Pikkuloma lasten kanssa. Kokemuksia.
Ajattelin, että voisin lähteä lasten kanssa pienelle matkalle lomalla kesälomalla. Miehelläni ei tänä vuonna, työpaikan vaihdoksen takia, ole ollenkaan lomaa, joten yksin ajattelin lähteä. Lapseni ovat 6 ja 8 vuotiaat.
Tuli mieleen joku Viron esim. 3 päivän kylpyläloma. Onko kukaan käynyt ja osaako suositella jotain tiettyä hotellia? Toisaalta Tukholma, Kolmården, mutta jotenkin ei inspiroi mua yhtään. Tietysti kotimaassakin on eri vaihtoehtoja.
Tietenkin raha määrittelee jotain asiassa, lähinnä kiinnostaa missä oli paras hinta/laatusuhde. Ja missä oli rennointa lasten kanssa.
Lapseni eivät ole kauhean tottuneita reissaajia ja itse haluaisin suht helpon loman ilman suurempaa stressiä. Tarkoitus nimenomaan rentoutua.
Kertokaa kokemuksianne.
Kommentit (4)
kolmestaan (minä + pojat, tänä kesänä 4v ja 9v) koska meillä miehen kesät menee töissä kun on sen töiden parasta sesonkiaikaa.
Itse haluan mahdollisimman helpot lomat, joten ollaan pysytty kotimaassa. Emme asu pk-seudulla, mutta E-Suomessa kuitenkin ja ollaan reissattukin 2x kesässä, ollaan käyty
-Helsingissä (apartment-asunto vuokralle viikoksi), käytiin Korkeasaari, Lintsi, Sealife ja vähän shoppailtiin, kuljettiin puistoissa ja museoissa
-Oulussa, sama apartment asuminen viikoksi, käytiin Vauhtipuistossa (aika pieni paikka, mutta oli just sopiva 3v lapselle ja silloinen 8v ajoi tyytyväisenä mönkkäreillä jne), Edenissä ja sen viereisellä hiekkarannalla (?), puistossa jne
-Rovaniemellä, siellä oltiin mökissä vähän kaupungin ulkopuolella yks vkl, oltiin loppukesästä, upeat maisemat! Käytiin Artkumissa ja Napapiirillä, kesäkelkkaradalla, kesäteatterissa jne
-Turussa Caribbian kylpylähotelissa (olikohan se ton niminen?). Oli tosi kiva paikka.
Lapset yleensä tykkäävät laivamatkasta.
Ottakaa hyvä hotelli keskustasta. Me ollaan oltu Nordic Hotel Forumissa. Siellä kiva pieni kylpyläosasto yläkerrassa.
Siellä voi käydä eläintarhassa, ajella trolley-busseilla, Tompean -mäellä on hyvät näkymät ja kiva tunnelma.
Varautukaa nyreään palveluun. Itse aion tehdä miniloman ihan vain Helsinkiin samanikäisten lasten kanssa. Ohjelmassa Lintsi ja Heureka.
Siellä on se minisuomi ja eläinpuisto. Kiva paikka.
Meidän perhe oli Kolmårdenissa. Oli tosi kiva reissu.