä olisi järkevä kysymys / ajatus. Itse en siis ajattele mitään tositen perheiden lapsiluvusta. Mulla sattuu olemaan suurperheitä lähipiirissä ja joskus tuntuue etteivät ymmärrä miksi meillä on pienempi perhe. "Eikö isompi perhe olis kiva" jne. kysymyksiä olen tosiaan kuullut!! Tyhmäähän se on tollasella kilpailla.

Jos tuollaisen kyselijällä on itsellään iso perhe, niin vastaat vain samaan tyyliin, että sun mielestä iso perhe ei olis yhtään kiva vaan arvelet sen olevan täyttä helvettiä.

Mä en ole koskaan ymmärtäyt miksi kukaan arvostelee toisten valintoja ääneen. Ja eikös se 1-3 lasta ole aika normi nykyisin. Lapsettomia ja useampilapsisia saa sitten arvostella päin naamaa.

Juuh, meillä on 1, eikä enempää tule. Terveisin raskausmyrkytys ja helvetin raskas taaperoaika :)

Vierailija
14/19 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan paljon lapsettomiakin jotka ovat tosi ahkeria.

Vierailija
15/19 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta en mielestäni ole mitenkään erityisen laiska. Meillä tehdään paljon asioita koko perheen kesken ja harrastetaan paljon esim liikuntaa. Kyllä muutamat monen lapsen äidit ovat ihmetelleet että ihanko totta ihan olette sen lapsen kanssa ja teette jotain yhdessä, heillä kun riittää se että avaa ulko-oven ja pistää ne pihalle. Ja sitten minä olen se laiska ;)

Meillä syy yksilapsisuuteen on ihan terveydellinen mutta se ei näy mitenkään päällepäin joten on helppo arvostella. Olen kuullut mm että yksi lapsi on sama kuin ei lapsia ollenkaan. Ok, en tappele pösilöitten kanssa aiheesta.

Vierailija
16/19 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

En myöskään ajattele, että suurperheiden vanhemmat olisivat ahkeria tai laiskoja.

Vierailija
17/19 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja enempää ei tule. Syynä siihen on, että meidän tuloilla emme pysty haluamallamme tavalla lapsia elättämään täällä Etelä-Suomen isossa kaupungissa (työpaikat täällä).

Pitäisi siis olla melko hyvätuloinen, jos lapsia olisi enemmän. Tai sitten pitäisi rajusti tinkiä elämisen laadusta. Emmekä koe sitä mielekkäänä vaihtoehtona.

En siis ole ikinä ajatellut, että "pienen" perheen vanhemmat olisivat laiskoja. Ennemminkin järkeviä :)

Vierailija
18/19 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelen että "jaa, heille siunaantui kaksi lasta". En sen ihmeempiä. Meille on varsin selvästi kerrottu pienestä asti, että on jokaisen oma asia tekeekö lapsia, ja jos tekee niin montako. Serkkuni on ainokainen äitinsä sairauden vuoksi. Oli riskiraskaus jo ensimmäinenkin ja todella hankala. Eivät siksi tehneet sisaruksia serkulle. Toinen pariskunta taas on vanhollislestadiolainen ==> ei oletettavasti ehkäisyä, mutta heillä ei ole lapsia lainkaan vaikka selvästi lapsirakkaita ovatkin. Hoitivat meitä aina kun olimme pieniä ja kävivät kylässä leikkimässä. Mies jopa opetti meidät seisomaan päällämme ja näytti itse mallia. Tiedä häntä vaikka olisivat ehkäisseetkin. Eipä se meille kuulu.

Vierailija
19/19 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

enemmänkin mietin että onko lapsettomuutta taustalla, jos on yksi lapsi

Kahden lapsen tilanteessa pidän sitä ihan normaalina lapsilukuna.

Ihan uskomatonta että joku edes miettii tuollaista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä