Mitä tää on ja onko vakavaa?
Mulla on ollut flunssaa ja yskää aika pitkään, viimeksi viime viikonloppuna selkeästi pois menossa ollut yskäni virkose selkeästi. Yskä oli kuitenkkin ok, ei sattunut, vaikka kuulosti todella pahalta. Nyt tänä aamuna herätessäni koko keskivartaloa särkee ja on kuumetta (ei paljon, 37,8 juuri nyt), kurja yskä jatkuu. Huomenna menen lääkäriin, mutta mitä te veikkaatteN
Kommentit (8)
kohonnut korkea kuume viittaa, että jälkitautina esim. juuri keuhkokuume.
Tulehdushan nostaa kuumeen.
Onko yleisvointisi millainen?
Mulla keuhkokuumeessa oli tosi huono, en ole koskaan ollut niin sairas.
ja se todetaan röntgenillä?
meillä se on ollut kahdella pienellä lapsella jotka molemmat joutuivat sairaalaan potemaan.
Kuume ei ole erityisenkorkea, 38 molemmin puoli. Yleiskunto kohtuullinen, en jaksa tehdä mitään ja koko keskivartalo on kuin tulessa, henkeä ahdistaa, muttai ei keuhkojen vaan pallean kohdalta.
Mietin myös tuota keuhkokuumetta, en tiedä. kurja olo joka tapauksessa, mutta eniten pelkään tuon miehen isoäidin vuoksi. Mitä jos mä nyt tartutin siihen tappavan taudin???
Ei keuhkokuumeessa välttämättä ole kovaa kuumetta. On myös täysin kuumeetttomia keuhkokuumeita.
Sinulla saattaa olla flunssa.
Se joskus pitkittyy.
Sinulla saattaa olla flunssa.
Se joskus pitkittyy.
Siis oliko tuo ironiaa? Että ei edes lekurille tarvitse huomenna mennä?
ap
tuo olla vaikka lievä keuhkokuume, se selvinnee huomenna.
Mutta keuhkokuume sinällään ei ole tarttuvaa. Se pöpö joka sen (ja flunssan) aiheuttaa, saattaa tietty kyllä tarttua.
Toivottavasti ei ole mikään keuhkokuumeen tapainen, oltiin nimittäin eilen miehen 90-vuotiaan isoäidin luona kylässä... Voi itkut...
ap