Mitä annatte sellaisille virpojille...?
joita oven takana kädet ojossa 4-5 ja vain yksi antaa hyvin köyhästi koristellun oksan? Mä aina joka vuosi ostan tällaisille kaupan pienimpiä suklaamunia. Kunnon munat saa ne jotka vähän panostavatkin.
Kommentit (46)
tai vastaavan. En ala arvostelemaan ja tuomaroimaan, kenellä on parhaat oksat. Musta sellainen on lasten kohdalla mautonta.
vain yksi antaa sen oksansa ja 5 kättä on siellä ojossa? Minusta se on ahneutta ei muuta. t.ap
Tässä on nyt kuitenkin kyse pienistä lapsista!
vain yksi antaa sen oksansa ja 5 kättä on siellä ojossa? Minusta se on ahneutta ei muuta. t.ap
Mulla ei oikeasti ole mitään käyttöä niille oksille. En tarvitse niitä oksia mihinkään. Mulle kyse on vain siitä, että lapsia ilahdutetaan ja voin silloin yhtä hyvin ilahduttaa useampaakin kersaa kerralla.
Jos oikein kovasti ajatellaan, niin minä saan siitä hyvän terveyden toivotuksen ja jonkun siunauksen seuraavaksi vuodeksi ja sen voin yhtä hyvin ajatella tulevan kaikilta oven takanaolijoilta kuin siltä yhdeltäkin, joka oksan ojentaa.(Varmaan kaikki ajattelevat sitä tasan yhtä paljon tai vähän.)
Alunperinhän kyseon ollut puhtaasti hyväntekeväisyydestä. öyhät kiersivät virpomassa rikkaissa taloissa ja se oli ainakin yksi kerta vuodesta, jolloin varmasti sai jotain kerjuureissullansa. TUrha alkaa nytkään pihistelemään, kun ei tässä sotienvälisestä ajasta ainakaan köyhdytty ole.
Tässä on nyt kuitenkin kyse pienistä lapsista!
Se olisi kauheaa jos ne kaikki työntäisi mulle oksan.
1 risu riittää hyvin.
ja kaikki oksat savat meiltä samanlaisen palkkion.
Kun oikeesti se oksa on mulle han vaan roskaa.
Tapa on ihan kiva ja siksi saa sen palkkion.
varastoisa. Jos on vähän, annan sille pääseittäjälle jotain. Jos on enemmän tavaraa, ilahdutan kaikkia lapsia antamalla jokaiselle jotakin. En viitsi alkaa pihistellä, jos siihen ei ole oikeasti tarvetta. Olen muissakin asioissa luonteeltani hyvin oikeudenmukainen ja avarakatseinen.
Siitä oksasta en välitä, kun on allergiaa, mutta otan tietysti sen vastaan.
mä annan palkan vain virpojalle eli sille joka antaa oksan.Silla tavallahan se kuuluukin mennä.
Olkoot vaikka 20 lasta rivissä mut palkan saa vain työn tekevä=D
törkeitä ovat vanhemmat jotka päästävä pienet lapsensa kerjäämään naapurin ovelle.
että ne saa ottaa pääsiäimunan jotka antaa vitsan.
Kyllä ne loputkin sieltä ojentelee kun näkee suklaa patukat ja kinderit.
Voisi kyllä tänä pääsiäisenä jättää kylmästi sanomatta ja antaa vain sille joka vitsan antaa jonkun todella ison pääsiäismunan. Oivaltaisivat varmaan itsekin.
En kai ala kostamaan lapsille sitä, että heillä on kamalat vanhemmat.
Mutta jos oven takan on teinilaupa ojasta vedetyn risun kanssa, käännytän pois, nätisti kertoen miksi näin tapahtuu. Tosin tässäkin on syy vanhemmissa, kun ei olla kasvatettu ohajttu lapsia oikeaan.
Tietysti jos on pikkusieluinen nihilisti, asia ei ole ok.
Mä katson ikkunasta ja jos ei ole viitsinyt noidaksi pukeutua edes,en avaa ovea!
mutta joka kerta kun ovikello soi, annan omille lapsille suklaamunan. Näin lasteni ei tarvitse kerjätä, mutta joku lapsi (tällä kertaa omani) ilahtuu saatuaan suklaamunan. Käytännössä ilon määrä on siis vakio.
On mennyt pahasti perinteet sekaisin.
Ihania lapsia. En ole oksien tarpeessa, mutta kivahan niitäkin on saada.
Oppikaa eläytymään lapsen maailmaan.
tv. äiti, jonka ainokainen on jo 19 vee.
mutta joka kerta kun ovikello soi, annan omille lapsille suklaamunan. Näin lasteni ei tarvitse kerjätä, mutta joku lapsi (tällä kertaa omani) ilahtuu saatuaan suklaamunan. Käytännössä ilon määrä on siis vakio.
Opetatpa lapset ikäviksi ihmisiksi!
Vierailija - 31.03.12 12:37 (ID 14582507)
He oppivat, että kerjäävät lapset eivät saa vanhemmiltaan mitään vaan joutuvat juoksemaan ovelta ovelle vaatimassa palkkaa tekemättömästä työstä, vrt. sossupummit. Lapsillani on äiti, joka välittää lapsistaan eikä pakota heitä naapureiden kiusaksi vaan ostaa itse herkut ja jakaa lapsilleen.
annan jotain pientä, lakut tai suklaapatukat kaikille. Niitä joita myydään monen kappaleen pusseissa. Suklaamunat on varattu vain tutuille naapurin lapsille.
"Annan virpojille virpomisoksan
eli kun minut on ensin virvottu, otan esiin omat oksat ja virvon virpojat. Ojennan oksan, nappaan koppasesta suklaamunan, kiitän ja suljen oven. "
LOISTAVA!!!!!!!!!!
REPESIN!!!!!!!!!!!
Pelastit päiväni vitsilläsi :D
IHANA!!!