Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Helsingin Kallio

Vierailija
31.03.2012 |

Kannattaako lapsiperheen muuttaa sinne?

Olisi mahdollisuus päästä asumaan tosi halvalla, mutta alue mietityttää..

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhupuiston ja Torkkelinmäen alue on rauhallinen.

Vierailija
2/39 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän paljon lapsiperheitä. Linjan leikkipuisto on Helsingin parhaita. Päiväkotitilanne ei ole hullu.

Minkäikäiset lapset?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kalliolla ainakin on paljon huonompi maine kuin mitä se todellisuudessa on. Tälläiset on ainakin mun kokemukset. Kun siellä kuitenkin tullu opiskeltua ja päivittäin siis käytyä, niin ei koskaan ollu mitään ongelmaa. En kyllä oo yöaikaan liikuskellu pahemmin, että en sitten tiedä, mutta ei ne lapsetkaan siellä varmaan silloin liiku.

Ja kyllä mä Kallioon muuttaisin jos halvalla pääsis, mun mielestä ihan viihtyisää ja kaunista seutua suurimmaks osaks.

Vierailija
4/39 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karhupuiston ja Torkkelinmäen alue on rauhallinen.

täysin samaa mieltä ja vielä todella siistiäkin, ei mitään ongelmaa. Multa tulee kyllä suosituksia Kalliolle, sinne vaan, siellä on muitakin lapsiperheitä paljon! Ei ole paha paikka, vaikka maine jostain syystä sellainen onkin.

Vierailija
5/39 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnot ovat jo korkeissa hinnoissa Kallion paremmilla alueilla, voi olla vaikea päästä halvalla asumaan. Liikenneyhteydet ja palvelut ovat hyvät, asukkaat mukavia ja keskusta lähellä.

Vierailija
6/39 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne vaan! Olen asunut Kalliosta vuodesta 1998 (hyvänen aika, siis 14 vuotta!) ja viihtynyt todella hyvin. Olen edelleen aivan rakastunut tähän kaupunginosaan, joka vieläpä muuttuu koko ajan vain paremmaksi.

Toki on eroa siinä, missä kohti asuu. Oma sijainti sattuu olemaan tosi rauhallisella paikalla ja erinomaisessa, rauhallisessa taloyhtiössä. Meillä on jopa oma talonmies, joka on pysynyt samana kaikki nämä vuodet. Mutta Kalliossa on hyvin monenlaisia taloyhtiöitä, ja yleensä "kipukynnys" ilmoittaa esim. bileitä pitävästä naapurista on korkeampi kuin rauhallisemmilla alueilla.

Toisin sanoen Kallio alueena ei minua arveluta lainkaan, mutta haluaisin tutustua huolella taloyhtiöön. Ja kuten joku mainitsi, Kalliossakin on sekä parempia että huonompia sijainteja. Kulkuyhteydet lähes minne tahansa päin pääkaupunkiseutua ovat kuitenkin loistavat, Keskustaan voi vaikka kävellä ja lapsiperheitä on yhtä enemmän. Jos siis kaupungissa ylipäätään aikoo asua, miksei sitten Kalliossa.

Vierailija
7/39 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja palvelut ovat hyvät. Siltasaari, Karhupuiston ympäristö ja Torkkelinmäki ovat rauhallisimmat alueet (ja myös kalleimmat). Baarikatuja kannattaa välttää.

Vierailija
8/39 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Linjoille olisi tarkoitus muuttaa 4- ja 2-vuotiaiden kanssa :)

Vierailija
9/39 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne vaan! Olen asunut Kalliosta vuodesta 1998 (hyvänen aika, siis 14 vuotta!) ja viihtynyt todella hyvin. Olen edelleen aivan rakastunut tähän kaupunginosaan, joka vieläpä muuttuu koko ajan vain paremmaksi.

Toki on eroa siinä, missä kohti asuu. Oma sijainti sattuu olemaan tosi rauhallisella paikalla ja erinomaisessa, rauhallisessa taloyhtiössä. Meillä on jopa oma talonmies, joka on pysynyt samana kaikki nämä vuodet. Mutta Kalliossa on hyvin monenlaisia taloyhtiöitä, ja yleensä "kipukynnys" ilmoittaa esim. bileitä pitävästä naapurista on korkeampi kuin rauhallisemmilla alueilla.

Toisin sanoen Kallio alueena ei minua arveluta lainkaan, mutta haluaisin tutustua huolella taloyhtiöön. Ja kuten joku mainitsi, Kalliossakin on sekä parempia että huonompia sijainteja. Kulkuyhteydet lähes minne tahansa päin pääkaupunkiseutua ovat kuitenkin loistavat, Keskustaan voi vaikka kävellä ja lapsiperheitä on yhtä enemmän. Jos siis kaupungissa ylipäätään aikoo asua, miksei sitten Kalliossa.

Vierailija
10/39 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinänsä viihtyisää ja kaunistakin seutua, jossa päihteet ovat edelleen ongelma vaikka keskiluokkaisuutta kohti (valitettavasti) onkin menossa. uhkaavasti käyttäytyviä nistejä/hulluja/sekakäyttäjiä kohtaa kaduilla ihan päiväsaikaankin ja kaikki puistot ja pusikot on täynnä neuloja. usein löytyy kadultakin. siellä tietty tapahtuu missä on ihmisiä... eli sen puolesta ei nyt hirveästi eroa muista itäisen kantakaupungin alueista tai monista lähiöistäkään, sen sijaan eroa rauhallisiin pientalovaltaisiin lähiöihin on kuin yöllä ja päivällä.

Vierailija
11/39 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta Torkkelinmäen rauhallisuudesta olen vahvasti eri mieltä. nämä Sörkan metriksen läheiset suojaisat puistot on juuri niitä mihin nistit tulevat tykittämään, eli ruiskuja löytyy ja piikitystäkin saatat lasten kanssa päästä katselemaan lähietäisyydeltä... suosittuja pussikaljapaikkoja ovat myös.

Vierailija
12/39 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tässä talossa asuu paljon ihmisiä, mummoja, opiskelijoita, muita yksineläviä, myös lapsiperheitä. Lapset leikkivät välillä tossa sisäpihalla. Tietysti Kallio on Kallio, jos et kestä sitä, että lapsesi näkee spugen niin kannattaa pysytellä maalla. Minusta täällä on vielä yhteisöllisyyttä ja erilaisia ihmisiä, mikä tekee Kalliosta kivan. Kun käyn juoksulenkillä, matkani kulkee Kallion baarien ohi. Tuntuu ironiselta, että juoksen kaljankittaajien ohi, meitä vaan mahtuu kaikenlaisia ihmisiä tänne.:)

Vierailija
13/39 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuosta Torkkelinmäen rauhallisuudesta olen vahvasti eri mieltä. nämä Sörkan metriksen läheiset suojaisat puistot on juuri niitä mihin nistit tulevat tykittämään, eli ruiskuja löytyy ja piikitystäkin saatat lasten kanssa päästä katselemaan lähietäisyydeltä... suosittuja pussikaljapaikkoja ovat myös.

nyt kunnostettu, rempattu ihan kunnolla. Siellä ei ole enää niitä suojaisia puskia jossa on hyvä piikittää.

Vierailija
14/39 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinänsä viihtyisää ja kaunistakin seutua, jossa päihteet ovat edelleen ongelma vaikka keskiluokkaisuutta kohti (valitettavasti) onkin menossa. uhkaavasti käyttäytyviä nistejä/hulluja/sekakäyttäjiä kohtaa kaduilla ihan päiväsaikaankin ja kaikki puistot ja pusikot on täynnä neuloja. usein löytyy kadultakin.

Vuosia Kalliossa asuneena en ole koskaan törmännyt yhteenkään uhkaavasti käyttäytyvään päihteidenkäyttäjään, vaikka päivittäinen kävelyreitti kulkee Toista linjaa Vinkin ohi. Puistossa olen kerran nähnyt piikikättäviä nistejä ja nekin olivat kohteliaita :D eivät ollenkaan uhkaavia. Piikkejä en ole löytänyt koskaan mistään.

Vierailija
15/39 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sinänsä viihtyisää ja kaunistakin seutua, jossa päihteet ovat edelleen ongelma vaikka keskiluokkaisuutta kohti (valitettavasti) onkin menossa. uhkaavasti käyttäytyviä nistejä/hulluja/sekakäyttäjiä kohtaa kaduilla ihan päiväsaikaankin ja kaikki puistot ja pusikot on täynnä neuloja. usein löytyy kadultakin.

Vuosia Kalliossa asuneena en ole koskaan törmännyt yhteenkään uhkaavasti käyttäytyvään päihteidenkäyttäjään, vaikka päivittäinen kävelyreitti kulkee Toista linjaa Vinkin ohi. Puistossa olen kerran nähnyt piikikättäviä nistejä ja nekin olivat kohteliaita :D eivät ollenkaan uhkaavia. Piikkejä en ole löytänyt koskaan mistään.

Mutta ei kai sitä kannata alkaa kaunistellakaan.:)

Mutta hulluimmat spotit mun mielestä on Kurvi ja Piritori. Tosin nekään ei ole vaarallisia sivulliselle, yleensä ne ryyppyjengit siellä ärhentelee keskenään jos sille päälle sattuu. Jos Hesarilla kulkee myöhään viikonloppuiltana, on siellä örinää. Jonkin verran ärsyttävät nuo Piritorin örkit (kuljen metrolla) mutta vaaralliseksi en ole koskaan paikkaa kokenut. Tuskin siis jonkun lähiön räkäostarilla on sen kummempi meno kuin tuossa.

Vierailija
16/39 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kyllä Helsingissä kivoin paikka. Jouduttiin muuttaan pois, kun esikoinen syntyi. Oli pakko päästä isompaan, joten haettiin kaupungilta asuntoa. Ei sit saatu Kalliosta uutta kämppää.

Vierailija
17/39 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se meno hirveää, jos keskittyy siihen. MUTTA Kalliossa on hirmu kivoja leikkipuistoja ja hyvä ihmisen olla. Laitapuolenkulkijoita ja selvittäjiä on, mutta harvoin ne kimppuun käyvät. Hyväntahtoista, joskin rasittavaa humalaista välillä. Kerran olen todistanut asekauppaa kirkkopuistossa, mutta ei sekään ulkopuoliselle niin vaarallista ollut.

[/quote]

Mutta ei kai sitä kannata alkaa kaunistellakaan.:)

Mutta hulluimmat spotit mun mielestä on Kurvi ja Piritori. Tosin nekään ei ole vaarallisia sivulliselle, yleensä ne ryyppyjengit siellä ärhentelee keskenään jos sille päälle sattuu. Jos Hesarilla kulkee myöhään viikonloppuiltana, on siellä örinää. Jonkin verran ärsyttävät nuo Piritorin örkit (kuljen metrolla) mutta vaaralliseksi en ole koskaan paikkaa kokenut. Tuskin siis jonkun lähiön räkäostarilla on sen kummempi meno kuin tuossa.

[/quote]

Vierailija
18/39 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asuin kalliossa 25 vuotta, hieno paikka etenkin nuorille. Nyt isommassa asunnossa keskustassa. Käyn usein Kalliossa muistelemassa...

Vierailija
19/39 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen asunut Kalliossa lapsena(90-luvulla), teini-ikäisenä(00-luvulla) ja nuorena aikuisena(vuodesta 2009). Pidän kovasti, ja nykyään omakin poikani asuu ensimmäisiä vuosiaan Kalliossa.

Vierailija
20/39 |
15.05.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="31.03.2012 klo 22:31"]

sinänsä viihtyisää ja kaunistakin seutua, jossa päihteet ovat edelleen ongelma vaikka keskiluokkaisuutta kohti (valitettavasti) onkin menossa. uhkaavasti käyttäytyviä nistejä/hulluja/sekakäyttäjiä kohtaa kaduilla ihan päiväsaikaankin ja kaikki puistot ja pusikot on täynnä neuloja. usein löytyy kadultakin. siellä tietty tapahtuu missä on ihmisiä... eli sen puolesta ei nyt hirveästi eroa muista itäisen kantakaupungin alueista tai monista lähiöistäkään, sen sijaan eroa rauhallisiin pientalovaltaisiin lähiöihin on kuin yöllä ja päivällä.

[/quote]

Ihmeelinen kaupunkilegenda tämä käytetyt ruiskut. Ei niitä ole oikeasti!! Suonensisäisten huumeiden käyttäjät saavat vaihtokauppana likaisia ruiskuja vastaan puhtaita. Eivät jätä niitä kaduille tai puistoihin todellakaan.