Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Alkoiko minulla nyt synnytys?

Vierailija
31.03.2012 |

Kipu alkoi yhtäkkiä noin 1,5h sitten selässä ja mahassa. Maha tuntuu nyt kovalta ja pinkeältä. Välillä tuntuu pahemmalta, välillä helpottaa, mutta kipu on silti koko ajan. Olen melkein koko ajan tuntenut lapsen liikkuvan. Asteikolla 1-10, kipu on kovimmilaan 6. Minulla ei aikaisemmin ole ollut supistuksia ja ensimmäinen lapsi tulossa, joten en tiedä miltä supistuksien pitäisi tuntua. Nyt on rv32+1. Alkoiko minulla nyt synnytys vai mitä tämä voisi olla ja mitä minun kannattaisi nyt tehdä?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikapikaa näytille synnärille, noilla viikoilla estellään vielä lääkkeillä.

Vierailija
2/10 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kyllä on helpottanut aika paljon, kun pääsi makoilemaan (olimme äsken autossa ajamassa). Pitäisikö silti soittaa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä pitäisi tehdä?

Vierailija
4/10 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

he kertovat mitä sinun tulee tehdä

Vierailija
5/10 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin jo ja sanoivat vaan, että pitäisi odotella. Kauanko odotan? Pahenee vieläkin välillä, mutta ei niin pahaksi kuin aikaisemmin.

Vierailija
6/10 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä on kovin vaikeaa tietää, että mikä tilanteesi on ja miksi! Nyt sinun on vain ihan itse autettava itseäsi. Luettava kroppaasi ja tuntemuksiasi.

Paras apu tulee tosiaan sieltä sairaalasta ja oma kokemuksesi on se, mikä sanelee mitä teet.

Onnea matkaan!

Vierailija
7/10 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos arvelevat synnytyksen käynnistyneen kutsuvat sinut sinne ja saat supistuksia ehkäisevää lääkettä ja lapsen keuhkoja kypsyttävää ainetta. Lapsesi on vielä kovin pieni ja kypsymätön syntymään.

Vierailija
8/10 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin jo että nyt seon menoa. Tämä tapahtui junamatkalla. Meni onneksi ohi. Muista hengittää ja jos ei pian mene ohi, niin käy lähimmällä äippäpolilla tarkastuttamassa. Hyvä, että soitit jo polille.

Vierailija
9/10 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina voit soittaa ja kysyä, jos on jotain epäselvää tai huolta.

Vierailija
10/10 |
01.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lepää. Laita muistiin tuleeko kovempia kipuja sarjoina ja millaisilla väliajoilla. Jos ne eivät levossa pahene/tihene, niin voit rauhassa odotella lähtemättä yhtään mihinkään.

Jos kivut ovat niin kovat, ettet pysty nukkumaan, voit aamuyöstä soittaa uudelleen sairaalaan.

Jos pystyt nukkumaan, mutta kivut jatkuvat aamulla tai ovat loppuneet mutta alkavat uudelleen pian noustuasi ylös, soita uudelleen sairaalaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi yksi