Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi pottuja ei saa valmiiksi kuorittuina ja mielellään myös pilkottuina?

Vierailija
29.03.2012 |

Tykkään omatekemästä muusista, mutta se jää yleensä tekemättä kun en viitsi kuoria perunoita! Laiskaa juu, tiedän.. Vai onko joku nähnyt jossain myytävän ko perunoita?? Eikö niitä tule suurtalouskeittiöihin tms?

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunoiden kuoriminen muusia varten vie aikaa max 10 minuuttia. Miten voi olla näin saamatonta porukkaa?

Mutta ajatteles, että siitä pakastealtaan perunamuusiaineksesta saat valmiin muusin alle 10 minuutissa. Siinä vaiheessa kun sä vielä keittelet niitä perunoita sitä muusia varten, niin me ollan jo syöty ja matkalla harrastuksiin. Toisilla vaan on tiukemmat arkiaikataulut.

Ajatteles, me tehdään sitä ruokaa koko perheenä ja vietetään mukavaa aikaa yhdessä ilman että kellään on kiire minnekään.

Vierailija
22/48 |
29.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta ajatteles, että siitä pakastealtaan perunamuusiaineksesta saat valmiin muusin alle 10 minuutissa. Siinä vaiheessa kun sä vielä keittelet niitä perunoita sitä muusia varten, niin me ollan jo syöty ja matkalla harrastuksiin. Toisilla vaan on tiukemmat arkiaikataulut.

syksyllä nostaa ne perunat, talvella kuoria, keittää ja muussata ja vielä sen jälkeen ehditään harrastaa ja saadan kunnon hyvää ja maistuvaa ruokaa kun ollaan ahkeria, eikä mitään muka-muusin-syöjiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kymmenessä minuutissa noin 50. Jos tekee hiukan isomman muusin, esim. vaikka useamman kilon, niin ei siihenkään saa yli varttia uppoamaan, vaikka miten yrittäis :)

Vierailija
24/48 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niitä perunoita yli kaksi kiloa yhteen muussiin.

Siinä on vähän enemmän kuin muutama peruna.

Olen siis tottunut kuorimaan perunoita. Sellaisen 2kg valmispussin kuorimiseen menee useimmiten alle kaksi minuuttia, ei sen kauempaa.

Harjoittelemalla tulee nopeammaksi!

Vierailija
25/48 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen siis tottunut kuorimaan perunoita. Sellaisen 2kg valmispussin kuorimiseen menee useimmiten alle kaksi minuuttia, ei sen kauempaa.

Harjoittelemalla tulee nopeammaksi!

En mäkään sentään noin nopea ole!

Vierailija
26/48 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

perunat keittaa kuorineen, sitten kuorii ja muussaa.

Vierailija
27/48 |
28.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunankuorimalaite, sähkökäyttöinen :) Ostin Clas Ohlsonilta, maksoi jotain 25-30e :D Käytän sitä kyllä vaan kun muusia teen, pienemmät määrät tarpeen mukaan kuorin käsin.

Vierailija
28/48 |
27.07.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö joku tekee oikeasti ruokaa, siis, että käy hakemassa kaupasta perunoita, edes niitä kuorittuja vakuumissa, tai missä lienee.

Ei mulle. Viimeiset 3 päivää mennyt sämpylöillä, mitä nyt erehdyin pastaan tuossa kulmakuppilassa.

Sitten joskus taas ehkä.

Vierailija
29/48 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osta omenasorvi. Maksaa kympin. Peruna tulee kuorittua 3 sekunnissa. =) Minä löysin myös muusin jälleen. Nyt on ihana yhdistellä erilaisia perunalajeja muusiin. Lapun puikulasta se paras kulee kuitenkin.

Vierailija
30/48 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee pussimuusia....

Vierailija
31/48 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun saisi valmiiksi paistettua jauhelihaakin.

Vierailija
32/48 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kyllä kehity sit niin hyvin ku toiset. Mulla ei kuoriudu 2kg perunoita 5 minuutissa. Kuorin yleensä n.3kg kerralla ja aikaa menee 15-20 min. Harjoitellut monta vuotta :)

Vierailija
33/48 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunoita saa valmiiksi kuorittuina, pilkottuina ja syötyinä viikonloppuöisin grillikioskien kulmilta. Itse arvostan kyllä enemmän multaperunoita, jotka pesen, kuorin ja pilkon omilla pikku kätösilläni.

Vierailija
34/48 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunoita saa valmiiksi kuorittuina, pilkottuina ja syötyinä viikonloppuöisin grillikioskien kulmilta. Itse arvostan kyllä enemmän multaperunoita, jotka pesen, kuorin ja pilkon omilla pikku kätösilläni.

Vierailija
35/48 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun saisi valmiiksi paistettua jauhelihaakin.

Vierailija
36/48 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
37/48 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja nopeutuu se kuorimine. Tai hae glach ulshonilta omenan kuoria ja kuori tai lapset kuorii sillä.. Meillä ainaki 3v innoissaan kuorii joskus sillä :D

Vierailija
38/48 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on kotimammoilla kiire makaamaan sohvalle, kun ei viittitä edes perunoita kuoria....

Vierailija
39/48 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse jo totesitkin olevasi LAISKA PASKA niin olet ilmeisesti myö vitun UUSAVUTON.TAPA itsesi LUUSERI.

Vierailija
40/48 |
11.09.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

...pakastealtaasta. kauhokaa vaan altaat läpi siellä on ihan kaikkea!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän kolme