en stressaisi jos jäisin 50 v iässä työttömäksi.
Nauttisin vapaudesta täysin, enkä haikailisi enää töihin.
Kommentit (59)
Lainat on maksettu tosin vasta 52 ikään mennessä, joten ehkä sinnittelen ainakin sinne asti...
siis olisi katastrofi
ja lähestyn sitä raja- en rahapyykkiä :D
mä täytän ihan kohta 50 v ja oli katastrofi, jos jäisin työttömäksi hyvinpalkatusta työstäni. onneks niin ei tule käymään.
mäkin joskus nuorena luulin, että 50 v on ikäloppu vanhus, mutta nyt kun itse lähestyy sitä rahapyykkiä ei tunnu missään. ihmettelen lähinnä sitä, miten jotkut nuoret voi olla kuin vanhuksia jo 30 v.
Ap
Tavallinen pulliainen pitää visusti kiinni työpaikastaan tossa vaiheessa.
Täytän kesällä 48v ja minulle ei paniikki iskisi jos joutuisin työttömäksi.
Kas kun hoitaa raha-asiansa kunnolla, ei tarvitse oravanpyörässä juosta loppuun asti.
mä täytän ihan kohta 50 v ja oli katastrofi, jos jäisin työttömäksi hyvinpalkatusta työstäni. onneks niin ei tule käymään.
mäkin joskus nuorena luulin, että 50 v on ikäloppu vanhus, mutta nyt kun itse lähestyy sitä rahapyykkiä ei tunnu missään. ihmettelen lähinnä sitä, miten jotkut nuoret voi olla kuin vanhuksia jo 30 v.
10-15 vuotta pidempään ja pystyy elämään pienemmällä eläkkeellä.
Mutta onhan noita raharikkaita
50v voi elää vielä 30-40 vuotta. Ja vaikka lainat on maksettu, rahaa menee muuhunkin kuin lainoihin.... Ruokaan, elämiseen, autoon, putkiremonttiin, ikkunaremonttiin, lääkkeisiin..ym..ym...Milläs niitä makselee, jos ei palkkaa tule?
meillä on 2 taloa, 2 kesämökkiä ja kerrostaloasunto ja 3 autoa, mutta ei niistä halua luopua. mä olen nauttinut elämästä jo nuorena ja aion nauttia loppuun saakka, mutta tehdä myös töitä. työn ohessa ja lomillakin ehtii vaikka mitä!
jos sitä mulle tarjoaisi, mutta ei olisi mikään paniikki aian suhteen. Ap
Saahan sitä työttömyyskorvaukia. Voisin ottaa tötä vastaan
10-15 vuotta pidempään ja pystyy elämään pienemmällä eläkkeellä. Mutta onhan noita raharikkaita
500 päivää saa työttömyyskorvausta. Mutta mitäs jos sä elät vielä 40 vuotta!!!???
Hyväpalkkaista työtä on tehty nuoresta asti, joten eläkettä tulisi jo jonkin verran. Velat maksettu, 2 sijoitusasuntoa ostettu ja säästöjä on kertynyt. Joten ihan hyvin elelisi sen 40v vielä jos joutuisi työttömäksi. Ei maailma kaatuisi.
10-15 vuotta pidempään ja pystyy elämään pienemmällä eläkkeellä. Mutta onhan noita raharikkaita
500 päivää saa työttömyyskorvausta. Mutta mitäs jos sä elät vielä 40 vuotta!!!???
Saahan kelalta viellä vaikka kuinka kauan sit ja säästöjä on paljon = pääomatuloja. Ja eläke alkaa käsittääkseni 63-65 vuotiaana :). Ap
jätetä ihan ilman rahaa, kyllä nyt jotakin työmarkkinatukea saa. Sen jälkeen eläkettä.
Olen 53v, eronnut ja asunnosta saatu voitto on mennyt lähes tulkoon kokonaan, en yksin asuntolainaa ottanut.
Vuokralla asutaan teinin kanssa.
Kas kun hoitaa raha-asiansa kunnolla, ei tarvitse oravanpyörässä juosta loppuun asti.mä täytän ihan kohta 50 v ja oli katastrofi, jos jäisin työttömäksi hyvinpalkatusta työstäni. onneks niin ei tule käymään.
että kaikki eivät käy töissä pelkästään rahan takia, vaan oikeasti nauttivat siitä ja saavat siitä sisältöä elämään? Silloin olisi varmasti katastrofi joutua työttömäksi.
Ja jos kaikki lainat maksettu niin mikä hätä eläessä.
Vaatimaton elämä on luonnonsuojelua. Kaikkien ei välttämättä tarvitse ostaa koko ajan tavaraa ja matkustaa lentäen ulkomaille monta kertaa maailmassa.
No, 50v olen jo tienannut ihan kohtuullisen peruseläkkeen. Hyväpalkkaista työtä on tehty nuoresta asti, joten eläkettä tulisi jo jonkin verran. Velat maksettu, 2 sijoitusasuntoa ostettu ja säästöjä on kertynyt. Joten ihan hyvin elelisi sen 40v vielä jos joutuisi työttömäksi. Ei maailma kaatuisi.
kuinka paljin eläkettä tulisi? Kerro. Ja sitähän alat saamaan vasta joskus 63-65 vai mitä se nyt on. Millä elät siihen asti, kun et sitä työttömyyskorvaystakaan saa kuin sen 500 päivää?
kamalaa jos ei keksi elämäänsä muuta sisältöä kuin tehdä työtä työnantajalle.
Onneksi on muutakin elämää. Ei ole kaikki munat samassa korissa.
Kannattaa miettiä valmiiksi muitakin selviytymiskeinoja. Katsoa ympärilleen ja miettiä jo etukäteen, olisiko elämässä kaikesta huolimatta muutakin merkitystä ja sisältöä kuin työ.
Kas kun hoitaa raha-asiansa kunnolla, ei tarvitse oravanpyörässä juosta loppuun asti.mä täytän ihan kohta 50 v ja oli katastrofi, jos jäisin työttömäksi hyvinpalkatusta työstäni. onneks niin ei tule käymään.
mäkin joskus nuorena luulin, että 50 v on ikäloppu vanhus, mutta nyt kun itse lähestyy sitä rahapyykkiä ei tunnu missään. ihmettelen lähinnä sitä, miten jotkut nuoret voi olla kuin vanhuksia jo 30 v.että kaikki eivät käy töissä pelkästään rahan takia, vaan oikeasti nauttivat siitä ja saavat siitä sisältöä elämään? Silloin olisi varmasti katastrofi joutua työttömäksi.
nykyään puolison tulot huomioon sen 500 päivän työttömyysrahan jälkeen? Eli jos puolisolla hyvät tulot paljonko peruspäivärahaa saa? Siisa paljoko se on?