Mitä tehdä kissalle joka kusee kaikkialle?
Leikattu 3v uros.
Kaikkialle on ehkä liioteltu, mutta ei osu joka kerta laatikolla.
meille tuli vauva 8kk sitten, yritämme huomioda kissaa samalla tavalla kuin ennekin (ja kissoja on 2, joten niillä on seuraa toisistaankin...), mutta nyt tuli kyllä mitta täyteen...
Olin jo menossa nukkumaan, poika nukkui jo, ja kissa tulee ja KUSEE SÄNKYYN!
Ihan pokkana.
Ensin raapi peittoa, niin että minulla heräsi epäilys että ei kai se nyt jukoliste sinne kusee, ja yritin töniä sitä pois.
Ei se mihinkään liikkunut, tuijotti vain minua, ja liriliriliri...
Onko mitään mitä voisi tehdä?
Vai onko vaihtoehdot vain uusi koti tai piikille?
Hyi helvetti, emmä tollast haluu edes miettii....
Kommentit (27)
Meillä on 3 vuotias kissa ja 7kk lapsi. Kissa on pennusta asti ollut sisäsiisti mutta on välillä osoittanut mieltään ja pissannut kiellettyyn paikkaan esim säkkituoliin. Nyt se on aloittanut pissaamaan kaikkialle ja ihan koko ajan. Esim. Leikkimatto, sitteri, hoitoalunen, matto ja säkkituoli ovat menneet. Ärsyttää!!! Vien kyllä ma eläinlääkäriin tarkastukseen. Tämä saa luvan loppua. Siistinä ihmisenä en halua että kotini haisee kissan pissalta ja että lapseni konttaa siinä laittaen kätensä suuhun!
Mitenkähän aloittajan kissalle kävi, aikaa jo 2½ vuotta.
Itse olisin vienyt kissan piikille.
Kissamaailman foorumi on kyllä semmonen mielensäpahoittajien paikka, että huhhhuh.
Meidän vanhempi kissa alkoi pissailla kesällä lapsen huoneeseen. Kävi välillä laatikossakin, mutta jos tytön huoneen ovi oli vahingossa jäänyt auki, sieltä se katti löytyi lammikon vierestä. Laitettiin huoneeseen paljon sitruunaviipaleita. Ekalla kerralla kun kissa huoneeseen eksyi, pidin sitruunaviipaletta hetken katin nenän edessä. Kissa lähti nopeasti pois eikä huoneeseen enää pissaillut. Sitruunaviipaleita pidettiin huoneen lattialla varmaan kuukauden ajan ja niitä piti vaihtaa usein uusiin.
Käytettiin myös kissa lääkärissä ja siellä selvisi että sairastaa munuaisten vajaatoimintaa. Uskon, että pissailu johtui pääasiassa sairaudesta, mutta kyllä siinä piru vie protestiakin oli mukana =) Nyt on kissalla uusi ruokavalio ja pissaamisongelmia ei ole ollut yli kuukauteen =)
Kissa on kyllä niin inhottava elukka. Joutua nyt vauvakin kissan kusisissa kaukaloissa sun muissa olemaan. Kuvottavaa
En jaksanu kaikkee lukee mutta
1) Kissa ei KOSKAAN tee PROTESTI pissa..
2) Jos kissa tykkää pissata pehmeille alustoille on kissalla silloin jotain vialla virtsateissä tai virtsarakossa
3) Kipinkapin kissan kanssa lääkärille!!
Meidän kissa tekee samaa satunnaisesti, usein sen jälkeen kun olemme olleet esimerkiksi reissussa ja kissaa käynyt joku vieras hoitamassa. Saattaa tosiaan kävellä nenäneteen ja liritellä matolle, vein kissan lääkäriin ja selvisi että kissalla on idiopaattinen kystaidi, eli kissan virtsarakko ärtyy stressistä joka tuottaa kipua virtsatessa jonka kissa yhdistää hiekkalaatikkoon ja pyrkii sen vuoksi pissaamaan pehmeälle alustalle. Meillä kissalle annetaan loxicom tulehduskipulääkettä kerran kaks viikkoon joka helpottaa tilannetta.
mahdotonta, että pakko oli lopettaa. Verhoja sai pestä viikottain, plus sitten nuo muut tavarat. Toinen suhuutteli sitten ulkona, marjapensaat, naapurin vieraiden maahan laskeman kassin.. mutta eihän se nyt mua niin häirinnyt:)
Mutta tosiaan, olosuhteiden maalla olis pitänyt olla ihanteelliset, joten tuskin kodin vaihdos olisi asiaan auttanut. Saati että joku maalla olisi sellaista kissaa huolinut, kun niitä pentuja oli saatavilla pilvin pimein muutenkin.