Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työ uuvuttaa

Vierailija
24.03.2012 |

Alan olla ihan puhki. Ei vain enää rahkeet riitä. Mitä voin tehdä?

Kyse ei ole siitä, että minulla olisi liikaa työtehtäviä. Olen ollut yli 10 vuotta samassa työpaikassa, ja vaikka työtehtävät ovat lisääntyneet, olen aina kyennyt tekemään työni, jos hiukan uhraan ylimääräistä vapaa-aikaani siihen. Ei kuitenkaan kohtuuttoman paljon.

Olen asiakaslähtöisessä ammatissa, ja kaikilla meillä on suunnilleen sama määrä asiakkaita. Nyt vain on käynyt niin, että omani ovat paljon työllistävämpiä kuin keskimäärin monen muun. En saa hoidettua normaaleja rutiineja, kun poikkeustapaukset työllistävät, ja siksi olen koko ajan jäljessä töissäni, vaikka olenkin tehnyt parina iltana viikossa ylitöitä. Näistä en saa korvausta, koska meillä ylitöistä ei makseta vaan kyse on siitä, että olen huono työntekijä, jos en selviä töistäni, koska muutkin selviävät. Esimies on huomannut tilanteen, koska osa tapauksista koskettaa häntäkin ja työllistää häntä. Hän on kovasti säälitellyt ja yrittänyt joitain pieniä juttuja siirtää pois minulta, mutta ei siis mitään ratkaisevaa helpotusta ole siitäkään tullut.

Nyt en enää öisinkään osa olla ajattelematta työjuttujani. Perjantai oli niin raskas päivä, että en vain kyennyt ottamaan mitään töitä kotiin vaan päälle jäi täysi kaaos. Koko päivä meni erään asiakkaan kanssa, kaikki rutiinityöt jäivät tekemättä ja odottavat nyt tekijäänsä (työpäiväni koostuu siis näistä rutiinitöistä ja asiakastapaamisista mutta selvitettäviin juttuihin ei ole laskettu aikaa ja näistä siis koko perjantai koostui.

Olen niin puhki, että iltaisin vain itkettää. Aamuisin tekee mieli jäädä kotiin "sairastamaan", mutta sittenhän vasta ne työt kasaantuisivatkin! Toiset kyllä hoitaisivat asiakastapaamiset mutta kaikki muu odottaisi siellä tekijäänsä...

Mitä siis voin tehdä? Onko tästä ahdingosta mitään poispääsyä?

Työpaikan vaihtoa en harkitse. Alani töitä harvoin löytyy näin läheltä enkä perheeni takia voi muuttaa. Lisäksi työt ovat samankaltaisia kaikkialla, minulle vain nyt on sattunut huono tuuri. Kaiken huipuksi työkaverit ovat mielettömän ihania. Usein tällä alalla näin hyvää tuuria ei ole.

Kommentit (21)

Vierailija
21/21 |
10.01.2017 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suosittelen alan vaihtoa. Kadut myöhemmin jos uuvutat itseäsi vuosikausia

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän viisi