Haluatko kiinteät, allittomat käsivarret? Näin saat!
Minä, jolla oli maailman hyllyvimmät ja hytkyvimmät allit, sain kiinteät käsivarret 10 minuutin päivittäisellä treenaamisella parissa kuukaudessa.
Ja tarkoitan ihan todella, että alleja löytyi, en ollut mikään hoikkeliini valittelemassa turhia rasvagrammoja. Painoin 95kg (pituus 166cm) vielä viime vuonna, laihdutin pikku hiljaa 78 kiloon ja edelleen pudotan painoani. Lihaksia on pakko muokata, ettei jäljelle jää pelkkä roikkuva nahka.
Teepä näin halutuilla vastuksilla (minulla aluksi 2kg, nyt 5kg) ja toistoilla (minulla aluksi 4 toistoa, nyt 8) ja tee koko sarja vähintään kerran, mielellään kolme kertaa.
1. Painot sivuilla vartalon vieressä. Kierrä hauiskääntö rinnan kohdalle ja jatka liikettä siitä vielä käsi suorana ylös kääntäen kämmenet itsestä poispäin, vähän etuyläviistoon. Palauta käänteisenä liikkeenä.
2. Painot edessä reisien päällä. Vedä siitä soutaen ylöspäin rinnan korkeudelle ja takaisin alas.
3. Kallistu vähän eteenpäin ja vie painot vuorotellen käsi suorana taakse.
4. Ota vain yksi paino, ota siitä molemmilla käsillä kiinni. Vie niskan taakse ja nosta pään päälle.
5. Vipunosto sivuille.
Ja näin, kiinteät käsivarret! Toimii!
Kommentit (23)
Käykö alkuun painoiksi vaikka säilyketölkit tai limupullot..? Vai väsyykö sormet?
kehittää jonkin opetusvideon, mun aivokapasiteetti ei ymmärrä noita kirjallisia ohjeita.
t. pöljä :)
Käykö alkuun painoiksi vaikka säilyketölkit tai limupullot..? Vai väsyykö sormet?
Multa lipesi limpsapullo varpaalle kun muka voi käyttää 1½l limpsapulloa painona. Tuloksen irronnut varpaan kynsi.
kehittää jonkin opetusvideon, mun aivokapasiteetti ei ymmärrä noita kirjallisia ohjeita.
Pidän ainakin vielä mun Youtube-neitsyydestä kiinni :D
ap
4. Ota vain yksi paino, ota siitä molemmilla käsillä kiinni. Vie niskan taakse ja nosta pään päälle.
voi käydä pari kertaa viikossa Bodypumpissa, kuten minä... Eipä paljon allit hötky!
miten vedetään soutaen ylös painot?
Vipunosto on ilmeisesti käsi suorana sivulle?
Mut aika pienillä painoilla! Tuota pystysoutua (nro 2) teen itse 4x10-12 8kg:n käsipainoilla. Ja liike on muuten olkapääliike -ei vaikuta ojentajiin eli "alleihin".
Mut joo täähän ei ollut pointti vaan pilkunviilausta tsori:)
Kiva että oot alkanu treenailee ja saanu tuloksia! Toivottavasti kipinä säilyy ja löydän punttitreenin ihmeellisen maailman:)
miten vedetään soutaen ylös painot?
Vipunosto on ilmeisesti käsi suorana sivulle?
Soutaen-sana vähän hämää. Siinä tavoitellaan jatkuvaa, ei nykivää liikettä. Kuin soutaessa. Ehkä hissimäinen liike olisi parempi?
Ja tuo vipunosto on siis sellainen, jossa painot on koukistetuissa (90 astetta, kulma lähtee lantiolta) käsissä edessä. Siitä nostetaan suoraan ylös hartioiden korkeudelle ja lasketaan alas. 90 asteen kulma ei muutu ollenkaan.
ap
Mut aika pienillä painoilla! Tuota pystysoutua (nro 2) teen itse 4x10-12 8kg:n käsipainoilla. Ja liike on muuten olkapääliike -ei vaikuta ojentajiin eli "alleihin".
Mut joo täähän ei ollut pointti vaan pilkunviilausta tsori:)
Kiva että oot alkanu treenailee ja saanu tuloksia! Toivottavasti kipinä säilyy ja löydän punttitreenin ihmeellisen maailman:)
se, ettei käsissä ollut minkäänlaista voimaa. Hyvä, että jaksoin käsiä edes heiluttaa kävellessä :D
5kg on edelleen ihan hyvä paino minulle. Teen 8 toistoa ja kolme sarjaa. Haluan kiinteät käsivarret, en megalihaksia.
Niin ja nämähän ei suoraan ole pelkästään alleihin, vaan vaikuttavat koko käsivarteen.
ap
Ikää 40 vuotta. Nyt raskaanakin nostelen 7 kilon käsipainoja joka ilta.
Enpä ole alleista ikinä kärsinyt. Ikää 40 vuotta. Nyt raskaanakin nostelen 7 kilon käsipainoja joka ilta.
Voi voi. Palailen omiin laihdutus- ja liikuntaketjuihini jatkuvasti ärsyyntymään. Minulla oli 2,5 vuotta sitten kiinteät käsivarret ja nyt allit viistävät lattiaa..
Hyvä ap (eli minä itse!), aloitan NYT.
ap
[quote author="Vierailija" time="19.11.2012 klo 10:50"]Mua aina naurattaa, kun naiset perustelee pienehköjä painoja sillä, että haluavat kiinteytyä, eivät megalihaksia. Naisillehan ne megalihakset tosiaan saattavat tulla ihan vahingossa :D
Reilusti painoa peliin niin kiinteydytte paljon nopeammin. Jos ojentajapunnerruksen tekee kahdella kädellä, 10 kg on ihan ok paino ja noihin muihin kaikkiin vähintään 8 kg.
[/quote]
Tämä on ihan mielipidekysymys.. Mä ainakin haluan näyttää naiselliselta ja mun salilla kaikki naiset jotka vetää isoilla painoilla näyttää takaapäin miehiltä. Toki muutamalla fitnessbeibellä treenattu perä paljastaa sukupuolen, mutta noin yleisesti kyllä mun mielestä naisille voi tulla liikaa lihaksia.
Lisää hyviä alliliikkeitä!!
Jos siis todella teet tuon alkuperäisen ohjelman painoja nostaen (toistojen määrää ei tarvita), et voi olla saamatta kokonaisvaltaisesti kiinteitä käsivarsia.
Kuten jo jossain viestissä sanoin, nämä kaikki eivät tietenkään ole täsmäliikkeitä pelkkiin alleihin, koska kiinteät käsivarret ovat muutakin kuin allien muokkausta.
Minulla on nyt täysin hyllymättömät käsivarret ja vain ylläpidän tätä kuntoa.
ap
Mulla pysyy allit pois, kun aina juoksulenkin jälkeen punnerran ihan peruspunnerruksia sekä teen dippejä:
http://images.google.fi/imgres?imgurl=http://keho.net/public/kuvat/maga…
n40
ainakin pari ap:n mainitsemaa liikettä ja muutenkin perusliikkeitä.
http://www.yhteishyva.fi/viihde-ja-vapaa-aika/liikunta-ja-ulkoilu/treen…
Mua aina naurattaa, kun naiset perustelee pienehköjä painoja sillä, että haluavat kiinteytyä, eivät megalihaksia. Naisillehan ne megalihakset tosiaan saattavat tulla ihan vahingossa :D
Reilusti painoa peliin niin kiinteydytte paljon nopeammin. Jos ojentajapunnerruksen tekee kahdella kädellä, 10 kg on ihan ok paino ja noihin muihin kaikkiin vähintään 8 kg.
että liikkeen pystyy tekemään puhtaasti... Harva nainen aloittelijana saa 8 kiloa liikkumaan paljon mihinkään.
Itse teen isoilla painoilla, mutta kannattaa aloittaa sellaisista, joilla pystyy tekemään.
P.S. Eikä kannata ihan älyttömästi tällaisiin uskoa. Jos on velttoa ihoa tai läskiä, niin kyllä se siellä alla heiluu vaikka olisi timmit lihakset. Sitä paitsi isoksi treenattu ojentaja näyttää vähän allilta sekin, kokemusta on :D