Kaveri valittaa ajanpuutteesta vaikka hänellä on sentään mies!
Kysyi kakkuohjetta ja sitten valitti että hänen täytyy tehdä se kakku yöllä kun muulloin ei ole aikaa! Heillä on yksi pieni lapsi ja molemmat osallistuvat vanhemmat...
En ymmärrä.
Kommentit (10)
kun on pieniä lapsia. Jos on parisuhde, niin siihen parisuhteen hoitamiseenkin menee aikaa.
Toiset myös ovat hieman avuttomampia esim kotitöissä (esim minä en ole mitenkään kätevä). Vaatimustaso erilaisten asioiden suhteen vaihtelee. Toiset lapset nukkuvat enemmän ja permmin, joten aikuisillakin riittää virtaa. Toisen lasten temperamentti taas saattaa olla niin haastava, että kaikki aika ja energia menee siihen.
elämässä voi olla myös kaikenlaisia muita elämää kuormittavia tekijöitä: sairaudet, kivut, lapsuudesta periytyneet traumat, jotka heräävät henkiin oman lapsen synnyttyä, oman vanhemman sairastuminen/sairastaminen, isovanhempien kuolema/sairastaminen jne.
t: yh
yhtä kiire sillä on aina ja yhtä väsyny se on aina. Outoo.
Olinkohan määkin samanlainen kun mun lapsi oli samanikänen...? Tosin mulla ei ollu miestä ja silti löyty aikaa esim. nähdä kavereita. Tosin se olin aina minä joka menin kavereitten luokse...
En ymmärrä.
Ei siihen tarvita kuin yksi lapsi, niin ei ole enää aikaa juuri mihinkään. Nälkä saattaa iskeä kolmelta, mutta syömään ehdin viideltä. Elokuvan jos haluan katsoa, niin se onnistuu keskellä yötä, kun muut nukkuvat.
niin aika rikkonaisia ne yöt voivat silti olla valvottavan lapsen kanssa. Lapsi saattaa möyriä, huutaa ja itkeä öisin ja vaikka kuinka toinen hoitaa, niin se toinenkin saattaa silti olla ihan hereillä.
Ei se lasten lukumäärä eikä hoitajien määrä kerro mitään toisen väsymyksestä tai kiireestä. On erilaisia lapsia ja erilaisia vanhempia.
No meillä ainakin aikaa vie vanhempien harrastukset -urheiluseuratoiminta SM-sarjajoukkueessa (miesten edustusjoukkue) vie meidän vanhempien aikaa tosi paljon. Mies valmentaa ja itsellä kaikenlaista yhdistysaktiviteettia (kokouksia, organisointia, tiedotusta) joka vie illat ja viikonloput.
Eli ei ne lapset niinkään meillä se aikaa vievä syy ole. Tai no, toki lapset on vaikuttaneet siihen että meidän vanhempien yhteinen aika on vähentynyt ja liikuntaharrastukset jääneet kun tuo yhdistystoiminta vie niin paljon aikaa.
Mutta en mä valita -monet kyllä ihmettelee (luultavasti siis kauhistelee) et kun meillä "on niin kauhee vauhti koko ajan" mutta mä en osaa vaan olla. Siis mä en yhtään jaksais että elämä olis sitä arkea vaan että aamulla ulos leikkipuistoon ja sitten kotihommia ja sitten leffavuokraamoon ja illalla lasten mentyä nukkumaan leffa ja popparit sohvalla. Äh. ei mulle.
Mä kyllä toisinaan valitan ajanpuutetta ja ihmettelen miten muut ehtii siivota, hoitaa pihaa ja mökkeillä... no, meidän aika menee urheilukentän laidalla. Enkä luopuisi siitä. Kaikkea ei kuitenkaan vain voi saada.
kun oli mies, kun jätin sen niin jo alkoi aika riittämään. Näinkin voi olla.
Mulla on ehkä rima matalammalla esim. siisteystason suhteen, sisustuksen suhteen jne.
Mitta, mun lapsella oli tosi paha refluksi puolentoista vuoden ikään asti ja yöt sen mukaisia. Tää kaveri on monesti sanonut, että heidän lapsi nukkuu yöt. Ja mulla on sellainen kuva kaverin miehestä, että hänkin osallistuu ihan kivasti lapsen elämään.
Nyt ollaan molemmat työelämässä, mun lapsi on 2 v. ja kaverin 1 v. Molemmilla siis lapsi hoidossa. Lisäksi minä opiskelen iltaisin.
ap
vaikka hänellä onkin mies :-). Tai ehkä hänellä on enemmän hommia juuri siitä syystä kun hänellä on mies :-).
Ihmiset tekevät asioita eri tavalla, toiset tekevvät tarkemmin ja hitaammin, toiset ovat aikaansaavempia ja nopeampia vetämällä mutkat suoraksi, toiset ennakoivat ja tekevät asioita etukäteen, toinen jättää tekemiset viime hetkeen jne.
Kyse on enemmän luonteesta kuin lapsien ja miesten määrästä.
kaikin tavoin parempi kuin kaverisi.
Mulla on ehkä rima matalammalla esim. siisteystason suhteen, sisustuksen suhteen jne.
Mitta, mun lapsella oli tosi paha refluksi puolentoista vuoden ikään asti ja yöt sen mukaisia. Tää kaveri on monesti sanonut, että heidän lapsi nukkuu yöt. Ja mulla on sellainen kuva kaverin miehestä, että hänkin osallistuu ihan kivasti lapsen elämään.
Nyt ollaan molemmat työelämässä, mun lapsi on 2 v. ja kaverin 1 v. Molemmilla siis lapsi hoidossa. Lisäksi minä opiskelen iltaisin.
ap
arjen järjestely. Mulla on niin huippuihana, osallistuva ja lasten kanssa pärjäävä mies, ettei mitään ongelmaa. Olen tänään jo käynyt veljen luona kahvella ja kaupoissa, tehnyt ruokaa ja nyt kökin tässä ja ajattelin ottaa tirsat ennen saunaa. (Jäi iltavuoron takia yöuni vähän vajaaksi). Tänään on tällänen päivä.
Sitten taas toisina päivinä tuntuu ettei kellossa vaan ole tarpeeksi aikaa kaikkiin päivän hommiin, silloin on parasta siirtää joku huomiselle.
Mutta kyllä mä ap, ymmärrän, ettet ymmärrä, en minäkään ymmärrä miten ei yhden lapsen kanssa saa yhtä kakkupohjaa tehtyä. Taikina vie aikaa n. 5min. ja uunissahan se on sen vajaan tunnin ja sitten uhraat kaksi minuuttia kun otat sen uunista pois. Kyllä se taisi olla vaan pientä liioittelua, että saa joltain vöhön huomiota :))
Tai ehkä se isi ei olekaan niin osallistuva kuin olet luullut.
yhtä kiire sillä on aina ja yhtä väsyny se on aina. Outoo.
Olinkohan määkin samanlainen kun mun lapsi oli samanikänen...? Tosin mulla ei ollu miestä ja silti löyty aikaa esim. nähdä kavereita. Tosin se olin aina minä joka menin kavereitten luokse...