Miksi pottuja ei saa valmiiksi kuorittuina ja mielellään myös pilkottuina?
Tykkään omatekemästä muusista, mutta se jää yleensä tekemättä kun en viitsi kuoria perunoita! Laiskaa juu, tiedän.. Vai onko joku nähnyt jossain myytävän ko perunoita?? Eikö niitä tule suurtalouskeittiöihin tms?
Kommentit (48)
Ei miehet ole tällä vuosituhannella kauheemmin perunateatteria armeijassa nähnyt. Perunatkin ovat puolivalmisteita jotka tulevat valmiiksi kuorittuina.
-Sotilaskeittäjä 2002.
Kannatti taas nostaa ikivanha ketju.
Miksei perunoita saa valmiiksi syötyinä. ihmettelen vaan.
Perunoiden kuoriminen muusia varten vie aikaa max 10 minuuttia. Miten voi olla näin saamatonta porukkaa?
Toivon, että kaikki vaan leikillään...
Ostan syksyllä ison määrän perunaa kellariin, hinta 20 senttiä kilo. Ja tulee ihanaa muusia. Joskus kuorin minä, joskus lapset tai mies.
Samasta perunalaadusta teen itse kiusaukset ja keitot.
Mutta kukin käyttää aikansa ja rahansa mihin parhaaksi näkee ja kai valittaminenkin kuuluu elämään.
vaan pakastealtaassa on perunakuutiota, siis isoa kuutiota. Ihan raakaperunaa, jota voi sitten laittaa keittoihn tai vaikka juuri muusiksi.
siitä tulee ihan hirveää pakastettuna
Katoppa vähän sinne pakastealtaaseen, siellä on monenlaista perunaa. Raakaa se tuskin on, pottu tarttee esikypsentää ennen pakastusta.
Meillä tehdään kans muusia perunasipulisekoituksesta. Mä annan hautua uunissa pari tuntia, pari kääntöä, ja se on muusia. Meillä lapset ei jotenkin pidä ihan hienon muusin rakenteesta, joten vähän karkeahkoksi oon jättänyt.
jos haluaa käyttää pakasteita. Oolannin pussista löytyy valmiiksi muussattua perunaa, saa myös luomuna isommista kaupoista. Ei siis sisällä mitään muuta kuin muussattua perunaa, itse voi päättää lisukkeet.
On myös monta merkkiä pakastemuuseja, joissa on myös maitoa ja mausteet mukana, sellaista johon lisätään vain vesi. Niissäkään ei ole lisäaineita ym. niin kuin jossain muusijauheessa. Muutenkin pakasteesta saa parempia valmisruokia kuin eineshyllystä, ne kun ei tarvitse säilöntaineita ym.
vanha juttu kumiperunat johtui kuorimakoneista