Marsu lemmikkeihin??
Kertokaapas millaisia marsut ovat lemmikkeinä? Millaisia häkin/ asumuksen siivousrutiineja teillä on? Minua kiinnostaa kuinka paljon pitää siivota, ettei haise. Meillä oli aiemmin hamsteri. Marsut ovat huomattavasti isompia ja kun niitä pitää olla vähintään se 2, niin ymmärrän kyllä että jätöksiä ja pissaakin on sitten paljon enemmän.
Netissä on kyllä tietoa, mutta minua kiinnostaisi ihan käytännön kokemuksia kuulla. Hyviä ja huonoja puolia marsuista lemmikkeinä.
Kommentit (13)
Marsut ovat aivan ihania.
Itselläni oli yksi. Hyvin pärjäsi yksinäänkin. Ulkoilu, ruokailu (herkkuja) ja siivous 2 kertaa päivässä. Joo, mä tiedän, ei tartte olla niin usein, mutta itse tykkäsin touhuta hänen kanssaan. Hän sai vapaasti touhuta lattialla majapaikoissa ja syödä sillä aikaa kun putsasin häkin. Sen jälkeen yhteistä leikkimistä jne. Oppi nopeasti ymmärtämään erilaisia komentoja ja rutiineja. Suosittelen.
Mulla on ollut lapsuudesta tähän asti melkein 15 marsua, isoin lauma 5 tyttöä kerrallaan.
Siivoan parin päivän välein vähäsen, isommin kerran viikossa-puolessatoista.
Purua ja heinää kulkeutuu pitkin asuntoa, ja siihen tuoksuun asuessa tottuu :s
Mitä isompi lauma, sen mielekkäämpää seurailla touhuja :)
Mitä huonoja puolia marsuissa mielestänne on?
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla on marsuja eikä se ajoittainen hajukaan haittaa mutta se kuorokuikutus kun joku liikahtaakaan keittiöön päin tai havaitsevat jotain syötävää. Ei mikään pieni piipitys mikä irtoaa marsusta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaverilla on marsuja eikä se ajoittainen hajukaan haittaa mutta se kuorokuikutus kun joku liikahtaakaan keittiöön päin tai havaitsevat jotain syötävää. Ei mikään pieni piipitys mikä irtoaa marsusta.
Apua
En osaa sanoa marsuista mitään huonoja puolia, mutta jalat niillä on heikkoja, eli pudottaa niitä ei saa missään tapauksessa, eli jos marsu on sylissä, niin varovasti laskee marsun alas, koska niiden paino on suuri, suhteessa jalkojen voimaan. Ei myöskään saa antaa marsun olla yksinään vapaana esimerkiksi sohvalla, pöydällä, yms, koska saattavat hypätä tai tipahtaa ja sitten loukkaavat itsensä. Nimimerkillä: kokemuksen syvällä rinta-äänellä.
Meillä oli aikoinaan useampikin. Kerrassaan hurmaavia otuksia!
Ja näköjään jo otsikko meni sitten plörinäksi xD hemmetin ennakoiva tekstinsyöttö