Meidän 13v tyttö saa kuussa 150 euroa käyttörahaa ja 11v satasen
Kommentit (12)
että raha ei kasva puussa eikä tipu säännöllisesti käteen.
Rahaa lapselle vain tarpeeseen ja hänen sitä pyytäessä.
Säästäminen pitää myös opettaa. En pidä hyvänä tuollaista rahanantoa säännöllisesti. Lapsi ei tajua rahaa ja sen merkitystä.
saavat 20 egee kuukaudessa. Mun mielestä se on ihan sopiva summa.
Miten ne pärjää, kun lähtevät opiskelemaan? Vai jatkatko rahoitusta?
Taitaa vanhemmalla olla yli tonni käteistä ja tilillä monta tuhatta.
Nuorempikin osti juuri uuden Jopon säästämillään rahoilla.
että raha ei kasva puussa eikä tipu säännöllisesti käteen. Rahaa lapselle vain tarpeeseen ja hänen sitä pyytäessä. Säästäminen pitää myös opettaa. En pidä hyvänä tuollaista rahanantoa säännöllisesti. Lapsi ei tajua rahaa ja sen merkitystä.
Miten ne pärjää, kun lähtevät opiskelemaan? Vai jatkatko rahoitusta?
Mitä kaikkea noilla käyttörahoilla ostetaan? Kaikki vaatteet, kengät, urheiluvälineet, bussiliput, herkut, leffat, puhelimet jne?
Mitä kaikkea noilla käyttörahoilla ostetaan? Kaikki vaatteet, kengät, urheiluvälineet, bussiliput, herkut, leffat, puhelimet jne?
se olisi mun mielestä tosi paljon! Minähän voisin ostaa vaikka mitä. Nyt ei jää palkasta käytännöstä penniäkään omaan käyttöön.
se olisi mun mielestä tosi paljon! Minähän voisin ostaa vaikka mitä. Nyt ei jää palkasta käytännöstä penniäkään omaan käyttöön.
Mun mies ei ole koskaan saanut kotoa rahaa ja sen lapsuudenkokemuksena on ainainen kituuttaminen ja säästäminen, edes uimahalliin ei menty. Sitten kun se pääsi käsiksi omiin rahoihin (=opintolainat, palkkatyö) niin tosiaankaan ei kituutettu ja säästetty, vaan mies halusi ottaa kaiken takaisin. Nyt on velkaongelma.
Mulle taas kotoa tuli rahaa, joskaan ei missään nimessä noin paljon kuin ap antaa lapsilleen. Koskaan ei sanottu, ettei ole varaa ostaa ehyttä takkia tai koulukirjoja, mutta ainokaisten levisteni eteen sain kyllä ajaa nurmikkoa aika monta kertaa. En ole koskaan kokenut jääneeni jostain paitsi ja osaan sopeuttaa rahankäyttöni tuloihini.
Mulla on hyvä, jos itselle jää se 250e käyttörahaa. Voinhan tietty antaa sen lapsille ja pyytää heitä hoitamaan perheen ruokaostokset.