Reilusti nuorempi mies haluaa vakavaa parisuhdetta kanssani.
Itse emmin.
Tapasimme, ihastuimme, tapailimme lisää, tutustuimme, ihastuimme enemmän.
Minä luulin miestä 30+ vuotiaaksi, hän minua ehkä noin kolmekymppiseksi.
Molemmat opiskelemme, aikuisopiskelijoina, joten ikä ei heti tullut edes puheeksi. Noin kuukautta myöhemmin jo useasti aikaa yhdessä vietettyämme kävi ilmi, että mies on 27-vuotias, minä 10 vuotta vanhempi.
Meillä synkkaa hienosti, ja miestä ikäero ei haittaa. Itsestäni en ole niin varma. Mitä jos mies haluaakin lapsia tulevaisuudessa? Mitä jos ikäero on ylitsepääsemätön asia miehen vanhemmille, tai ystäville? Itse en tiennyt elämäni suuntaa tuossa iässä, mutta tämä mies vaikuttaa kaikin puolin kypsemmältä ja vastuullisemmalta kuin itse olin samanikäisenä.
Olen taistellut tuulimyllyjä vastaan niin paljon, etten tiedä jaksanko enää.
Toisaalta, muilta osin mies on kaikkea sitä mitä toivon.
Onko muita vastaavassa tilanteessa olleita? Mitä teit, miten ratkesi?
En etsi vastausta siihen miten toimin, vaan näkökulmia.
Kommentit (8)
suunnitella ja ohjailla, niin ottaisin irti tästä suhteesta kaiken sen minkä voisin enkä murehtisi tulevia. Ainakin olisin sitten rakastanut - sen verran kuin suhde kesti/kestää.
Kannattaako heittää hyvä juttu menemään siksi, että tulevaisuudessa ehkä, mahdollisesti voi tapahtua sitä tai tätä? Tietysti asiat kannattaa jutella alunperin selväksi.
haluaako hän ylipäätään perustaa perhettä?
Vanhempien ja ystävien mielipiteet voit jättää, tässähän on kyse kahden ihmisen suhteesta.
Turha taistella epävarmoja asioita vastaan, menee vaan energiaa ja aikaa hukkaan.
enkä edes mainittavan suurta ikäeroa
ole mielestäni edes kauhean suuri, kun olette kuitenkin molemmat selvästi aikuisia ja vieläpä samassa elämäntilanteessa (tällä huomattavasti enemmän merkitystä mielestäni). Ehkä mies ei edes halua lapsia tai sitten etenette salamana suhteessa ja saatte vielä liudan lapsia lähivuosina. Ehkä mies ei voikaan saada lapsia. Ehkä, ehkä ehkä. Ei kannata liikaa jossitella vaan joskus pitää uskaltaa kuunnella sydäntään. Pahinta, mitä tuossa tilanteessa voi käydä, on saada siipeensä ja särkynyt sydän. Siitäkin selviää. Ei hyviä miehiä puussa kasva joten antaa mennä vaan!
naimisissa itseäni 10 vuotta nuoremman miehen kanssa. Miksi ikä on nykyisin näin suuri ongelma?
Ikä on vain numero. Sitä paitsi nainen ei sano koskaan ikäänsä.
voithan feikata sille vakavaa suhdetta, kyllä se jonkun aikaa onnistuu