Auttakaa, onko kellään munasarjakystaa?
Mulla löyty n. 5 cm halkasialtaan. Nyt kontrolli parin kk:n päähän. Mitä sit tapahtuu? Lääkäri ei kertonu mitään. Auttakaa...
Kommentit (23)
Tarkennuksena kun joku yllä kertoi hällä "suklaamaisen sisällön valuneen" jne.. Niin on olemassa endometrioomia, jotka ovat siis suklaakystia! Erotuksena kystista, jotka siis vesipalluroita!
Itellä oli suklaakystia ja kasvaimia ja kystia. Hormonikierukka teetti niitä lisää ja lisää.. Lopputulema oli leikkaus jossa poistettiin munasarjat ja kohtu. (ja paljon muuta) Endometrioosi laajalle ja syvälle levinneenä.
Minulla oli todella iso kysta. En mennyt ajoissa lääkäriin, niin pääsi kasvaan. Vatsa oli niinkuin olisin ollut raskaana. Kipuja ei ollut.
Kun vihdoin menin lääkäriin,sain leikkausajan heti.
Kystassa oli neljä litraa nestettä, ei mitään pahanlaatuista. Samalla kyllä vietiin kohtu ja munasarjat.
Kannattaa mennä ajoissa tutkimuksiin, niin pääsee helpommalla.
leikattiin ja munasarjasta jäi jäljelle 15 prossaa. Piti olla pikku juttu, mut olin sairaalassa 5päivää leikkauksen jälkeen ja n. kuukauden saikulla. Ei oo uusinu. Mahaan jäi muutama arpi leikkauksesta.