Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä en enää jaksa tätä.. miksi mulla särkee joka ikinen päivä päätä?!!

Vierailija
18.11.2005 |

Vasen puoli päästä on niin jumalattoman kipee.. otin just buranaa 600mg, ei auta. Illalla oli sama juttu, yön oli poissa ja taas alkaa. Hitto, en kestä enää.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja nyt toi kipu siirtyy myös oikeelle puolelle.. ohimoitten kohtaa sattuu

Vierailija
2/15 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla särky on monesti niin kovaa, ettei edes kaksi 600 mg:n Buranaa auta. Jos oikein kovasti särkee, niin lääkärille vain. Kerran sain akupunktiota akuuttiin särkyyn ja se helpotti. Kun pahin vaihe on ohi, kannattaa ehkä miettiä hierojallakin käyntiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

taitaa olla flunssan alkuoire.

Vierailija
4/15 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen syönyt särkylääkkeitä tähän päänsärkyyn jo niin kauan. Olen käynyt lääkärissäkin, mutta eipä siitä hullua hurskaammaksi tullut.

Vierailija
5/15 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko purenta kunnossa?

Entäs öinen hampaiden narskuttelu? Se saattaa tehdä armottoman päänsäryn ja niskat menee jumiin.

Vierailija
6/15 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla särki myös päätä JOKA päivä. Kuvittelin sen johtuvan pillereistä. Just kävin ottamassa kierukan... saa sit nähdä loppuuko päänsäryt!

Vierailija
7/15 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkistapa vielä tämä lista:

- Ulkoiletko riittävästi? Joka päivä siis, puoli tuntia vähintään.

- Nukutko riittävästi? Toisille riittää 6 t. mutta monet tarvitsevat 8-10t.

- Juotko riittävästi vettä? Minimi 2 l päivässä pitäisi juoda.

- Työskenteletkö tietokoneella? Teetkö töissä taukojumppaa?

- Liikutko riittävästi? Puoli tuntia päivässä minimi.

- Ovat hartiasi jumissa?

- Milloin silmäsi/näkösi on viimeksi tarkastettu?

- Milloin olet viimeksi käynyt hammaslääkärillä? Hampaiden nirskuttelu ja poskilihasten jatkuva pureminen yhteen yöllä voivat aiheuttaa päänsärkyä.

En halua ketään aiheettomasti pelottaa, mutta jatkuva päänsärky VOI olla merkki vakavasta sairaudesta! Jos ylläolevasta listasta ei löydy ratkaisua, mene lääkäriin ja VAADI tutkimaan pääsi kunnolla.

Opiskelukaverillani oli koko opiskeluajan päänsärkyä, joka päivä. Hän kävi lääkärillä, mutta yksikään lääkäri ei pysähtynyt kunnolla tutkimaan mikä säryn aiheuttaa vaan useimmat veikkasivat migreeniksi, ja määräsivät aina vaan vahvempia särkylääkkeitä.

Lopulta tyttö joutui sairaalaan, koska huomattiin että hän ei pystynyt enää kirjoittamaan suoraan ja oli sekava. Välittömästi huomattiin, että hänellä on aivan valtavasti painetta päässä ja hengenlähtö lähellä. Hänet leikattiin saman tien ja aivoista löytyi 10cm pitkä kasvain, joka lääkärien arvion mukaan oli kasvanut ainakin 5 vuoden ajan. Koko kasvainta ei saatu leikkauksella poistettua... :-(

Tämä opiskelukaverini kuoli ennenkuin hän ehti täyttää 30v.

Vierailija
8/15 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on liian korkea tai muuten huono tyyny tai nukkuma-asento, niin voi myös vaikuttaa. Oikeastaan tämä liittyy siihen " niskat jumissa" -oireeseen.

Myös unen puute aiheuttaa mulla ainakin päänsärkyä.

Vierailija
9/15 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

olen syönyt särkylääkkeitä tähän päänsärkyyn jo niin kauan. Olen käynyt lääkärissäkin, mutta eipä siitä hullua hurskaammaksi tullut.

Vierailija
10/15 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tosiaan pitkäaikainen päänsärky on syy mennä lääkärille ja myös hammaslääkärin luona kannattaa käydä tarkistuttamassa purenta, jos lääkäristä ei ole apua.

Vierailija
11/15 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

sain migreeniestolääkityksen.

Jännitätkö jotain? onko stressiä?

Mulla alkaa aina sellaisesat jännityksestä tai stressistä päänsärky..

Kokeile Intialaista päähierontaa, sekin auttaa :)

Vierailija
12/15 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla alkaa ja iltaan asti kestää, yöllä kun herää, niin silloinkin särky tuntuu :P Sitten mies lähti työreissulle, ja nukuin muutaman yön miehen puolella, miehen tyyny pääni alla. Ja huonosta tyynystä se pääsärky johtui!

Mulla myös aikaisemmin e-pillereistä johtui jatkuva pääsärky. Ensin pillerit sopivat muutaman vuoden erittäin hyvin, sitten kun lihoin 8 kg, niin alkoi pääsäryt, joihin ei löytynyt syytä. Pillereitä ei yksikään lääkäri osannut epäillä! Sitten jätin pillerit pois (lapsi mielessä), ja siihen loppui pääsärky!

Eli vaihda tyyny, lopeta pillerit. Ulkoile joka päivä, juo riittävästi vettä. Syö monipuolisesti, äläkä odota että ehtii iskeä kamala nälkä (ja verensokeri laskea liikaa). Syö aamupala. Näillä ohjeilla jos ei pääsärky parane, niin ehdottomasti heti lääkäriin!

Vierailija
13/15 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikä mitään vikaa missään, kävin yhdessä vaiheessa aivokuvauksessakin. jännityspäänsäryks ne sen diagnosoi, mutta ei siihen auta mitkään ulkoilut ja liikunnat sun muut, eikä muuten särkylääkkeetkään. saattaa mulla välillä olla " tavallisiakin" päänsärkyjä, mutta sitten kun se kunnolla alkaa, niin ei ihan heti lopukaan.

Vierailija
14/15 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kans särki usein, tosi usein päätä, kunnes tajusin, että mulla on ns. nestevajaus. Kun rupesin juomaan vettä kunnolla joka päivä, niin tilanne korjaantui.

Sit päänsäryt alkoivat uudestaan, silloin kyseessä oli jumittuneet niskat ja hartiat ja pääsin vaivasta eroon hieronnalla ja jumppaamalla.

Sit alkoi taas särkeä päätä ja nyt syy löytyi purukalustosta. Sain purentakiskon yöksi.

Ja nyt ei enää koske!!

Kuin krapulassa.... tai jos en ole jaksanut käyttää purenta kiskoa, tai jos en ole saanut hierontaa pitkään aikaan.

Vierailija
15/15 |
18.11.2005 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttuni valitti pari vuotta päänsärkyään monelle lääkärille ja kun vihdoin pääsi tyksiin, oli liian myöhäistä. Pää ns. täynnä kasvainta. Kuoli vuosi sitten

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä