G: Minä viikonpäivänä teet viikkosiivouksen?
Siis jos teet ns. paremman siivouksen..
Itse siivoan torstai-iltaisin ihan siksi, etten halua hukata hetkeäkään lyhyestä viikonlopusta siivoamiseen.
Kommentit (11)
kerran kuussa riittää vallan hyvin. Esim. pääsiäiseksi en siivoa ollenkaan sillä emme vietä kirkollisia juhlia.
kerran kuussa riittää vallan hyvin. Esim. pääsiäiseksi en siivoa ollenkaan sillä emme vietä kirkollisia juhlia.
Silloin mm. pesen lattiat ja tämmöistä ei-jokapäiväistä (onneksi x)) vähän isompitöistä hommaa. Päivittäinhän sitä joutuu jotain siivoilemaan tässä talossa, enemmän tai vähemmän.
eli joko lauantaina tai sunnuntaina. Joskus jää väliin.
Koitan siivota kerran viikossa vähän enempi kuin päivittäiset mutta yleensä se on perjantai.
Jos taas innostun siivoamaan vaikka keskiviikkona niin en jätä seuraavalla viikkosiivoa perjantaille koska silloin yleensä on jo liian sekaista. Mielummin sitten seuraavalla viikolla vaikka maanantaina jos siivonnut muuna päivänä kuin perjantaina. Minulle perjantai ei ole ollut niinkään osa viikonloppua vaan normaalityöpäivä ja silloin on mukava vielä siivota tai käydä tekemässä iso kauppareissu.
Lapsuudessa muistan kun äiti puunasi sunnuntaisin nurkkia, tuuletti petivaatteita yms. se ei ole minun juttuni yhtään. Kivempaa mennä vaikka uimaan kuin siivota silloin.
juurikin siksi että perjantaina saan aloittaa viikonlopun ilman tarvetta käyttää aikaa vapaa-aikaa siivoiluun.
mahdollisimman aikaisin. Me ollaan varmaan tavallista sottaisempaa porukkaa, kun mun mielestä on ihana aloittaa viikonloppu puhtaassa kodissa. Hetkessä on elukoiden karvoja, tassunjälkiä, leluja, papereita pitkin poikin.
Samasta syystä kuin alkuperäinen. Joka toinen perjantai käy onneksi siivooja. Mutta tosiaan to-iltana käyn myös isosti kaupassa ja laitan kodin kuntoon. Kun saa suorilta aloittaa viikonlopun pe-iltana siistissä kodissa, jossa jääkaappi on täysi, viikonloppu todella tuntuu pidemmältä!
Viikonloppu on kiva aloittaa heti perjantaina kotiin tultua, ei mitään siivoiluja enää siinä vaiheessa.
viikkosiivousta. Imuroin noin kahden viikon välein, kun miehen lapset tulevat käymään ja silloin kun he lähtevät. Joskus imuroin myös keittiön muutenkin. Muuten siivoan silloin kun jaksan, keittiön tasoja nyt tulee siivoiltua lähes päivittäin.