Millä laululla hyvästelet teiltä lähtevät vieraat?
Kommentit (356)
sä tänne et jäädä saa et saa et saa et saa. Ollaan räväköitä muutenkin
Minulla on hirveän ruma lauluääni ja kotikotona piilouduin aina sisarusteni taakse kun piti laulaa vieraille läksiäislaulu ja auoin vain suutani.
Yritin harjoitella laulamista kun olin yksin kotona, mutta ääneni on vain niin ruma että ihan itkettää. Olin ihan murheen murtama kun menin naimisiin ja muutin yhteen mieheni kanssa, tiesinhän, etten enää voisi piiloutua sisarusteni taakse, meille tulisi omia vieraita jotka pitäisi hyvästellä.
Onnekseni aloin pian odottamaan lasta ja ah, jouduin laulamaan laulut yksin vain kolmisen vuotta! Meillä kävikin harvinaisen vähän vieraita sinä aikana. Kaksivuotiaana tyttärestäni kehkeytyi jo aikamoinen lauluvirtuoosi joka on ihastuttanut kaikki vieraamme. He pyytävät jopa lisää. Meillä käy vieraita monena iltana viikossa! Nyt meillä on kolme lasta ja he hoitavat meillä laulamisen, minä vain soitan melodikaa taustalla :)
Kaikki joissa henki on niin nouskaa kiittämään.
Varsinkin, jos olen tarjounnut ruokaa...
Meilläpäin (Kymenlaakso) on aina ollut tapana kylästä _lähtiessä_ laulaa lähtölaulu! Siis vieras laulaa, ei isäntäväki. Aika jännä, miten erilaisia tapoja on eri murrealueilla.
Minun lähtölauluni on Suurlähettiläiden "Kun tänään lähden, otan mukaan mitä tarvitsen, taivaalta tähden valitsen ja sitä seurailen". Tuo on aika varma siinä mielessä, että olen aika vähävarainen ja isäntäväki antaa aina pikku rasiaan mukaan jotain pöydän antimia ("otan mukaan mitä tarvitsen"). Oikeastaan en voi enää sietää tuota laulua, kun olen sitä 40 vuotta veisannut, mutta en oikein voi vaihtaakaan. Silloin voisin jäädä ilman eväitä. Joten pitäisi keksiä joku samantyyppinen, eväisiin liittyvä laulu. Ehdotuksia otetaan vastaan! :)
tämä juttu, sillä olen myös Kymenlaaksosta pääkaupunkiseudulle muuttanut ja ympäri suomea kyläillyt n 50 vuoden ajan ja en ole ikinä törmännyt lähtölauluun.
suvussa vanhoja karjalaisia ja kainuulaisia ihmisiä, eivät myöskään ketkään tuntemani ihmiset ole siihen törmänneet, joten hauska idea, mutta eipä ole kovin yleinen.
päätteeksi Policen Every Breath You Take ja vaikka ymmärrän sen olevan vain kohtelias tapa, niin jotenkin mulle tulee siitä epämiellyttävä olo. En ole kovin sinut tämän tavan kanssa, mahdanko vain ylireagoida vai pitäiskö mun ottaa tämä puheeksi? Lähden töistä myöhemmin kuin muut, joten hän esittää tuon laulun vain minulle.
Ebony and Ivory? Siitä puuttuu tuo sukupuolinen lataus ja se kivasti toisi tasa-arvoasiaa kouluun.
Meilläpäin (Kymenlaakso) on aina ollut tapana kylästä _lähtiessä_ laulaa lähtölaulu! Siis vieras laulaa, ei isäntäväki. Aika jännä, miten erilaisia tapoja on eri murrealueilla.
Minun lähtölauluni on Suurlähettiläiden "Kun tänään lähden, otan mukaan mitä tarvitsen, taivaalta tähden valitsen ja sitä seurailen". Tuo on aika varma siinä mielessä, että olen aika vähävarainen ja isäntäväki antaa aina pikku rasiaan mukaan jotain pöydän antimia ("otan mukaan mitä tarvitsen"). Oikeastaan en voi enää sietää tuota laulua, kun olen sitä 40 vuotta veisannut, mutta en oikein voi vaihtaakaan. Silloin voisin jäädä ilman eväitä. Joten pitäisi keksiä joku samantyyppinen, eväisiin liittyvä laulu. Ehdotuksia otetaan vastaan! :)
tämä juttu, sillä olen myös Kymenlaaksosta pääkaupunkiseudulle muuttanut ja ympäri suomea kyläillyt n 50 vuoden ajan ja en ole ikinä törmännyt lähtölauluun.
suvussa vanhoja karjalaisia ja kainuulaisia ihmisiä, eivät myöskään ketkään tuntemani ihmiset ole siihen törmänneet, joten hauska idea, mutta eipä ole kovin yleinen.
tämä kun mielestäni nuo Suurlähettiläät eivät ole tätä laulua 40 vuotta vielä laulaneet tai veisanneet ,mutta ookke ; D
joutukaa sielut on aikanne kallis....
vieraisiin tahansa. Voivat mielentilansa mukaan yhtyä lauluumme, kun ei tarvits paljon sanoja ulkoa osata. Mitä enemmän lollottelavat, niin siitä tiedämme, että vierailu on onnistunut :)
joutukaa, sielut, on aikamme kallis, vuotemme virtana vierivät pois. Jeesus ei syntisen sortua sallis, kaikille armosta autuuden sois. Tuota aina veisataan avopuolison kanssa varsinkin anopille.Jännästi on vierailut vähentynyt
mutta kysyn kohteliaasti kelloa vilkaisten, että moneltakohan olisitte kotona, jos nyt lähdette.
tämä kun mielestäni nuo Suurlähettiläät eivät ole tätä laulua 40 vuotta vielä laulaneet tai veisanneet ,mutta ookke ; D
Siis tuo "Kun tänään lähden"hän on alunperin Larin-Kyöstin vanha kansanlaulu. Suurlähettiläiden versio on coveri. Eikö joku tiedä tuota?? Missä olet ollut kansakoulun kansanperinnetunneilla? Nolo.
joutukaa, sielut, on aikamme kallis, vuotemme virtana vierivät pois. Jeesus ei syntisen sortua sallis, kaikille armosta autuuden sois. Tuota aina veisataan avopuolison kanssa varsinkin anopille.Jännästi on vierailut vähentynyt
"Käymään vain tänne tullaan, eikä olemaan
Käymään vain, sillä kaikki sattuu aikanaan
Käymään vain tulit sä mun elämään
Käymään vain, otan uuden kun vain nään"
"Mene pois minun asunnostain
Mene pois, löydät jonkun vielä jostain
Mene pois, kyllä joku sinut ostaa
Kun tarjoaa parastaan
Voi varkailtakin varastaa"
Eli Leevi And The Leavingsin Pimeä tie, mukavaa matkaa. Esityksemme koostuu tietyistä tarkoin mietityistä yksityiskohdista. Heleä-ääniset lapsemme laulavat surumielisen haikealla äänellä ja minä sekä mieheni hyräilemme melodiaa. Lauluhan menee näin:
Pidä silmät kiinni kun kaasu pohjassa lähdetään
takapenkillä lapset nukkuu
ei pimeää tietämme valaise taivaalla tähdetkään
Meidät mutkaan viimeiseen vien
Jäädä saat julma maa
kun emme enää nyt jaksaneet
Meidät saa unohtaa
jos emme tarpeeksi maksaneet
Joskus sitten on tilanteita, jolloin mieheni laulaa Apulantaa:
Mikä mikä meni minun päähän silloin
Mitä mitä mitä sinussa mä näin
Nyt sä vikiset ja piipität kuin rotta
Tekis mieli fudaa näköäsi päin
Poistuisitko mun elämästäni
Veisitkö mennessä ruman naamasi
ow-oo
Mitä mitä pistit minun kahvikuppiin
Pahapaha paha olo minun on
Etsä tajuu et sä otat mua nuppiin
Beibe beibe sinä olet toivoton
elämästäni beibi ruman naamasi
elämästäni beibi nuijat frendisi
Meillä lauletaan yleensä Antti Tuiskun Jos Sä Meet.
eräs uskonnollinen laulu sillä olemme uskovaisia. En laita sanoja tähän mutta koskettavat ovat ja itku tulee kaikilta.
Meidän lasten koulussa laulaminen on aina ollut itsestään selvyys. Ja nimenomaisesti aina Finlandia-hymni. Joskus me lapsiamme koulusta hakevat vanhemmat yhdymme lauluun. Se on oiva tapa tukea koulun ja kodin välistä yhteistyötä ja tunnetta yhteen hiileen puhaltamisesta.
Meillä kyllä alakoulun opettajat laulavat aina Finlandia-hymnin koulun päättyessä. On niin liikuttavaa, kun opettaja luokan ikkunasta sitä laulaa oistuvien oppilaiden perään. Jokusen kerran olen töistä ruokatunnilla mennyt tuota katsomaan. Varsinkin perjantaisin, kun usealla luokalla päättyy samaan aikaan koulu, tuo on aika vaikuttava kokemus isossa koulussa.