Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kirjoitin ystävälleni että hän juo liikaa alkoholia lasten nähden.

Vierailija
26.03.2012 |

En voinut enää katsoa kännäilyä läpi sormien. Ei ole vastannut. Päätin että menköön kaveruus jos se on siitä kiinni.

Toisaalta jos hän ei enää pidä yhteyttä, niin en voi mitenkään tietää missä kunnossa on lastensa kanssa.

Tämä juttu pyörii koko ajan mielessä, mutta katsoin parhaimmaksi sanoa asiasta ensin hänelle, jos vaikka tajuaisikin olevan jonkintasoinen alkoholisti.

Kommentit (15)

Vierailija
1/15 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

sammaltaa, hikottelee, sössöttää, ei pysy muitten keskusteluissa enää mukana. On kerran sammunutkin.

Veti kännit jopa silloin kun mentiin lasten kanssa ulos ravintolaan syömään iltapäivällä. Tilasi itselleen koko ajan lisää viiniä ja oli AIVAN liian humalassa. Ei ollut kykenevä huolehtimaan lapsistaan.

AP

Vierailija
2/15 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs siihen sanot? Eikä mulla ole alkoholiongelmaa.

Taidat ap olla niitä jotka sanovat lapsilleen oluen olevan "aikuisten limpparia" ja muun alkoholin ties mitä..

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/15 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kun sanoit nyt. Todella ikävä tilanne. Olen itse alkoholistiperheestä ja vieläkin vatsaa vääntää ahdistuksesta, kun muistan millaista oli olla jossain vanhemman kanssa, joka oli ihan kännissä :(

Ikävä kyllä voi olla, että pelkkä kirjoittaminen ei riitä.

sammaltaa, hikottelee, sössöttää, ei pysy muitten keskusteluissa enää mukana. On kerran sammunutkin.

Veti kännit jopa silloin kun mentiin lasten kanssa ulos ravintolaan syömään iltapäivällä. Tilasi itselleen koko ajan lisää viiniä ja oli AIVAN liian humalassa. Ei ollut kykenevä huolehtimaan lapsistaan.

AP

Vierailija
4/15 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

se viiniä latkiva Inari? Hyvä että puutuit asiaan, vaikka se ei heti auttaisikaan, niin antaa ajattelemisen aihetta. Miten ystäväsi mies suhtautuu? Tajuaako ongelman?

Vierailija
5/15 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs siihen sanot? Eikä mulla ole alkoholiongelmaa.

Taidat ap olla niitä jotka sanovat lapsilleen oluen olevan "aikuisten limpparia" ja muun alkoholin ties mitä..

Miksi juot joka päivä?

Vierailija
6/15 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

että sanomiseni auttaa häntä tajuamaan että on ihan väärällä tiellä. Edes jossain vaiheessa.

Hän on yksinhuoltaja, ei ole sitä toista kontorlloimassa, ja sekin minua vähän hirvittää.

Lapsensa jo siellä ravintolassa puolustelivat äitiään että "äiti on ihan ok" kun me muut ihmettelimme hänen kuntoaan ääneen. Itse sanoi olevansa pikku hiprakassa vain.

Itsekään en lasiin sylje ja juon kyllä viiniä lasten nähden. En sano sitä aikuisten limppariksi vaan viiniksi, jossa on alkoholia, ja jota ei sen takia lapset saa juoda.

Tämä tapaus on nyt liian usein ollut tuhannen päissään lastensa aikana. Ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin sanoa asiasta.

AP

Vierailija
7/15 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko etäisä kuvioissa?

Vierailija
8/15 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAI SIT EI!

Onko sulla kotona kovin tylsää?

Jos kaverisi hoitaa lapset hyvin ja vaihtaa vapaalle ja viihteelle silloin kun hän pääsee pois kotoaan niin onko se väärin?

Tarjoudu sinä "kaverina" ottamaan hänen lapset hoitoon, jotta kaverisi pääsee nollaamaan itsensä ihan kunnolla, vaihtamaan vapaalle.

Vierailija
9/15 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisi harvinainen poikkeustilanne kyseessä, lapset reagoisivat toisella tapaa, eivät äitiään puolustellen ja jälkiään peitellen. Kauheaa, että kyseessä yh. Toivon ettet jätä tätä asiaa kirjoituksen varaan, vaan olet sitkeästi yhteydessä ystävääsi - etkä odota että hän ymmärtäisi asian "jossain vaiheessa". Sitä hetkeä ei ehkä koskaan tule ja ainakin sen odottelu on lapsille helvettiä. Soita ystävällesi, mene vaikka ovelle rimputtamaan, sano että haluat olla tukena ja että hänen on ymmärrettävä että tilanne ei voi jatkua noin. Voit tietenkin tehdä myös saman tien lastensuojeluilmoituksen, jos uskot ettet saa sanomaa läpi hänelle omin keinoin.

T. aiemmin kirjoittanut alkoholistin tytär, joka kovasti ahdistuu tästäkin ketjusta

että sanomiseni auttaa häntä tajuamaan että on ihan väärällä tiellä. Edes jossain vaiheessa.

Hän on yksinhuoltaja, ei ole sitä toista kontorlloimassa, ja sekin minua vähän hirvittää.

Lapsensa jo siellä ravintolassa puolustelivat äitiään että "äiti on ihan ok" kun me muut ihmettelimme hänen kuntoaan ääneen. Itse sanoi olevansa pikku hiprakassa vain.

Itsekään en lasiin sylje ja juon kyllä viiniä lasten nähden. En sano sitä aikuisten limppariksi vaan viiniksi, jossa on alkoholia, ja jota ei sen takia lapset saa juoda.

Tämä tapaus on nyt liian usein ollut tuhannen päissään lastensa aikana. Ei ollut muuta vaihtoehtoa kuin sanoa asiasta.

AP

Vierailija
10/15 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun taas luullaan olevan usein alkoholin vaikutuksen alainen,koskapa olen vitsikäs, puhelias ja nauravainen nainen. Ja olen absolutisti. Olen ajatellut, että taitaa olla kateutta. Olen hitusen päälle kolmekymppii ja lapseni on jo 15 ja erittäin fiksu. Ja itse olen nuorekkaan näköinen. Taitaa olla kateutta, kun ikätovereilla on ipanaikäisiä lahkeet täynnä....ja minulla erittäin paljon omaa aikaa !!

Vierailija
11/15 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Epäilen, että ovat montakin kertaa saaneet laittaa itse itsensä nukkumaan kun äiti on sammahtanut sohvalle.

Mulla on tästä tosi paha mieli, mutta en halunnut vielä lähteä tekemään mitään ilmoituksia. Äiti käy kuitenkin töissä ja ilmeisesti hoitaa sen ihan hyvin.

Lapset on etäisällä joka toinen viikonloppu. Luulisi, että hänenkin täytyy olla jollain tasolla tietoinen missä mennään? Vai suojelevatko lapset äitiään eivätkä kerro isälle mitään? Vai pitävätkö lapset äitiään normaalina? Tuon ikäisten luulisi jo ymmärtävän paljonkin asioita.

:(

AP

Vierailija
12/15 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

avioeron jälkeen (lopulta). Ero oli helpotus, mutta syyllisyys niin kova, etten olisi kertonut mitään.

T. se alkoholistin tytär

Epäilen, että ovat montakin kertaa saaneet laittaa itse itsensä nukkumaan kun äiti on sammahtanut sohvalle.

Mulla on tästä tosi paha mieli, mutta en halunnut vielä lähteä tekemään mitään ilmoituksia. Äiti käy kuitenkin töissä ja ilmeisesti hoitaa sen ihan hyvin.

Lapset on etäisällä joka toinen viikonloppu. Luulisi, että hänenkin täytyy olla jollain tasolla tietoinen missä mennään? Vai suojelevatko lapset äitiään eivätkä kerro isälle mitään? Vai pitävätkö lapset äitiään normaalina? Tuon ikäisten luulisi jo ymmärtävän paljonkin asioita.

:(

AP

Vierailija
13/15 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen tuttu myös lasten etäisän kanssa ja saan hänen yhteystietonsa helposti. Hänelle on juuri syntynyt uusi lapsi uudessa suhteessa. Laitanko hänelle viestiä huolestani ja kerron kaiken näkemäni?

Ystävyyden menetyksellä ei tässä valossa ole mitään väliä. Haluan mieluummin noiden lasten asiat kuntoon.

AP

Vierailija
14/15 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

TAI SIT EI!

Onko sulla kotona kovin tylsää?

Jos kaverisi hoitaa lapset hyvin ja vaihtaa vapaalle ja viihteelle silloin kun hän pääsee pois kotoaan niin onko se väärin?

Tarjoudu sinä "kaverina" ottamaan hänen lapset hoitoon, jotta kaverisi pääsee nollaamaan itsensä ihan kunnolla, vaihtamaan vapaalle.

et omista sydäntä? Olet itsekin alkoholisoitunut pahemman kerran? Vedät itsekin lastesi nähden kännit ja luulet että se on normaalia?

Vierailija
15/15 |
26.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä selvään toistuvaan ryyppäämiseen noin pienten lasten edessä pitää puuttua. Tärkeää on saada ymmärtämään oma ongelma ja että hakisi siihen apua vaikka a-klinikalta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi neljä