Mistä tietää raskausaikana, onko vatsaongelmat
sellaisia, että pitäisi käydä lääkärissä? Sittenkö vasta kun ei tyyliin pysty kävelemään?
Kakkosta odotan ja en silloin tunnistanut edes synnytyssuppareita, ennen kuin vedet oli menneet. Nyt rv 27 ja jo n. vuorokauden ollut erilaisia vatsakipuja.
Kommentit (9)
esim. saikulle ennenaikaisten supistusten takia? Miten havaitsitte tilanne eli ymmärsitte käydä äitipolilla tmv.???
ei kyllä välttämättä tarvitse edes sattua, mutta maha on ihan pinkeä ja siksi ei oikein pysty liikkumaan
että paras asento tuntuu olevan seistessä " kumara" ? Pitää odottaa, että tilanne ikäänkuin laukeaa ennen kuin voi taas jatkaa kävelyä?
Tuollaista kera kivun on viimeinen vrk ollut. Kipu osapuilleen navan tienoilla.
ap
Supistukset kyllä ovat ihan normaaleja raskausaikana, kun kohtu " harjoittelee" synnytystä varten, varsinkin kumarrellessa ja esim lujempaa kävellessä tulee monille helposti. Kivuliaita niiden ei pitäisi olla.
Soita neuvolaan tai äitipolille
töissä olen edelleen...kivut on kyllä melko mahtavat, täytyy välillä käydä tuossa aulan soffalla makoilemassa.
ap
täällä aina valehdellaan, että " kyllä sen tunnistaa kun synnytys alkaa" ..
PASKAT!!!! ei tasan aina tunnista.
mulla oli siis ihan vaan kokoaikaista vatsakipua, kohtu ei tuntunut kovettuvan, eikä suppareissa ollut mitään taukoja.
synnärillä olikin jo 2cm auki!!!
kannattaisi ap käydä äitiyspolilla katsomassa tuleeko käyrään supistuksia.
luultavasti sinulla on kaikki ok, mutta aina kannattaa käydä tarkastamassa. taatusti olet verosi maksanut siitä.
itelläkin eka synnytys alkoi enemmänkin vatsakivulla...sitten meni vedet ja kun sen oli vielä " kakkavettä" tajusin lähteä synnyttämään. Esikoinen syntyikin sitten 8 tuntia myöhemmin.
No joo asiaan: soitin äitipolille ja siellä sitten tietenkin moittivat, kun en ole mennyt jo...Nyt lähdössä kohti käyrämasiinaa. Pitäkää peukkuja, että ei ole mitään huonoa.
ap
Mulla on kaksi lasta syntyneet niin, että aluks meni pelkät vedet. Supparit tuli vasta synnärillä ja nekin tipan avulla.