Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Äidinmaidon rauta ei riitä, joten lapsi tarvii kiinteitä ennen 6 kk ikää!

Vierailija
27.03.2012 |

[quote]

Imetys

Vastasyntynyt vauva saa riittävän määrän rautaa äidinmaidosta aina kuuteen kuukauteen saakka. Toisaalta jos äiti kärsii raudanpuutoksesta raskauden aikana, äidin rautavarastot eivät usein ole riittävät pienen lapsen tarpeisiin. Erityisen tärkeää on lapsen riittävä raudan saanti 6-36 kuukauden ikäisenä.

Äidinmaidon rautapitoisuus laskee jopa puolella kuusi kuukautta lapsen syntymän jälkeen. Samaan aikaan lapsen verimäärä alkaa lisääntyä, jolloin rautaa tarvitaan hemoglobiinin tuotantoon. Tämän vuoksi lapsi tarvitsee soseutettua ruokaa: kasviksia, perunoita, marjoja, hedelmiä, lihaa ja kalaa äidinmaidon rinnalle.

[/quote]

Yritin selvittää mitä pitäs syödä, että saan hb:n nousemaan ja tuollaisen löysin. Miksihän tuosta ei sitte puhuta neuvolassa mitään? vai puhuvatko myöhemmin?

Kommentit (42)

Vierailija
41/42 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kolme lastani olen täysimettänyt 6kk ikään saakka jolloin aloitettu kiinteät. Kaikki olleet isokokoisia puolivuotiaana n. 10kg! Hb ollut normaali.

Imetystä olen jatkanut kiinteiden ohella kaikilla n. vuoden ikään, pisimillään 1,5v. Lehmänmaitoa ovat saaneet vasta vuoden iässä. Ei korvikkeita.

Kenelläkään ei ole ruoka-aineallergioita, toisin kuin esim. minulla. Astma on esikoisella, kuten minulla.

Vierailija
42/42 |
27.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

minun ei tarvi vauvalle antaa kiinteitä eikä lisärautaa sen vuoksi, että minun maidossa sitä rautaa olisi jotenkin liian vähän... muuten kyllä aattelin maistattamisen aloittaa ennen puolta vuotta ko se maistelu ja kiinteän ruuan suussa pyöritys ei ole aina niin helppoa vauvoille.

kunhan saan sen hb:n nyt itseltä nouseen 102 ylöspäin niin eiköhän me selvitä. Olihan tuo lainattu teksti kyllä sen rautavalmisteen mainos sivulta otettukin :D

Nuo allergiatkin kieltämättä vähän pelottaa. Suvussa on paljon, meidän perheessä ei. Mutta isompien lasten vauva-aikaan meillä oli kaksi koiraa, jotka kulki ulos-sisälle-ulos koko ajan. eli bakteerikanta tuli varmasti varsin luonnonläheiseksi vauvasta asti. Tämän kanssa ehkä alan käymään tallilla hyvissä ajoin, että saa sieltä ees tarpeeksi bakteereja :D

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kuusi