Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luuletko olevasi hyväntekijä, kun lahjoitat yh:n lapselle rumia ja vanhanaikaisia lastenvaatteita?

Vierailija
25.03.2012 |

Kiitos ei, kanna lumppusi ihan itse roskiin tai hyväntekeväisyysjärjestöjen vaivoiksi.

Kommentit (55)

Vierailija
1/55 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä mulle kelpais ne vähän vanhemmat ja "rumemmatkin" vaatteet, jos vaan joku lahjoittais. Rahat tiukalla, joten säästöö se on pienikin säästö.

Vierailija
2/55 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuluneet lastenvaatteet (t-paidat, collegehousut) käytän kenkien kiillottamiseen, vessanpytyn pesuun, jne. ihan itse.

Pienet sukat ja sukkahousut ja alusvaatteet roskiin.

mekkoja jää hyväkuntoisia. olen myynyt kirppiksellä eurolla, joitakin säästän muistona (on hyvät varastotilat). ulkovaatteita myynyt eurolla kirppiksellä,myös hyväkuntoisen yhdellä olleen reimatec kosteussuojatun haalarin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/55 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään jälleenmyyntiarvoa ja käyttöarvokin on vain mökki- tai remonttivaatteina.

Lapsilla ikäeroa 3v 3kk enkä säästä isommalta mitään pienemmälle vaikka sukupuoli on sama, ei ole tiloja eivätkä isomman vaatteet enää kolmen vuoden päästä näytä kivoilta pienemmän päällä.

Sain äskettäin kassillisen vaatteita, joista 80% laitoin eteenpäin ja muutamia vaatteita jätin meille, lahjoitetut vaatteet olivat n. 2005 vuosimallia ja sen huomasi.

Vierailija
4/55 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelin, että vauva tarvitsee hurjasti vaatteita ja pesin ja lajittelin niitä kulahtaneita lumppuja viikkotolkulla. Totuus on, etten käyttänyt niitä koppuraisia, nyppyyntyneita rättejä kertaakaan.. Vauva sai lahjaksi vaikka mitä ihanaa ja äitiyspakkauksenkin uudet perusvaatteet olivat paljon kivempia. Ja vauva kasvoi niin nopeasti, että saman koon vaatteita ei loputtomasti tarvinnut. Opin kerrasta, ja yli puolivuotiaalleni olen hommannut kaikki vaatteet itse - joko kirppiksiltä vaate kerrallaan tai sitten uutena. Ostan harkiten mutta vain sellaista, mistä tosiaan pidän ja nyt leikki-ikäinen poika on aina nätisti puettu, vaikkei vaatteisiin omaisuutta menekään.

Vierailija
5/55 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sydämestäni että kohtaat suurempiakin murheita niin ei tarvitse loukkaantua jos joku lahjoittaa sinulle vääränlaisia vaatteita.... Säälittävää tuollainen.

Itsekin olen melko tarkka lastenvaatteiden suhteen, mutta jos joku lahjoittaisi vaatteita niin osaisin sanoa kohteliiaasti kiitos ei. Tai jos vaatteiden kunto tulisi yllätyksenä, niin veisin jämät kierrätyskeskukseen. Olen ostanut esim. mll-kirppikseltä hommahousuja eurolla, koska tiedän että ne Lindexin 20 euron housut on todella pian samassa kunnossa! Ja omistan ompelukoneen, jolla paikkaan kuluneita polvia ja ompelempa itsekin uusista kankaista vaatteita aina kun on aikaa!

Niin, ap vaikuttaa provolta, tai sitten hän on katkera yh, joka luulee että naimisissa olevat katsovat häntä alaspäin. Tiedoksi vain, että useimmat lahjoittavat ihan vain auttamisen halusta. Ihmiset ovat erilaisia, joillekin ne kulahtaneet lastenvaatteet ovat ihan toimivia, joillekin kauhistus.

Vierailija
6/55 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoitan vain sellaisia vaatteita joita voisin kuvitella laittavani omillekin lapsilleni ylle. Mutta tiedän että on joitakin jotka tosiaan lahjottaa sellaisia rikkinäisiä ja kulahtaneita kuteita ja luulevat tehneensä hyvänkin teon, joten ymmärrän kyllä ap:n pointin.

Vierailija
7/55 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

elämässäni tosiaankin on suurempiankin murheita enkä niitä murheita halua ainakaan lisätä sillä, että puen lapseni rumiin ja vanhanaikaisiin vaatteisiin.

Mutta lyötyähän saa hakata lisää, lahjoittakaa seuraavalla kerralla yhoolle paskaa paketissa niin tietää paikkansa.

Iloahan yhoon ei tarvitse tuntea eikä yhoo ansaitse sitä, että lapselleen kunnollisia ja hyvännäköisiä vaatteita ainakaan ilmaiseksi saisi, ahne paska, saa kaikki yhteiskunnan tuetkin ja kiittämättömänä vinkuu lisää.

Vierailija
8/55 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heippa vaan...

Vierailija
9/55 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin ei tarvitse tyytyä "hyväntekijöiden" armopaloihin.

Olen tosi valikoiva lastenvaatteiden suhteen, kakaroille kelpaavat vain parhaimmat.

Ja melko useasti tuo 300€ jo pelkkiin lastenvaatteisiin kuukaudessa meneekin.

Vierailija
10/55 |
14.04.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hulluilta päiviltä lähtee mukaan ainakin lenkkareita ja käsineitä ja 100€ menee ainakin. Jos viikossa ei mene 50e lastenvaatteisiin, niin se on halpa viikko.

Mutta kaikki menevät käyttöön ja tarpeeseen, turhia vaatteita en kakaroille enää osta kaappeihin lojumaan.

Vierailija
11/55 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipa mielenterv. ongelmia tai päihdeongelmia tai ei.

Vierailija
12/55 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

lahjoitan vaan siistejä ja kauniita vaatteita ja ihan kaikille, omille kavereilleni siviilisäädystä huolimatta. Ja otan mielelläni vastaan jahka neljäs lapsi alkaa tulla, vaikka niitä vähän rumempiakin.

T. Kolmen lapsen naimisissa oleva äti :))

Vierailija
13/55 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

vinkumasta vaatteiden perään.

Vierailija
14/55 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

edes niitä epämuodikkaita.

mene luuseri töihin.

miksi olet yksinhuoltaja?

Vierailija
15/55 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mene hoitoon tai miten ois töihin? Ei tarvis nöyrtyä almuvaatteisiin ja tulla sit tänne vitutuspäissään ja itku silmässä huutamaan, kuinka yh on sankaruudessaan itse asiassa normia perheenäitiä paljon parempi ja arvokkaampi yksilö, joka teki lapsetkin yhteiskunnan tulevaisuutta ajatellen että on sitten tulevaisuudessa eläkkeenmaksajia.

Vierailija
16/55 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan lapselleni mieluummin uutena muutaman hyvännäköisen vaatteen.

Ne kammottavat lahjoitusvaatteet myyn aina eteenpäin ja saan sen verran rahaa että ostan parempia uutena kaupasta.

Vierailija
17/55 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut ydinperhemammat sen sijaan luulevat lunastavansa taivaspaikkansa sillä, että saavat auttaa YKSINHUOLTAJAA.

Auttaminen on sitä, että te pyhimykset lahjoitatte rumia vaatteita.

Kierrättäkää ne lumppunne siellä ydinperhemammojen kerhoissa, minä en niitä ainakaan tarvitse, vaikka yh olenkin.

Osaan ostaa lapselleni vaatteita kirpputorilta.

Vierailija
18/55 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

ostan lapselleni mieluummin uutena muutaman hyvännäköisen vaatteen.

Ne kammottavat lahjoitusvaatteet myyn aina eteenpäin ja saan sen verran rahaa että ostan parempia uutena kaupasta.

Ihan itse keksit ratkaisun ongelmaasi, hurraa! Ihmettäkö täällä vielä valitat?

Alkaa kuulostaa Psykikseltä tääkin.

Vierailija
19/55 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minultakin on pyydetty lastenvaatteita, ja jos jotain antaisin, niin en varmastikaan kaikkein hienoimpia ja rakkaimpia vaatteita. Valitettavasti. Kas kun niillä vähemmän muodikkaillakin pärjää jos tilanne on se, ettei ole muuta.

Meilläkin käytetään paljon vanhoja ja epämuodikkaita vaatteita, joita ollaan kierrätetty lapselta toiselle ja esim. saatu lahjaksi joskus vuosia sitten. Hyvin toimivat perusvaatteina silloin kun ei tarvitse hienostella.

Vierailija
20/55 |
25.03.2012 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannetaan kaikki lumput ja ollaan niin hyväntekijää että.

Kiitos, suoraan ovat menneet kaatopaikalle, mutta sen olisitte voineet tehdä ihan itsekin.

Mut sittenhän teillä olisi jäänyt se oma taivaspaikka lunastamatta, kun ette voineetkaan auttaa YKSINHUOLTAJAA.

Pyytettömiä antajia en ole tavannut, enkä sellaisia, jotka antaisivat laatuvaatteita.