Työhaluttomia työttömiä ei ole.
Jos palkka ja työehdot ovat kohdillaan 99,9% työhaluttomiksi leimatuista lähtee töihin.
Vika on työnantajissa, ei työttömissä.
Kommentit (36)
Työn menestyksekäs hoitaminen vaatii:
- Kokemusta järjestötyöstä, tapahtumien järjestämisestä, vapaaehtoisten ohjaamisesta ja tiedottamisesta
- Organisointi- ja priorisointikykyä ja ajankäytön hallintaa
- Sujuvaa suomen kielen suullista ja kirjallista hallintaaLisäksi luemme hakijan eduksi:
- Soveltuvan koulutuksen (esim. yhteisöpedagogi, kulttuurituottaja)
- Kulttuuri- ja/tai nuorisoalan tuntemuksen
- Monipuoliset ATK-taidotTyösuhteeseen sovelletaan Jytyn yleissopimusta. Palkka on 1500,00 euroa kuukaudessa tai sopimuksen mukaan (vaikuttavia tekijöitä ovat mm. kokemus ja koulutus).
Ei nämä ketjut mitään edistä silloinkaan, jos työttömät vaan tukee toisiaan uskomaan, että ilkeät ihmiset sortaa heitä, heissä ei ole mitään vikaa vaan niissä kaikissa muissa. Uhriutuminen ei kehitä ketään, vaikka siinä olisikin kiva kieriskellä.Kun ihminen menettää työpaikkansa niin se asettuu mielestäsi samalla syrjään muusta yhteiskunnasta ja osaksi jotain homogeenista idioottimassaa ja menettää kyvyn ajatella yksilöllisesti?
Mielestäni tuo mitä kirjoitit kertoo ainoastaan omasta ahtaasta maailmankuvastasi, ei mistään mystisestä "työttömien yhteisestä maailmankuvasta".
Ei kai voi liian paljon käyttää rautalankaa, että kaikki ymmärtäisi.
Tässä ketjussa on niitä, jotka säälivät ja uhrautuvat - kaiki eivät niitä tee, ja kaikki eivät roiku täällä selittämässä, miten kaikki johtuu vain ilkeistä työnantajista.
Ketjun aloittaja esittää väitteen, ettei työhaluttomia työttömiä ole. Tähän esitetään väite, että niitä on -> kukaan ei väitä, että kaikki olisivat.
Sitten viestiin ilmestyy valitusta, miten meitä työttömiä syyllistetään ja aija kun meille ollaan ilkeitä, ja te muut ette saisi kommentoida täällä ollenkaan.
Tämä mielipide ei edusta mitään työttömien yleistä mielipidettä, se edustaa vain sen kirjoittajan mielipidettä. Mutta kyllä tämä kirjoittaja toistaa uhriutumisen klassista diskurssia.
Minun maailmankuvani on kohtalaisen laaja - se, että jollain tasolla yritän ymmärtää sekä työttömän arkea, että työnanjanan arkea tekee minusta tietysti ahdaskatseisen, kun en yhdy täysin uriutujan mielipiteeseen.
- Kokemusta järjestötyöstä, tapahtumien järjestämisestä, vapaaehtoisten ohjaamisesta ja tiedottamisesta
- Sujuvaa suomen kielen suullista ja kirjallista hallintaaLisäksi luemme hakijan eduksi:
- Monipuoliset ATK-taidotTyösuhteeseen sovelletaan Jytyn yleissopimusta. Palkka on 1500,00 euroa kuukaudessa tai sopimuksen mukaan (vaikuttavia tekijöitä ovat mm. kokemus ja koulutus).
Työnkuvasta saa mielikuvan että työ edellyttää ainakin jonkinlaisia projektinjohtamistaitoja, vaikka nimike on sihteeri. Kaiken lisäksi omasta vapaa-ajasta täytyy pystyä luopumaan ja joustamaan (ilta- ja viikonlopputyöt).
Vastaavia pikkupalkkaisia vaativia työpaikkoja on markkinoilla lukuisia ja niihin on kuitenkin aina hurjasti hakijoita koska alalla on niin valtavasti työttömiä.
Ymmärrän hyvin ap:n aloitusta kyseisen esimerkin pohjalta. Ilman muuta moni pätevä tyyppi jättää hakematta kyseisenkaltaisiin töihin siksi että palkka on niin mielettömän pieni.
Jos palkka ja työehdot ovat kohdillaan 99,9% työhaluttomiksi leimatuista lähtee töihin.
Vika on työnantajissa, ei työttömissä.
Mä tunnen todellakin monta työhalutonta työtöntä.
Ja mitä tarkoittaa " palkka ja työehdot kohdillaan" ap? Että kouluttamattoman lössön pitäisi saada tehdä 4 h päivä siistiä sisätyötä ja saada 4000e kuussa käteen?
Vika on työnantajissa, ei työttömissä.Mä tunnen todellakin monta työhalutonta työtöntä.
Ja mitä tarkoittaa " palkka ja työehdot kohdillaan" ap? Että kouluttamattoman lössön pitäisi saada tehdä 4 h päivä siistiä sisätyötä ja saada 4000e kuussa käteen?
ja silti odotat että joku alkaisi vakavissaan keskustella kanssasi?
Minä ja kaksi mun kaveria ollaan ainakin himassa työttöminä ihan tarkoituksella niin kauan kuin ansiosidonnainen juoksee. Sitten pätkä töitä, että päivät täyttyy ja taas kotiin.
Minä ja kaksi mun kaveria ollaan ainakin himassa työttöminä ihan tarkoituksella niin kauan kuin ansiosidonnainen juoksee. Sitten pätkä töitä, että päivät täyttyy ja taas kotiin.
Olet se palstan vakkariteini joka tulee pilaamaan joka ikisen aiheen vittuilu-jankutusprovoillaan.
"Pätkätyö" muuten kirjoitetaan yhteen ja "lössö" ei ole suomea.
"työhaluttomia" kun kuitenkaan ei kaikille riitä töitä, tai ainakaan kukaan ei maksa mitään niiden tekemisestä? Työntekohaluhan tulee lähinnä siitä että tienaa itselleen rahaa lisää käytettäväksi, ja jos sattuu olemaan kiva työpaikka ja työkaverit niin siitä saa henkisestikin jotain etua. Ei kukaan haluamalla halua töitä turhan takia tehdä, jos siitä ei mitään hyödy.
Jos sen joku suostuu maksamaan, niin menen töihin. Pienemmällä palkalla en persettäni penkistä nosta.
Olet se palstan vakkariteini joka tulee pilaamaan joka ikisen aiheen vittuilu-jankutusprovoillaan.
"Pätkätyö" muuten kirjoitetaan yhteen ja "lössö" ei ole suomea.
kun työtön ilmoittaa, että alle 3000 e/kk ei töihin lähde, koska kukaan ei Suomessa tee töitä tuota pienemmällä palkalla. Tervetuloa valtiolle: TE-toimistossa AMK-tutkinnon suorittanut tienaa bruttona 2200 e/kk.
Kiitos sinulle ja muille kaltaisillenne, kun teidän ansiosta me muut työhaluiset saamme edes joskus töitä.
Aika monelle tähän ketjuun kirjoittaneelle työhaluisen työttömän todellisuus on aivan vieras.
Ei ole helppoa jättää kotia ja perhettä, jos omalla paikkakunnalla ei ole tarjolla sellaista työtä, johon kelpaisi ja jota kykenisi tekemään.
Voi olla,että esim. hoitotyöhön tarvitaan työntekijöitä. Osa meistä on karsiutunut siltä uralta jo pääsykokeitten soveltuvuuskokeissa. Potilaitten onneksi ...
Eikö ole parempi, jos olemme sitten kouluttautuneet hoitoalan sijasta vaikka teurastajaksi tai metsäkoneenkuljettajaksi. Harmi vaan, ettei ole koulutusta ja työkokemusta vastaava työtä kuin silloin tällöin, kotipaikkakunnalla ei silloinkaan.
Yksi tuttuni on todennut suoraan, ettei häntä HUVITA mennä töihin. Mielestäni hän ton työhaluton, saa tietenkin olla eri mieltä.
Hänelle ei siis kelpaa minkäänlainen työ, on valmistunut pari vuotta takaperin amiksesta, eikä kiinnosta oma ala. Vielä vähemmän mikään muu. Hän on sitä mieltä, ettei tarvitse mennä töihin kun muut maksavat hänen elämisensä.
Mä varmaan olen työhaluttomia työttömiä pahempi yhteiskunnan syöpäläinen, kun valitsin kotihoidontuen sijaan ansiosidonnaisen. Kas kun työnantaja ei jatkanutkaan minun sopimusta, tai siis tehnyt taas uuttaa pätkää toisen perään, kun tulin raskaaksi.
Tapahtumasihteeri, Kalevan Nuorten Satakunnan piiri ry, Pori
Kalevan Nuorten Satakunna piiri ry etsii
TAPAHTUMASIHTEERIÄ
määräaikaiseen työsuhteeseen 31.12.2012 saakka.
Kalevan Nuorten Satakunnan Piiri on kulttuurista lapsi- ja varhaisnuorisotyötä tekevän Kalevan Nuorten Liiton piirijärjestö, jonka tehtävänä on palvella alueensa nuorisoseuroja niiden lapsi- ja varhaisnuorisotyössä.
Tapahtumasihteerin työnkuvaan kuuluvat piirijärjestön toteuttamien koulutusten, tapahtumien ja leirien suunnittelu, tiedotus ja toteuttaminen. Lisäksi tapahtumasihteeri hoitaa yhdistyksen perusasioita, yhteydenpitoa jäsenseuroihin ja tekee seurakäyntejä.
Työ edellyttää matkustamista ja sopeutumista ilta- ja viikonlopputöihin. Työntekijällä tulee olla käytettävissä oma auto seurakäyntejä ja tapahtumia varten. Työ suoritetaan pääasiassa Porissa Hallituskadulla sijaitsevassa yhdistyksen toimistossa. Työsuhde alkaa sopimuksen mukaan, vielä kevään aikana.
- Sujuvaa suomen kielen suullista ja kirjallista hallintaa
Lisäksi luemme hakijan eduksi:
- Monipuoliset ATK-taidot
Työsuhteeseen sovelletaan Jytyn yleissopimusta. Palkka on 1500,00 euroa kuukaudessa tai sopimuksen mukaan (vaikuttavia tekijöitä ovat mm. kokemus ja koulutus).