raskaus 11+4
Kommentit (15)
näkyy jos makaan selälläni ja vedän mahaa sisään. kaikki ok silti!
viikkoja myös 11+4 eikä tunnu oikein missään että raskaana olisin. Rinnat on hiukan arat, mutta ei pahasti. Maha ei näy ollenkaan eikä housutkaan kiristä. Kumartuessa tuntuu vähän, että jotain ylimääräistä on alavatsalla.
Välillä väkisinkin mietin, että onkohan asukki elossa...
tissit on kyl íhan hitusen arat,ei muuta....-ap-
13+4 eikä mitään näy. Alavatsa tuosta häpyluun yläpuolelta tuntuu sellaiselta kovalta ja kiinteältä. Muuten ei (onneksi) ole vielä mitään näkyviä merkkejä.
vaiiheessa näy eikä kuulu.. itellä toki voi olla jtn tuntemuksia, mut ei vielä kuulukkaan tuntea esim. potkuja.
kävin kyllä varhaisultrassa täälä syitä sen enempää kertomatta mutta kuitenkin viikolla 7+1 kaikki oli vielä hyvin...
kävin kyllä varhaisultrassa täälä syitä sen enempää kertomatta mutta kuitenkin viikolla 7+1 kaikki oli vielä hyvin...
kun raskausoireet saattaa yllättäen helpottaa ja mistään muusta ei voi vielä tietää, että masussa joku kasvaa.
malttia ja hyvää mieltä, kyllä se pikkuinen siellä porskuttaa, muutama viikko vielä ja alkaa jo kutitusta tuntua. :)
rinnat on todella arat ja pahoinvointi on voimakasta..
ultrassa en ole vielä käynyt, enkä sydänääniä kuullut. välillä tuntuu että onkohan siellä ketään..
ekassa raskaudessa. Käytin omia vaateitani vielä viidennellä raskauskuulla, sen jälkeen vasta tuli tarve äitiyshousuille.
Tokassa raskaudessa sitten taas maha alkoi kasvaa välittömästi, siis todellakin välittömästi, ja jouduin kaivamaan kaapista niitä isompia ja väljempiä vaatteitani. Lopulta äitiysreleet piti vetää niskaan jo joskus viikolla 14-15.
rinnat on todella arat ja pahoinvointi on voimakasta..
ultrassa en ole vielä käynyt, enkä sydänääniä kuullut. välillä tuntuu että onkohan siellä ketään..
Mäkin olin ennen ensimmäistä ultraa varma, ettei siellä ketään ole. Ultran jälkeen ajattelin, että se oli kuitenkin vaan joku videopätkä mitä ne näyttää kaikille, eikä mun mahassa mitään vauvaa kölli! :D no, pahoinvointi, vatsan kasvu ja rintojen aristus puhuvat puolestaan... Sydänääniä en minäkään kuullut ennen ultraa.
Nyt kammottaa, kun pahoinvointia ja muut oireet ovat alkaneet helpottaa, että onkohan se vauva vielä hengissä... Olis ihanaa, jos saisi joka päivä kuunnella ne sydänäänet ja huokaista helpotuksesta :D
Mahassa köllii yli 10cm pituinen vauva, mutta mitään ei näy... Tuntuu hurjalta, että siellä on oikeasti sellainen miehen nyrkin kokoinen mötti :D miksei se voi jo näkyä?!!
vasta rv 24 jälkeen. Samaan aikaan alkoi tuntumaan potkut. Nyt mennään rv 34, eikä vieläkään mikään valtava ole. Taakse sijoittunut kohtu. Ei, en ole erityisen lihava, BMI oli ennen raskautta 22.
Hyvä ostos, ostin itse vasta rv 16 mutta tuli sitä silti käytettyä aika usein, esim. +30 viikoilla kun illalla mietti että hei, onko se vauveli liikkunut yhtään koko päivänä, niin kaivaa sen dopplerin esiin ja sai äänet kuuluviin, niin saattoi taas huokaista helpotuksesta... mulla ei ainakaan ultrat mieltä rauhoittaneet kun pariksi päiväksi, sitten taas mietti että onkohan kaikki ok.
Mun dopplerissa on näyttö josta näkee sykkeen luvun, siitä on hauska arvuutella sukupuolta ;) Nyt on taas arvuuttelut menossa =)
Kotidoppleri tulee ainakin halvemmaksi kuin ultrissa ravaaminen, varsinkin jos käytettynä ostaa. Huuto.netistä löytyy monia. Mutta ei saa sitten hätääntyä varsinkaan vähäisillä viikoilla jos ei ääntä heti kuulukaan, nimimerkillä kerran hätääntynyt ;)
mutta rintoja aristaa vähän.