Miksi ihmiset, joilla on asunto, auto ja kesämökki, eivät anna rahaa köyhille?
Kommentit (35)
tässä vaiheessa vuotta. Ja senkun kiristyy. Veikkaan, että elätämme tuloillamme muutamaakin köyhää.
Lisäksi laitan joulupataan aina muutaman satasen, minulla on Plan-kummilapsi Sudanista ja osallistun moniin keräyksiin.
Eli miten niin ei anneta?
siis sulle tuo viesti
On iso asuntolaina, joten sitä maksellaan....
Suomessa sosiaalihuolto takaa perustoimeentulon. Emme ole rikkaita, joten en näe syytä lahjoitteluun. Ulkomaille, oikesti köyhille voisin antaa, ja olen välillä antanutkin rahaa, luotettavan järjestön kautta, ja pari kertaa tuttuni kautta joka auttaa romanilapsia etelä- euroopassa.
Odota, kun pääset ysiluokalle ja alkaa yhteiskuntaoppi. Ehkä siellä selitetään noita palkkajuttujakin.
tehän varastatte muidenkin osuuden, naurettavaa väitää antavansa jos ahnehtii ylisuurta palkkaa
JOs joku puolue pitäisi valita niin joko kristilliset tai kokoomus. Vanhempani kun yksityisyrittäjiä...
vuosien varrella miljardeja euroja rahaa. Mitä on tapahtunut ? Ei mitään. Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy. Ok, jonkun elämä voi muuttua helpommaksi, mutta koulujen jälkeen homma jatkuu samana. Naimisiin, sitten 6 lasta, mies jättää ja ollaan yh-nä lopunikää.
Kun euron lahjoitat menee perille, tarvitsijalle alle 5 %. Yritys, esim Plani vetää 15 - 25 % ja valtaosa kohdemaassa voitelurahoihin suoraan tai välillisesti.
Se että joku menis ja vetäis piuhat mieheltä poikki tokan lapsen jälkeen ja pakottais töihin tarkoittais maanosassa pysyis perheet pysyis koossa ja elintason kasvua tapahtuis.
Syytää sä vaan sinne rahaa, kun et tiedä mitään ja omaa tuntoa sillä pönkität.
TUskin olet ottanut kovinkaan tarkkaan selvää mikä osa rahasta menee perille, ja olet oikeassa, järjetöissä on eroja, ja siksi kannattaakin valita tarkkaan.
Itse asun siellä, missä itse sen rahan annan ja näen, mitä järjestö sillä tekee. Kukaan työntekijöistämme ei saa esim. palkkaa, vaan järjetömme kirurgitkin ovat vapaaehtoisia, joten niin suuri osuus kun mitenkään on mahdollista lahjoituksista menee perille. JA jos joku järjestö enemmän ottaakin välistä, mitä sitten, tosi harva on huijari, sanopa joku joka on? Tarvitsee sekin rahaa, että kotimaassa työtä tehdään tunnetuksi, painetaan esitteitä, maksetaan toimipaikan vuokraa tms. Parempi se 5 prossaa kun ei mitään, mutta enpä tiedä yhtään järjestöä jossa menisi näin paljon välillisiin kuluihin. Vaihda sitten järjestö, vaikka tähän iam-afghanistan.org
Kolmasosa palkasta menee suoraan "köyhille" ja kun työmatkakulut ym pakolliset (mm. siistit vaatteet)vähennetään, niin jää vain TYÖN ILO :)
Suomessa työttömät saavat käteen kuukaudessa enemmän kuin venäjän köyhät vuodessa. Miksi Suomen työttömät eivät anna rahojaan venäjän köyhille?
paljonko pitäisi antaa tai mitä kautta? Kyllä minä laitan rahaa aina kun joku keräys tulee vastaan esim yhteisvastuukeräykseen olen laittanut jo useammankin kerran, aina kauppareissulla jos ovat sopivasti siinä keräämässä. Ja kaikkiin muihin myös mitä eteen tulee. Kirkossa tietysti kolehtiin rahaa. Ja joulupataan viedään aina paketteja köyhien perheiden lapsille. Veroissa tietysti myös mutta sehän nyt ei varsinaista hyväntekeväisyyttä ole. Kummilapsia tms meillä ei ole, jotenkin haluan mielummin auttaa täällä lähellä olevia. Ne kummijärjestöt tuntuvat niin etäisiltä, haluaisin antaa suoraan apua tarvitsevalle lapselle tai perheelle enkä kummijärjestölle.
Enkä ajatellut myydä esim autoani, jotta voisin avustaa köyhiä.
sai vuoden koulutarvikkeet, tai lasta, joka eli kun sai tarvittavat rokotteet ja lääkkeet tai isää, joka sai silmälasit ja voi taas tuoda perheelle elantoa olet ihan mielelläsi pari päivää vähemmällä, tai ainakin sinun pitäisi olla. Nim. Joka päivä aliravittuja lapsia näkevä. Esim. järjestömme silmäsairaalakäynti silmälasineen ja lääkkeineeen maksaa 60 eurosenttiä/potilas potilaalle, mutta sekin on paikallisille paljon, sinulle ei kun vertaat mihin kuukaudessa rahasi käytät.
niillä rahoilla, joita hän ei halunnut käyttää oman kansansa auttamiseen, niin ymmärtää, että kehitysapu on oikeastaan välillistä apua sodille.
Plan-kummilapsi ei saa välttämättä mitään niistä euroista, joita eurooppalaiset kumminsa antavat. Niillä rahoilla rakennetaan heimopäällikölle komeampi talo, ostetaan varakkaille miehille lisää vuohia, parannetaan poikien asemaa.
vuosien varrella miljardeja euroja rahaa. Mitä on tapahtunut ? Ei mitään. Rikkaat rikastuu ja köyhät köyhtyy. Ok, jonkun elämä voi muuttua helpommaksi, mutta koulujen jälkeen homma jatkuu samana. Naimisiin, sitten 6 lasta, mies jättää ja ollaan yh-nä lopunikää.
Kun euron lahjoitat menee perille, tarvitsijalle alle 5 %. Yritys, esim Plani vetää 15 - 25 % ja valtaosa kohdemaassa voitelurahoihin suoraan tai välillisesti.
Se että joku menis ja vetäis piuhat mieheltä poikki tokan lapsen jälkeen ja pakottais töihin tarkoittais maanosassa pysyis perheet pysyis koossa ja elintason kasvua tapahtuis.Syytää sä vaan sinne rahaa, kun et tiedä mitään ja omaa tuntoa sillä pönkität.
samaa mieltä, en anna senttiäkään mihinkään keräykseen oon niin paskamainen, hankkikoon kaikki omat rahansa ,menkää töihin, tyhjästä minäkin olen oman omaisuuteni kerännyt. Annan mieluummin omille lapsilleni.
tehän varastatte muidenkin osuuden, naurettavaa väitää antavansa jos ahnehtii ylisuurta palkkaa