Olen asperger aikuinen, kysy!
Kommentit (11)
En ole ap, mutta mun exäni oli assi, ja itse ole myös. Joten se on periytynyt lapselleni. Assia ymmärtää parhaiten toinen assi, jos ei ole liian pitkällä kirjossa.
Tärkeintä olisi muistaa, että aspergerit ovat hyvin herkkiä ja heistä tulee helposti neuroottisia ja vetäytyviä. Olisi hyvä tukea lapsen kiinnostuksenkohteita, vaikka ne olisivat epätyypillisiä (siis outoja ;), sillä assi voi löytää onnen ja menestyksen omasta sisäisestä maailmastaan ja hyvin spesifisistä kiinnostuksenkohteistaan.
Hänellä ongelmana pikemminkin kaikenmaailman vedättäjät, kuin että itse hankkisi lähestymiskieltoja. Häntä on helppo käyttää hyväksi...
Ei se tee vielä ihmisestä sairasta/viallista,vaikka mielenkiinnonkohteet eivät huku sinne harmaaseen massaan. Itse olen kiinnostunut vanhoista kotimaisista elokuvista,vaikka minun ei ikäni puolesta kuuluisi tietää niistä yhtään mitään.
Poikani 20, aspergen, yrittää päästä eläkkeelle, vetäytynyt, erakoitunut huoneeseensa, masentunut,
pongaa aina hakemus takaisin
esim. alakouluikäisenä? Pidettiinkö sinua hankalana/outona?
on hankkia diagnoosi itselleen aikuisena, jos sitä ei ole lapsena tehty?
Miten perusteellisesti sitä tutkittiin?
-10-vuotiaan as-pojan äiti-
ainakin poikapuolisille lapsillesi? Miten aiot selviytyä heidän mahdollisesti joskus aika haastavankin käytöksen kanssa?