Vaihdoimme lapsen ruokavalioon nyt punaisen maidon ja oikean voin
Kommentit (7)
ihmisen lihottaa! Niinno tietty jos ei mitään muuta syö ja noita mättää sen sankollisen päivässä.
Jos lapsi ei ole enää maidon juomisikäinen, asiassa ei mielestäni ole mitään erityistä.
margariini voihin ja kaupan rasvaton maito tinkimaitoon 3 vuotta sitten.
Ja jokainen lapsi pysynyt omalla kasvukäyrällään tämän muutoksenkin jälkeen.
Tyttö 7vee jatkaa kasvuaan -2 käyrällä (ollut sillä syntymästään asti), ja poika 5vee pysyy 0 käyrällään myös tasaisesti. Kumpikin todella hoikkia (no tyttö laiha ripakinttu ;)), terveen näköisiä, ja pojalla paistaa esim. vatsalihakset vatsanpeitteiden läpi. Kumpikin ovat kovia liikkumaan.
Meillä myös lapset lopettaa syömisen, kun ei ole enää nälkä. Koskaan eivät ole olleet herkkujen perään. Tänään karkkipäivä ja tarjolla on karkkia (ja ehkä illalla sipsejä leffan kanssa). Koskaan eivät esim. ahmi niitä, vaan syö kohtuudella muutaman ilman rajoituksia.
Lasten isä on pysynyt hoikkana ja atleettisena, vaikka maito on nyt kunnon rasvaista tavaraa ja juo maitoa aina ruokailulla.
Minulla karisi 10 ylimääräistä kiloa reilussa vuodessa tuon muutoksen jälkeen. Sitä ennen söin aina kaikkia kevyt/diet -tuotteita, ja silti lasten saannin jälkeen ruhooni kertyi hissukseen se +10kg. Kun lopetin laihduttamisen ja kevyttuotteet, ja vaihdoin itsekin margariinin ehtaan voihin ja kunnon tinkimaitoon, niin kummasti ne ylimääräiset kilot vain lähti itsekseen. :)
Miehellä mitattiin syksyllä kaikki arvot, ja kunnossa oli. Ja minulla oli juuri 2 viikkoa sitten kaikki mittaukset. Kolestrooleja myöten kaikki arvot ihanne lukemissa. :)
Itse uskon siihen, että kyllä se on se teollinen rasva, sokeri ja turhat hiilarit (valkoisen viljan mussutus) se, mikä niistä lapsista lihottaa muodottomia. :(
Joten tsempit täältä muutoksen tielle, ap! :)
Mutta älkää kissoille antako maitoa. Niiden suolisto ei kestä sitä. :(
Kaikista luuloista huolimatta, kissan ruokavalioon ei kuulu maito ollenkaan.
Kissa juo vettä, ja on lihansyöjä.
tuo laihtuminen käytännössä kävi? Pitääkö rasvainen ruoka paremmin nälkää ja söit siis vähemmän kuin niitä kevyttuotteita? Tuskin lisäkalorit ja -rasva nimittäin laihtumista aiheutti?
Kiinnostaisi tietää, mihin tuo perustuu, kun itsekin tuskailen painon kanssa.
margariini voihin ja kaupan rasvaton maito tinkimaitoon 3 vuotta sitten.
Ja jokainen lapsi pysynyt omalla kasvukäyrällään tämän muutoksenkin jälkeen.Tyttö 7vee jatkaa kasvuaan -2 käyrällä (ollut sillä syntymästään asti), ja poika 5vee pysyy 0 käyrällään myös tasaisesti. Kumpikin todella hoikkia (no tyttö laiha ripakinttu ;)), terveen näköisiä, ja pojalla paistaa esim. vatsalihakset vatsanpeitteiden läpi. Kumpikin ovat kovia liikkumaan.
Meillä myös lapset lopettaa syömisen, kun ei ole enää nälkä. Koskaan eivät ole olleet herkkujen perään. Tänään karkkipäivä ja tarjolla on karkkia (ja ehkä illalla sipsejä leffan kanssa). Koskaan eivät esim. ahmi niitä, vaan syö kohtuudella muutaman ilman rajoituksia.
Lasten isä on pysynyt hoikkana ja atleettisena, vaikka maito on nyt kunnon rasvaista tavaraa ja juo maitoa aina ruokailulla.
Minulla karisi 10 ylimääräistä kiloa reilussa vuodessa tuon muutoksen jälkeen. Sitä ennen söin aina kaikkia kevyt/diet -tuotteita, ja silti lasten saannin jälkeen ruhooni kertyi hissukseen se +10kg. Kun lopetin laihduttamisen ja kevyttuotteet, ja vaihdoin itsekin margariinin ehtaan voihin ja kunnon tinkimaitoon, niin kummasti ne ylimääräiset kilot vain lähti itsekseen. :)
Miehellä mitattiin syksyllä kaikki arvot, ja kunnossa oli. Ja minulla oli juuri 2 viikkoa sitten kaikki mittaukset. Kolestrooleja myöten kaikki arvot ihanne lukemissa. :)
Itse uskon siihen, että kyllä se on se teollinen rasva, sokeri ja turhat hiilarit (valkoisen viljan mussutus) se, mikä niistä lapsista lihottaa muodottomia. :(
Joten tsempit täältä muutoksen tielle, ap! :)
Miten tuo laihtuminen käytännössä kävi?
Mä luulen, että sillä jatkuvalla dietillä ololla ja kevyttuotteiden syömisellä oli sellainen vaikutus, että sitä tunsi itsensä koko ajan mukamas nälkäiseksi, ja tuli puputettua aina ylimääräistä. Sitä ajatteli aivan liian paljon syömisiään, jonka takia myös tuli repsahduksia.
Kun jätin taakseni kaiken maailman dietit, kevyttuotteet yms. ja lopetin kokonaan niiden ajattelemisen, ja keskityin vain nauttimaan elämästä ja hyvästä ruoasta, niin sitä alkoi pikkuhiljaa suhtautumaan ruokaankin oikalla tavalla. Vaikka ruokakerma muuttui oikeaan kermaan, rasvaton maito tinkimaitoon ja margariini voihin, niin 3-4kk aikana elimistö ja aivot oppivat syömään niitä oikean määrän. (Sen 3-4kk aikana minun piti päivittäin keskittyä miettimään, kuinka paljon/vähän ruokaa riittää minulle, jotta tulen kylläiseksi.)
Jos nyt muistelen, miten esim. levitin margariinia ennen leivän päälle, niin kyllähän sitä moskaa tuli laitettua huomattavasti enemmän kuin nykyään voita. Ja nykyään itse asiassa syön leipääkin niin paljon vähemmän. Eli pääasiassa sitä voita tulee syötyä vain ruoan seassa.
Lapset osaa lopettaa syömisen, kun niillä ei ole enää nälkä.