Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä menee pieleen? Miksi musta tuntuu, ettei aika riitä mihinkään?

Vierailija
30.03.2012 |

Olenko vaan patalaiska, kun tuntuu, ettei ehdi siivota tms. saati sit että ehtis jotain harrastaa...

Meidän perheen viikko:

Mies tekee päivätyötä, itse teen 2-vuorotyötä

Ma: Aamuvuoro. Lapset kouluun ja päiväkotiin, töissä 8.30-16.30, lapset pk:sta, kotona noin klo 17. Vanhimmalla harrastuspäivä, mutta kulkee sinne itsekseenkin tarvittaessa. Joskus heitän ennenkun menen pienempiä hakemaan. Sit ehkä kauppareissu ja ruuan valmistelua, pienemmille pieni välipal, usein kävelen vanhinta lasta vastaan, kun tulee harrastuksestaan klo 18.30 niin tulee koirakin lenkitettyä. Sit syödään iltaruoka noin klo 19. Klo 20 saavat lapset vielä jotain pientä syödäkseen, jos nälättää, sit iltasadut ja hammaspesut sun muut ja ipanat nukkumaan. Sit todennäköisesti eka hetki kun kerkiän istahtaa paikalleen hetkeksi.

Ti: Iltavuoro. Aamulla lapsille aamupalat ja ysiksi tyrkkäsen vanhimman kouluun. Laittelen yleensä aamulla tiskit yms. mahdollisesti pesen koneellisen pyykkiä ja mies laittaa sit kuivurin hurraamaan, kun tulee. Luetaan tai leikitään hetki nuorempien kanssa ja noin klo 10 puetaan ja lähdetään kävellen päiväkotiin (koira kulkee matkassa ja saan sen lenkitettyä) Takaisin kotona olen noin klo 11.30 Syön jotain ja lähden töihin. Töissä klo 12-21 (joskus meen klo 12.30, jos tarvii käydä kaupassa, liukuva työaika...) Illalla ehkä syön, käytän koiran ja pehkuihin. Lapset on toivottavasti jo nukkkumassa, kun tulen. (Jos ei oo, jää loput iltahommat yleensä mulle...)

Ke: sama kuin edellinen, paitsi että vanhin menee vasta kymmeneksi.

To: aamuvuoro. Lapset hoitoon ja kouluun. Töissä klo 8.30-15.45. Ajan suoraan kotiin hakemaan esikoisen(joka on lämmittänyt itse itselleen sitä ennen ruuan) kyytiin, haetaan nuoremmat hoidosta ja kimpassa viedään vanhin pidemmälle harrastukseen (15km päähän) Mies lenkittää koiran. Kotona ollaan noin 17.30, nuoremmille lapsille ruoka, sit keskimmäinen harrastukseen klo 18.15-19, välissä ehtii just ehkä kauppaan tai kotio hörppäämään kupin kahvia. Haen pojan ja samantien lähdetään hakemaan tyttö sieltä kauempaa. Kotona ollaan kasin maissa. Iltapalat, sadut, pesut... Ainiin, pitikö munkin syödä jotain???

Pe: Joka toinen viikko aamu, joka toinen viikko ilta. Kts. edelliset. Paitsi, ettei pidetä nukkumaanmenon kanssa niin justiinsa, voi mennä puoli tuntia pidempään, luetaan pidemmät iltasadut. Kellään ei tosin ole mitään harrastusjuttuja.

La: Siivotaan. Viikossa huusholli ehtii tasan muuttua tornadon piinaamaksi kaatopaikaksi. Pihahommia tarvittaessa tai sit ulkoilua muuten vaan ja koiralle pitkä lenkki. Joskus lähdetään isoon cityyn shoppaamaan tms. Lounaan laitan usein jotain pikaevästä, päivälliseen voi sit ehkä panostaa.

Su: koitetaan olla vaan. Tai sit ei, sunnuntai on myös pyykkipäivä... (Kone pesee joo, mutta se kaappiin viikkaaminen ARGH!) Todennäköisesti siivoushommaa riittää kyllä sunnuntaillekin. Vanhimmalla tytöllä on yhdet treenit sunnuntaina, mutta menee sinne itekseen. Saatan heittääkin, mutta mikään pakko ei ole.

MIKSI musta tuntuu, että arki on yhtä kaaoksen hallintaa ja sit viikonloppuna sitä koitan selättää. Ja häviän silti. Koiran kanssa nyt onneks pääsee joskus lenkille, mutta... Ja nytkin vain kaksi lasta harrastaa ja oikeasti kuskauksia on siis vain kerran viikkoon, jos ihan tarkkoja ollaan.

Tälle viikolle kun pukkas vielä kaverisynttärit, joihin koululainen ei voinut mennä itse (naapurikylässä, matkaa 25km), meni sit kolme tuntia illasta siellä... Ja noi virpomishommelit, niin menee sit varmaan lauantaikin kaikessa muussa puuhassa, kun siivoamisessa. Noh, pyykkiä on pakko laittaa. Osa on kyllä pestynä, mutta ne ei näköjään ole vieläkään oppineet menemään itse kaappiin... Ja kuopukselta loppuu kohta paidat, kun ne pestytkin pyykit näyttäs kaikki olevan tummia... Raukalla oo muuta ku vaaleaa ja punaista...

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiselle vanhemmalle?

Meillä arki alkaa pääsääntöisesti siten, että herätys klo 7-7.30, aamutoimet, lapset hoitoon ja kouluun. Työpäivä päättyy klo 15, lasten haku ja kotiin n. klo 16.

Ruoka ja sen jälkeen harrastukset ja muut menot.

Lyhennetty työaika on todella helpottanut meidän perheen arkea joten jos siihen on mahdollisuus niin suosittelen todella!

Itse olen sitäpaitsi vasta aloittanut työt (syksyllä), joten hikiseen on koeaika lusittu. Miehen taas ei hirveesti kannata edes työaikaa lyhennellä, kun sen palkalla käytännössä eletään. Mun palkka on sen verran kitunen :p

Vierailija
2/7 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päivä mennään tukka putkella, ja vasta lasten mentyä nukkumaan ehtii istua alas ja hengähtää. Ja silti lapset valittaa, kun en niiden kanssa touhua mitään.

Joskus kun intoudun viikkaamaan pyykkiä arki-iltana ennenkuin muut nukkuu, niin joku (yleensä lapsi) narisee, että miks mun pitää nyt laittaa ne pyykit. milloin sitten, keskellä yötäkö?

Ulkoilu tuntuu olevan meille sellainen, että kun minä haluaisin (=ehtisin) ulos lasten kanssa, niin niillä olisi juuri sillä hetkellä jotain muuta tekemistä. Ja kun lapset haluaisi ulos, niin minä teen ruokaa tms. sellaista, että en voi sillä hetkellä lähteä ulos. Ja ruuan jälkeen ei joku taaskaan ehdi syystä tai toisesta. Tai mies menee ulos, ja minä jään siivoamaan.

Kai tämä sitten helpottuu, kun lapset on jo niin isoja, että pärjäävät omillaan (eli joskus 10 vuoden päästä...)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että työajat kuulostaa varmaan pitkiltä, mutta mulla on ruokatunti siis palkaton ja kerran kuussa otan sitten jostain perjantain aamuvuorosta ylimääräiset pois. Tai jos jotain hammaslääkäriä tms. pukkaa, niin meen sit vähän myöhemmin töihin iltavuoroon.

Vierailija
4/7 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

tällaista meilläkin aika pitkälti. Ihan mahdotonta sanoa, onko mitään, mitä voisi tehdä toisin. Et kertonut, mitä miehesi tekee. Et myöskään, ehditkö tekemään jotain sellaisina aamuina, kun sinulla on iltavuoro vai meneekö aamu perussäätämiseen. Sellaistahan se on, monta asiaa yritettävä tehdä yhtä aikaa.

Vierailija
5/7 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

on lasten kanssa kotona (osa tai kaikki), kun on iltamenoja (tai työvuoro). On vaan se yks auto, niin ei voi ees jakaantua... Kyllä se tiskit laittaa ja jotain pientä, mutta sen mielestä meillä on ihan siistiä, vaikkei kukaan ois näyttänytkään huushollille imuria pariin viikkoon. Kunhan kamat on omissa kasoissaan. Jos ne valuu lattialle sieltä kasasta, ni sit vois ehkä vähän kohennella - sitä kasaa... ;D Ja laittaa ruokaa, etenkin, jos mä en ole kotona. Muuten en tiedä oikeastaan mitä touhuuvat. Hirvittävän huono se on esim. ulkoiluttamaan lapsia. Jää mun huolekseni.

Aamuvuoroon mennessä teen just noita pyykki ja tiskihommia. Toisinaan järkkäilen kamoja. Ehkä ehtisin muutakin, mutta noi aamut on oikeastaan sitä ainoaa aikaa, kun ehtii oikeasti istua lasten kanssa olemaan vaan... Ei ehkä paljon puolta tuntia kauempaa, mutta silti.

Vierailija
6/7 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se viikonloppu nyt vaan kuluu järjestyksen palauttamisessa, mikä taas seuraavalla viikolla sotketaan...

Ja jos tässä nyt vielä jotenkin keplottelee eteenpäin, niin hiukkasen hirttää kiinni nämä kommentit kotonaolevalta yhden lapsen äidiltä ja sinkkuystävältäni: Häh? Eihän sunnuntaisin oo kenelläkään mitään tekemistä... Ja siis taasko sä pyykkäät? Moi, ehikkö kahville tänään, joskus viideltä? (arkisin, just ehkä tsägällä ehtinyt töistä kotiin ja aloittanut ruletin pyörittämisen) Mikä teillä aina kestää siinä lähtemisessä? Niin, mikähän se lienee.

Vierailija
7/7 |
31.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

toiselle vanhemmalle?

Meillä arki alkaa pääsääntöisesti siten, että herätys klo 7-7.30, aamutoimet, lapset hoitoon ja kouluun. Työpäivä päättyy klo 15, lasten haku ja kotiin n. klo 16.

Ruoka ja sen jälkeen harrastukset ja muut menot.

Lyhennetty työaika on todella helpottanut meidän perheen arkea joten jos siihen on mahdollisuus niin suosittelen todella!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä