miten saa maistraatin turvakiellon
olen miettinyt pitkään takaisin kotipaikkakunnalle muuttamista, josta jouduin muuttamaan pakoon väkivaltaista hullua isääni (on todellinen hengen ja terveyden uhka). Isäni ei ole siis ns. normaali todellakaan. Haluaa vahingoittaa minua ja lapsiani. Olen asunut muualla nyt 10v ja ikävöin kotiin, sillä sinne jäivät kaikki ystävät, kaverit, suku ja uudella paikkakunnalla ei ole oikein löytynyt uusia.
Mikä pitää olla peruste että saisi maistraatin turvakiellon eli henkilötiedot (osoite ym) salaiseksi? Voiko yksityinen ihminen ottaa postilokero-osoitteen todellisen osoitteen salaamiseksi? Vainoaminen kun ei ole rikos, niin vainoajan uhrin on itse suojauduttava.
Ottaisin ilman muuta myös turvatiimin, aroundion tms turvapalvelun kotiini lisäksi, mutta sen lisäksi haluan ehdottomasti ettei osoitteeni näkyisi missään, ettei lasteni päiväkodit paljastuisi mitenkään ja että voisin ohjata osoitteeni postilokeroon. Turvakiellosta huolimatta toisen osoitteen voi saada helposti selville vaikka niin, että vainoaja soittaa sanomalehden tilaajapalveluun esiintyen uhrin nimellä ja tekee "osoitteenmuutoksen" tai jollain muulla tavalla.
Nyt meillä on hyvä turvaväli eli yli 600km mutta en tiedä miten vaaralliseksi elämä menisi jos muuttaisin lähelle. Mietityttää kovasti, mutta toisaalta haluaisin antaa lapselle suvun ja juuret. Muuta sukua on vaikea tavata välimatkasta johtuen.Isäni kanssa ei ikävä kyllä ole mahdollisuuksia ns. sopia koska hän ei ole terve ihminen ja hänen käytöksensä ei ole normaalia (eikä hän itse pysty tilaansa arvioimaan objektiivisesti).
Kommentit (3)
et pysty pitämään osoitetta salaisena. meillä on salainen osoite, ja silti osoitetiedot löytyvät netistä moneltakin sivulta. Entäs, kun isäsi saa tietää osoitteesi, muutatko jälleen? Taas vaihtuu lapsilla kaverit? Et myöskään voi ikuisesti pitää lapsiasi neljän seinän sisällä jonkun valvottavana. Miten he kulkisivat kouluun? Koulun pihalle kun menee norkoilemaan, niin johan joku kaveri paljastaa osoitteen. Eiköhän ole parempi, että unohdat haaveilut ja rakennat lapselle juuret johonkin muualle. Lapsi vaistoaa pelon ja suojautumisen. Turvallisuus on juuria tärkeämpi asia.
[quote author="Vierailija" time="26.03.2012 klo 10:28"]
et pysty pitämään osoitetta salaisena. meillä on salainen osoite, ja silti osoitetiedot löytyvät netistä moneltakin sivulta. Entäs, kun isäsi saa tietää osoitteesi, muutatko jälleen? Taas vaihtuu lapsilla kaverit? Et myöskään voi ikuisesti pitää lapsiasi neljän seinän sisällä jonkun valvottavana. Miten he kulkisivat kouluun? Koulun pihalle kun menee norkoilemaan, niin johan joku kaveri paljastaa osoitteen. Eiköhän ole parempi, että unohdat haaveilut ja rakennat lapselle juuret johonkin muualle. Lapsi vaistoaa pelon ja suojautumisen. Turvallisuus on juuria tärkeämpi asia.
[/quote]
Osoite voi olla salainen vain jos on turvakielto.
Miksi et ilmoita niille sivuille missä sinun yhteystietosi näkyy että poistaa ne? Lain mukaan heillä on siihen velvollisuus
Samalla paikkakunnalla isäsi saisi helposti selville osoitteenne vaikka olisi turvakielto. Ihan ihmisiltä kyselemällä tai kadulla vastaantulemalla hän olisi pian ovenne takana. Itse en muuttaisi.