Kummiksi pyytäminen
Onko teille ollut helppoa löytää lapsille kummit? Meille on kolmas tulossa ja sisarukset ja pitkäaikaisimmat ystävät käytetty jo.
Ajattelimme pyytää naapurista suunnilleen ikäistämme pariskuntaa, joilla kaksi lasta.
Erityisen läheisiä emme ole, mutta hyvissä väleissä kuitenkin. Kyläilemme silloin tällöin ja käymme lenkillä. He ovat todella mukavia ihmisiä, eivätkä missään tapauksessa ns. viimeinen vaihtoehto. Tiedän myös ettei heillä ole kummilapsia.
Uskallanko kysyä ja voiko nykyään kummiudesta kieltäytyä?
Kommentit (26)
Itse muuten olen entisen naapurin lapsen kummi, mutta olemme ystäviä muutenkin ja vieläkin.
Mutta kai voit kysyä samoja kummeja kuin sisaruksillakin on? Mummo tai vaarikin voi olla kummi.
oletteko riittävän "läheisiä", jotta voi kummiksi pyytää. Jos heillä ei vielä ole kummilapsia, niin voivat olla tosi otettuja ja ryhtyä mielellään kummiksi.
Minusta kummiudesta voi kieltäytyä, jos kokee, ettei siihen tehtävään halua. Parempi sanoa suoraan, ettei halua, kuin ryhtyä siihen ja antaa ihmisten odottaa jotain, mitä ei koskaan tule.
Niin ollaan toki ystäviä ja nykyään ehkä eniten heidän kanssaan pidetäänkin yhteyksiä, ei vaan olla tunnettu ns.aina.
Pitäisi periaatteessa olla helppoa kysyä, kun tosiaan ollaan joskus pari vuotta sitten näistä juteltu ja ystäväni kertoi, ettei heillä oikein ole ketään, joka kummiksi pyytäisi ja kuitenkin se olisi toiveissa, mutta en tosiaan ole varma ajatteleeko, et vain esim. sisaruksia voi pyytää.
terv. ap
ja olin aika "vanha" ennen kuin pääsi kummiksi. Koen tosiaan, että pääsin. Monihan nimeomaan on kummi sisarustensa lapsille. Nyt olen kummi kahdelle ja minusta oli aivan ihanaa, kun ystävät pyysivät kummiksi. Koen sen isona luottamuksen osoituksena.
Naapurinasi olisin varmasti onnellinen, jos pyytäisit minua kummiksi.
Onnea teille!
Me pyysimme esikoisemme kummiksi vasta pari vuotta tuntemaani ihmistä, ja hän on lapsemme rakkain kummi (lapsi kohta 12v). "Tarjosin" kummiutta hänelle niin että kieltäytyminenkin olisi ollut helppoa. Hän kysyi itse mitä odotamme kummilta ja mietti asiaa muutaman päivän. Nyt olemme itse hänen ja miehensä pienen esikoisen kummeja :)