Miksi pottuja ei saa valmiiksi kuorittuina ja mielellään myös pilkottuina?
Tykkään omatekemästä muusista, mutta se jää yleensä tekemättä kun en viitsi kuoria perunoita! Laiskaa juu, tiedän.. Vai onko joku nähnyt jossain myytävän ko perunoita?? Eikö niitä tule suurtalouskeittiöihin tms?
Kommentit (48)
Mutta ajatteles, että siitä pakastealtaan perunamuusiaineksesta saat valmiin muusin alle 10 minuutissa. Siinä vaiheessa kun sä vielä keittelet niitä perunoita sitä muusia varten, niin me ollan jo syöty ja matkalla harrastuksiin. Toisilla vaan on tiukemmat arkiaikataulut.
syksyllä nostaa ne perunat, talvella kuoria, keittää ja muussata ja vielä sen jälkeen ehditään harrastaa ja saadan kunnon hyvää ja maistuvaa ruokaa kun ollaan ahkeria, eikä mitään muka-muusin-syöjiä.
kymmenessä minuutissa noin 50. Jos tekee hiukan isomman muusin, esim. vaikka useamman kilon, niin ei siihenkään saa yli varttia uppoamaan, vaikka miten yrittäis :)
niitä perunoita yli kaksi kiloa yhteen muussiin.
Siinä on vähän enemmän kuin muutama peruna.
Olen siis tottunut kuorimaan perunoita. Sellaisen 2kg valmispussin kuorimiseen menee useimmiten alle kaksi minuuttia, ei sen kauempaa.
Harjoittelemalla tulee nopeammaksi!
Olen siis tottunut kuorimaan perunoita. Sellaisen 2kg valmispussin kuorimiseen menee useimmiten alle kaksi minuuttia, ei sen kauempaa.
Harjoittelemalla tulee nopeammaksi!
En mäkään sentään noin nopea ole!
perunat keittaa kuorineen, sitten kuorii ja muussaa.
Perunankuorimalaite, sähkökäyttöinen :) Ostin Clas Ohlsonilta, maksoi jotain 25-30e :D Käytän sitä kyllä vaan kun muusia teen, pienemmät määrät tarpeen mukaan kuorin käsin.
Vieläkö joku tekee oikeasti ruokaa, siis, että käy hakemassa kaupasta perunoita, edes niitä kuorittuja vakuumissa, tai missä lienee.
Ei mulle. Viimeiset 3 päivää mennyt sämpylöillä, mitä nyt erehdyin pastaan tuossa kulmakuppilassa.
Sitten joskus taas ehkä.
Osta omenasorvi. Maksaa kympin. Peruna tulee kuorittua 3 sekunnissa. =) Minä löysin myös muusin jälleen. Nyt on ihana yhdistellä erilaisia perunalajeja muusiin. Lapun puikulasta se paras kulee kuitenkin.
kun saisi valmiiksi paistettua jauhelihaakin.
kyllä kehity sit niin hyvin ku toiset. Mulla ei kuoriudu 2kg perunoita 5 minuutissa. Kuorin yleensä n.3kg kerralla ja aikaa menee 15-20 min. Harjoitellut monta vuotta :)
Perunoita saa valmiiksi kuorittuina, pilkottuina ja syötyinä viikonloppuöisin grillikioskien kulmilta. Itse arvostan kyllä enemmän multaperunoita, jotka pesen, kuorin ja pilkon omilla pikku kätösilläni.
Perunoita saa valmiiksi kuorittuina, pilkottuina ja syötyinä viikonloppuöisin grillikioskien kulmilta. Itse arvostan kyllä enemmän multaperunoita, jotka pesen, kuorin ja pilkon omilla pikku kätösilläni.
kun saisi valmiiksi paistettua jauhelihaakin.
Ja nopeutuu se kuorimine. Tai hae glach ulshonilta omenan kuoria ja kuori tai lapset kuorii sillä.. Meillä ainaki 3v innoissaan kuorii joskus sillä :D
Kyllä on kotimammoilla kiire makaamaan sohvalle, kun ei viittitä edes perunoita kuoria....
itse jo totesitkin olevasi LAISKA PASKA niin olet ilmeisesti myö vitun UUSAVUTON.TAPA itsesi LUUSERI.
...pakastealtaasta. kauhokaa vaan altaat läpi siellä on ihan kaikkea!
Ajatteles, me tehdään sitä ruokaa koko perheenä ja vietetään mukavaa aikaa yhdessä ilman että kellään on kiire minnekään.