Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

raskaana olevat kotiäidit, mihin saatte lapsenne hoitoon oman nvl ajaksi?

Vierailija
28.03.2012 |

Minulla on 2 lasta joita hoidan siis kotona ja kolmas tulossa. Äitiysneuvolassa on pyydetty että jättäisin lapseni hoitoon oman neuvolani ajaksi. Minun ja mieheni vanhemmat ovat vielä työelämässä ja omat isovanhempamme eivät ole kykeneviä hoitamaan. Mihin ihmeeseen siis minun pitäisi lapseni saada hoitoon?

Onko muita joille neuvolassa sanottu ettei muut lapset saisi tulla äidin neuvolaan.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän neuvolatäti on koonnut kasaan hoitopiirin, kun kohtasi työssään perheitä, joilla ei sitä lastenhoitoa apua ollut saatavilla. Ei siksi, etteikö lapset saisi tulla neuvolaan.

Aktiivisia hoitajia kyllä löytyy, mutta äidit taitavat olla vähän laiskoja kehittämään tukiverkostojaan ja tutustumaan meihin muihin äiteihin.

Vierailija
42/50 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just mll hoitajan. Neuvolan vieressä leikkipaikka, olivat siinä sen puoli tuntia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipä ole häirinnyt, monisynnyttäjän kanssa paljon ole juteltu ja osaavat odottaa oven tai sermin takana kun tutkitaan.

Vierailija
44/50 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos, sinulle on annettu ohjeistus, että lapsia ei oteta mukaan. Kysy, heiltä neuvoa tilanteeseen.

Vaikka kuinka kuullostaisin lapsivastaiselta, sanon kysyn kuitenkin, miksi käydään teistä käydään ÄITIYSneuvolassa?!

[/quote]

Miten sulla voi olla noin huonot äidinkielentaidot? Itse olen ottanut aina lapset mukaan normaaleille neuvolakäynneille, mutta yrittänyt saada ultrat ja lääkärineuvolat hoidettua ilman lapsia. Ei ole aina onnistunut. Ja kyllä ultraankin voi tulla lapsi, meillä ainakin on ollut. Kas kun isäkin on halunnut nähdä vauvansa, eikä lapselle ole ollut muuta hoitajaa. Ihan yksinkertaista.

Vierailija
45/50 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän lasten tuominen kielettyä ole, mutta ihan suositeltavaa. Ainahan äideistä ne omat pikkupiltit käyttäytyy hyvin. Lapset on huomion hakuisia. Äidin kanssa, kun yrittää keskustella raskauden kulusta jne. milloin on maijalla nälkä ja villellä pissahätä tai jos on aulaan jätetty, oven takana käydään kolmeen neljään kertaan kysymässä, koska äiti tulee. Tai muu hoitohenkilökunta saa juosta perässä, kun lapset ovat menossä vääriin huoneisiin tai ovesta ulos.

jo KOLMATTA KERTAA !!!!! niin mitähän sinä puhut raskudenkulusta ????? eiköhän tuo mene jo ihan omalla painollaan : ) sama jos toistakin odottaa pienellä ikäerolla, niin kyllä ne neuvolakäynnit on ihan yhtä tyhjän kanssa, ei siinä mitään höpötyksiä kaivata. kontrolli katsotaan ja se siitä! jos kaikki ei mene hyvin, niin asia on eri...

Jokainen raskaus on erinlainen, jokaisen raskaus herättää erinlaisia kysymyksiä, jokaisessa raskaudessa on riskinsä ja kaikki raskaudet eivät todellaakaan mene omalla painollaan, vaikka kyseessä olisi viides.

Kontrolleihin vaan pakkaa menemään kohtuuttomasti aikaa, vaikka sen pitäisi olla ihan rutiinia.

Vierailija
46/50 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset mukaan vaan, heidäthän voi ottaa synnykseenkin mukaan, niin miksei ei sitten neuvolaankin.

Vierailija
47/50 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just mll hoitajan. Neuvolan vieressä leikkipaikka, olivat siinä sen puoli tuntia.

Meillä vaan MLL hoitajille minimihoitoaika on 2 h. Mutta ehkä kävit lenkillä tai jotain loppuajan.

Vierailija
48/50 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli mulla oli vaan yksi lapsi ja menin lääkärille lapsen (vajaa 1½ v.) kanssa. Tehtiin jotain alapään tutkimusta, niin lääkäri nosti lapsen mun päälle, jottei lapsi säikähdä, että mitä äitiä ronkitaan :D

Siinä mä makasin, tyttö rötkötti mun päälläni ja lääkäri teki sisätutkimusta.

Vierailija
49/50 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä vaan MLL hoitajille minimihoitoaika on 2 h. Mutta ehkä kävit lenkillä tai jotain loppuajan.

Hoitajalle maksettava minimipalkka on kahden tunnin palkka, hoitoaikaa ei ole rajattu.

Vierailija
50/50 |
28.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei multa ainakaan niin koskaan pyydetty! Pystyin kyllä aika usein pyytämään anoppia leikkimään esikoisen kanssa siksi aikaa, tai sitten sovin neuvolan tosi aikaisin aamulla ja mies meni töihin myöhemmin. Mutta silloin kuin näin ei onnistunut, oli esikoinen mukana. Vähän hankalaa, mutta minkäs teet!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi viisi