Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskallanko laittaa hormonikierukan?

Vierailija
27.03.2012 |

Aika on jo varattu mutta hirvittää kaikki sivuvaikutukset. Painonnousu, hiustenlähtö, masennus yms ja mitä muuta voi tulla?

Kommentit (18)

Vierailija
1/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollenkaan huono sivuoire.

Vierailija
2/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaan se, mitä tunget suuhusi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

"pakolla" laitettiin pari kuukautta sitten hormonikierukka. Ihon ja hiusrten rasvoittumista on tullut ainakin mulle sekä hirveitä hormonipaukamia menkkojen yhteydessä otsaan.

Vierailija
4/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuttavapiirin kokemuksia:

-vaikea akne

-lihominen 10-20kg

-mieliala reistailee

-kuukautisia ei tule, mikä on täysin luonnonvastaista ilman raskautta tai vaihdevuosia

Vierailija
5/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terkkari kyllä sanoi että kaikki hormonaalinen ehkäisy lihottaa. ap

Gynekologini sanoi, ettei lihota. Siihen on vain helppo vedota, jos sattuu lihomaan.

Mulla myös ainoa "oire" kuukautisten pois jääminen. Suosittelen siis kokeilemaan ja pitämään sen ainakin 6kk, jotta tietää miten se itselle käy. Tokihan se ei ihan jokaiselle sovi, mutta suurin osa käyttäjistä on tyytyväisiä.

Vierailija
6/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

paikallisesti kohtuun.

Vierailija
7/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja haluaa sen poistettavan, niin saako siitä jotain "korvausta" ? Siis menikö se raha nyt täysin hukkaan ja nyt täytyis miettiä taas uutta vaihtoehtoa... T. se jolle lääkäri "pakolla" laittoi hormonikierukan

Vierailija
8/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin pelkäsin ja opulta se on ollut elämäni paras päätös.

Minä otin MIRENA kierukan kesällä 2010. Olin lievästi ylipainoinen migreenipotilas, jolla äärettömän runsaat menkat.

Nyt olen 16 kiloa kevyempi (juuh, olen myös lisännyt liikuntaa), menkat on todella niukat, iho loistavassa kunnossa, hikoilu on vähentynyt. Hiukset voivat yhtä hyvin kuin ennenkin. Yhtään enempää en ole masentunut tai väsynyt, mitä nyt 5 lapsen äitinä muutenkaan olin aikaisemmin. Ehkä vain pirteämpi jo varmaan siksi että runsaat menkat on jäänyt pois ja hb on parempi.

Migreeniä ei ole ollut yhtään sen useammin kuin ennen kierukan asentamistakaan.

Suosittelen ainakin koittamaan!! Kunpa minäkin olisin uskaltanut laittaa sen jo vaikka 5-6 vuotta aiemmin!

Vierailija
9/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään oireita ja ihanaa kun ei ole menkkoja. Yksi vaaleanpunainen pisara kertoo kierron kulun ja siinä pärjää yhdellä pikkuhousunsuojalla. Mä en ole ikinä kuullutkaan noista luetelluista sivuvaikutuksista. Totta on tietenkin että kaikki ei sovi kaikille, mut mulle sopii erittäin hyvin.

Vierailija
10/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vuoto muuttui tiputteluksi, sitä tuskin edes huomaa. Elämä helpottui aivan helvetin paljon.

Vierailija
11/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.terveyskeskus.fi/do.xsp?objectType=vlqry&viewType=searchownv…

Hormonikierukka vapauttaa hormonia paikallisesti. Siinä sen hienous! Näin vältytään hormonivaikutuksista koko elimistöön.

Hormonihoito ei lihota, mutta systeemisesti (eli geelinä, laastarina tai tabletteina) käytetyt hormonivalmisteet voivat vaikuttaa nesteen kertymiseen. Nesteenkertyminen voi ilmetä turvotuksena.

Vierailija
12/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi "paikallinen" joo.

Vierailija
13/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se kun vaikuttaa suoraan kohdun limakalvoon, joka ei paksuunnu eli ei siis vuoda pois.

Pahvi, opettelisit asiat ennen täällä mesoamista!

Vierailija
14/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kaikki muutkin oireet ovat kuviteltuja, akne, hiusten lähtö ja rasvoittuminen, mielialan vaihtelut, haluttomuus?

Vierailija
15/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se paikallinen vaikutus kuitenkin joillakin lopettaa menkat? Tosi "paikallinen" joo.

Tiiätkö, se on just siellä oikeassa paikassa missä se paikallisesti lopettaa ne menkat :D

Vierailija
16/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin kaikki muutkin oireet ovat kuviteltuja, akne, hiusten lähtö ja rasvoittuminen, mielialan vaihtelut, haluttomuus?

Menkat ei ollut noista se paras esimerkki...

t. se joka mainitsi menkkojen poisjäämisestä

Mä en vaan hetkeäkään usko, että se vaikutus olisi oikeasti vain ja ainoastaan paikallinen.

Vierailija
17/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mut ei haittaa.. parasta on se että voi vetää ilman kumia miehen kanssa.

Vierailija
18/18 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta oma gyne ei voinnut edes suositella hormonivalmistetta, minkäänlaista. Aiemmin hormonaalisesta ehkäisystä järkyttävät migreenit -> väh. 3vrk työkyvytön joka kuukausi. Lisäksi sairastin synnytyksenjälkeisen masennuksen, jonka takia ei myöskään hormonikierukkaa suositellut.

Laitettiin kuparikierukka ja sopii minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi