Äitini laskee, kuinka monta vuotta olen ollut mieheni kanssa yhdessä.
Sitten hän tekee vertailua siihen, kuinka kauan hän ja isäni olivat yhdessä ennen eroa. Nyt minä ollen ollut mieheni kanssa pari vuotta pidempään yhdessä ja keskustelut sen kun kiihtyy, kun äitini odottaa jostain syystä kieli pitkällä eroamme. On siis satavarma että meillä tulee ero. Vaikka ei meillä kyllä mitään ongelmia ole miehen kanssa. Mutta äitini kyllä kehittelee niitä. Jos mieheni erehtyy pari kertaa vuodessa käymään kavereiden kanssa jossain saunaillassa tai illanvietossa. Kuulen monta viikkoa äidiltäni, kuinka kaikki miehet on samanlaisia ja minunkin mieheni saa pillua niillä reissuilla, minun on turha muuta kuvitellakaan. Tai sitten välillä mieheni on kuulemma homo, kun saunoo miesten kanssa. Mitäs mieltä tästä on arvoisa av-raati?
Viiraako minulla päässä, kun kuvittelen, ettei mieheni petä eikä jätä, eikä edes hakkaa? Vai viiraako sittenkin äidilläni...
Kommentit (4)
syvät traumat omasta liitostaan ja erostaan. Ei ole päässyt siitä yli ja purkaa sitä jollakin tapaa teidän suhteen kautta ulos, siis sinun ja miehesi suhteen kautta. Minua tuollainen kyllä loukkaisi. Kannattaa varmaan ottaa asia puheeksi ja kertoa, että sinä et ole hän eikä miehesi isäsi. Teidän liittonne ei ole sama kuin heidän.
ja kehittelee teille olemattomia ongelmia, jos siis nyt alat kuvittelemaan äitisi puheitten perusteella, että miehesi saunailloissa pettää.
Ja kuulen tuostakin, kuinka olen saatanan avuton ämmä, kun en lapsiakaan saa itse hoidettua. Äitini on aina ollut katkera, kun me lapset jäimme hänelle. Ei olisi halunnut, ja sanonutkin suoraan, että hän toivoi usein että olisimme kuolleet, että hänkin olisi saanut hyvän elämän eikä vain isäni.
Tänään soitti ja laskeskeli, että jäänkö minä tyhjän päälle, kun mieheni haluaa erota. No en jää, mutta en jaksa hänen kanssaan edes tuollaisista asioista enää puhua. Sitten vänkytti minulle, kuinka hänen oli pakko jäädä velkaiseen taloon meidän lasten kanssa ja isälleni piti vielä maksaa. Koetin selittää, että siinähän on omaisuudet tasattu ja se on ollut ihan lainmukainen jako. Mutta eii, eihän se nyt niin mene. Kun kerran lapset jäi, niin silloin olisi pitänyt omaisuuskin jäädä ja kun ei tuotakaan tiennyt silloin. Sanoin, että no olisit kuule dumpannut meidät lapset isälle...
Mun äiti ei ikinä sanoisi mulle, että mun mies saa pillua tai että se on homo