Tänään Kampissa nähtyä ja koettua
Me neljä naispuolista ihmistä olimme menossa lounaalle. Valitsimme hissin kakkoskerroksessa mennäksemme sillä 5. kerrokseen. Olimme juuri astuneet hissiin sisälle kun sieltä juoksee nainen vauvanvaunujen kanssa sanoen todella tympeään ja kovaan äänensävyyn, että onko teidän pakko kulkea sillä hissillä!
Hän mahtui aivan hyvin vaunuineen päivineen hissiin, ja tulikin sinne. Vastattiin hänelle, että kyydissä on toipilaita ihmisiä (yksi palannut juuri töihin vatsataudista ja me kolme muuta toivutaan lihakset kipeinä työpaikan eilisestä muutosta).
Teki mieli sanoa, että mitä itse tekee pienen vauvan kanssa kauppakeskuksessa! Mutta laitoin tuon vaahtoamisensa nukkumattomien öiden, huutavan vauvan ja pakottavien tissien piikkin..
Saako muutkin kuin vaunulliset käyttää hissiä?
Kommentit (55)
Se äiti juoksi sieltä kauempaa hissiin, ei tosiaankaan odotellut. Ap tarkentaa
ja siksi sanoinkin, että jos on esim. just tullut sieltä 3. kerroksen hoitohuoneesta ja on lähdössä pois, mutta lapsi vääntää saman tien paskat, niin kyllä se varmasti vituttaa kun joutuu uudestaan hissijonoon. Se, että juoksee kauempaa, ei tarkoita sitä etteikö olisi a) äsken b) aiemmin c) edellisenä päivänä d) harva se päivä odottanut niitä hissejä. Se Kamppi kun on pelkän ostoskeskuksen lisäksi myös joukkoliikennekeskus ja tosiaan toinen keskustan ruokakaupoista on siellä.
ja siellä stockalla joku mainitsi että ei jaksa lähteä rullaportailla: no niillä pääsee yhtä vähällä vaivalla haluamaansa kerrokseen. eiku joo, pitäähän siinä joku viis askelta ottaa välissä kerrosten kohdalla että pääsee taas jatkamaan matkaa. aika hirveetä ja raskasta kyllä...
Se on ihan saatanan hidasta.
Muista sitten hyvä ihminen ainakin että seisot AINA niiden rattaiden tai vaunujen alapuolella.
Olisi parempi käyttää hissiä, mutta ymmärrän kyllä rullaportaisiin menijät parin muinoisen kokemuksen jälkeen:
1) Seisoin Rautatieasemalla keskikerroksessa odottamassa hissiä. Hissi meni täytenä oihi ylös. Hissi meni täytenä ohi alas. Hissi meni täytenä ohi ylös...
2) Jokin keskustan metron hissi (en muista mikä, mutta hissin oven luona oli aidattu "sumppu", ts. jos joku tulee taakse siitä ei pääse pois). HIssi tulee ja samalla perääni kolme epämääräisesti käyttäytyvää (päihteissä) häiskää ja sakemanni (siis koira). Tupakka röyhysi kaikilla seurueen ainoaa täysjärkistä (koiraa) lukuunottamatta ja tunkivat perässäni siihen hissiin. Vartijoita ei tietenkään silloin mailla eikä halmeilla.
Kampin hissien kapasiteetti ei riitä kuin vaunujen, rattaiden tai pyötuolin kanssa kulkeville. On tosi itsekästä ja moukkamaista tunkea sinne ilman oikeaa syytä.
On itsekästä ja moukkamaista keksiä omia sääntöjä ja yrittää omia ne hissit.
kun toiset odottavat vaunujen kanssa alhaalla. Mua hävettäis. Sellainen laiskuus.
Miksi pitäisi hävettää, että käyttää julkista hissiä...
kun toiset odottavat vaunujen kanssa alhaalla. Mua hävettäis. Sellainen laiskuus.
Miksi pitäisi hävettää, että käyttää julkista hissiä...
ihanaa käydä tällä palstalla nauramassa teidän hissiongelmille - mulla ei sellaisia ole.
Mulla ei ole mitään vammaa mikä estäis käyttämästä rullaportaita.
Vierailija - 29.3.2012 15:57 (30/30)
ja leimautuu laiskaksipaskaksi
Kuule, mitä väliä, mitä joku random-idari ajattelee?
Muista sitten hyvä ihminen ainakin että seisot AINA niiden rattaiden tai vaunujen alapuolella.
Olisi parempi käyttää hissiä, mutta ymmärrän kyllä rullaportaisiin menijät parin muinoisen kokemuksen jälkeen:
1) Seisoin Rautatieasemalla keskikerroksessa odottamassa hissiä. Hissi meni täytenä oihi ylös. Hissi meni täytenä ohi alas. Hissi meni täytenä ohi ylös...
2) Jokin keskustan metron hissi (en muista mikä, mutta hissin oven luona oli aidattu "sumppu", ts. jos joku tulee taakse siitä ei pääse pois). HIssi tulee ja samalla perääni kolme epämääräisesti käyttäytyvää (päihteissä) häiskää ja sakemanni (siis koira). Tupakka röyhysi kaikilla seurueen ainoaa täysjärkistä (koiraa) lukuunottamatta ja tunkivat perässäni siihen hissiin. Vartijoita ei tietenkään silloin mailla eikä halmeilla.
Mutta sen verran onneton olet että tervemenoa sinne. Kaltaisiasi löytyy varmaan asuinalueeltasi.
Eikö se lapsen saaminen kehitäkään ja kasvata pinnaa ja suvaitsevaisuutta ja ties mitä? Ja mihin teillä on sitäpaitsi niin kiire mammalomallanne, tuskin niitä hissejä tuntikausia joutuu keskellä päivää odottelemaan. Jos hissejä on liian vähän, silloin valitetaan liikkeen johtoon ja pyydetään lisähissejä tai rajoituksia hissin käyttöön. Niin kauan kun ei kieltoja ole, saa niissä matkustaa ihan kuka haluaa.
ja siellä stockalla joku mainitsi että ei jaksa lähteä rullaportailla: no niillä pääsee yhtä vähällä vaivalla haluamaansa kerrokseen. eiku joo, pitäähän siinä joku viis askelta ottaa välissä kerrosten kohdalla että pääsee taas jatkamaan matkaa. aika hirveetä ja raskasta kyllä...
Oletko tyhmä?
Se on ihan saatanan hidasta.
eikä todellakaan ole.
on 3.krs hyvä lastenhoitohuone, ja niitä hissejä saa aina venailla. Mä olen ton äidin kans samaa mieltä! Menkää te rullaportailla kun voitte ja saatte, ei teidän perseet siinä väsy. Ja pakkoko jonkun oksutoipilaan on sinne tunkea.
kiinni saatana! Kuljen miten lystään ja sehän kelpaa sinulle.
Nyt ollaan ajamassa ihmisiä pois jo julkisten tilojen avoimista hisseistä.
Varsinaiset hyökkäysvaunut :(
on kyllä tyhmä ja piittaamaton. Luulisi, että lapsen turvallisuus menisi muun edelle. Mutta ei kait sitten. Huostaan lapset tuolliaisilta vanhemmilta pitäisi ottaa.
Jos on niin vammainen ja heikko ettei osaa turvallisesti mennä vaunujen kanssa rullaportaissa, olisi saanut lapset jäädä tekemättä. Onneksi oma naiseni ei ole näin avuton idiootti. Hissit todellakin kuuluvat ihan kaikille.
on aivan täyteen ammuttu ihmisiä, jotka odottavat kyytiä pyörätuoleineen ja lastenvaunuineen, niin otan itse ihan tasan omat jalat alleni ja juoksen joko portaat alas, tai menen rullaportaita pitkin. Näin teen, koska omat jalat pelaa ja toimii.
Näin se on myös kaikkein yksinkertaisinta ja sujuvinta kaikille.
muutkin kuin vaunulliset saa käyttää hissiä, mutta kun niitä on aivan liian vähän. Muistan kun oli vielä vauva ja siellä oli aina järkky tungos niin vannoin etten koskaan ilman vaunuja tunge hissiin.
No nyt kun lapset isompia niin tuleehan sitä hissiä kuitenkin joskus käytettyä mutta tunnen aina syyllisyyttä kun niin teen :) ne liukuportaat on vaan niin hitaaaaaaaaat.
Mutta tuohon ap:n tilanteeseen: vaunu-äiti käyttäytyi kyllä huonosti, mutta häntä voinee armahtaa elämäntilanteen vuoksi, kuten teittekin.
En olis kyllä ruvennut selittelemään mitään vatsataudista tms. ei se hänelle kuulu ja kaikilla on tosiaan oikeus käyttää hissiä.
on aivan täyteen ammuttu ihmisiä, jotka odottavat kyytiä pyörätuoleineen ja lastenvaunuineen, niin otan itse ihan tasan omat jalat alleni ja juoksen joko portaat alas, tai menen rullaportaita pitkin. Näin teen, koska omat jalat pelaa ja toimii.
Näin se on myös kaikkein yksinkertaisinta ja sujuvinta kaikille.
toi käy hyvin, kun ne tavalliset portaat vie kätevästi kaikkiin kerroksiin, mutta Kampissa a) pitää siirtyä hankalasti kerrosten välillä ja b) tavisportaita ei ole kaikkien kerrosten välillä ja ihmiset tukkii liukuportaat usein = ei voi kävellä.
mä en vaan tajua mitä etua hissistä on kampissa vaunuttomille, vs rullaportaat. Nopeemmin niillä pääsee.