Paljonko maksaa ruostesuojaus autoon?
Pitäisi hommata ruostesuojaus Saksasta haettuun autoon, kuulin että maksaisi useamman satasen mutta kuinka paljon? Osaatko suositella hyvää ja edullista ruostesuojauksen tekijää Jyväsktlän pohjoispuolelta?
Kommentit (16)
Oli kaikenlaista sähläystä, mm.rikkoivat avaimeni ja lupasivat muka korvata mutta ei niillä ollut aikomustakaan.Avaihan maksaa yli 200e uuteen autoon. Vetkuttelivat kuukausitolkulla ja lupailivat lukuisia kertoja maksaa mutta ei niillä ollut aikomustakaan. Vasta kun kuluttajavirasto lähti asialle niin joutuivat lopulta maksamaan. V-tuttaa niin paljon koko paikka, täysiä konnia jos minulta kysytään!
Halvalla pääsee ainakin pääkaupunkiseudulla, se on siinä € 500-600,-
Kannattaa viedä ammattiliikkeeseen, on takuut ja kuitti. Varsinkin jos on uudehko auto. Itse tehtynä on paskaista hommaa, vaikka tuleekin halvemmaksi. Vanhan romun voi sutia itse vaikka parkkipaikalla.
joten teen itse vaikka nainen olenkin enkä auton laittamiseen mitenkään perehtynyt mutta sukulaisella autotallissaan tilat ja laitteet massaukseen joten ostan aineet ja pyydän mukaan jonkun joka itse oman autonsa massannut ja tietää mitä tehdä.
Hukkaan menee aika ja vaiva ja aineet. Kunnon aineet ovat lisäksi kovia myrkkyjä.
Paska homma ammattilaisellekin ja paljon on kusetusta alalla.
Mitä nykyään maksaa auton ruostesuojaus? Kannattaako se teettää ja missä? Kokemuksia ja vinkkejä kellään kiitos.
700-800€ Maksaa kallein ja laajin ruostesuojaus.
Onko joku oikeasti hyötynyt noista ruostesuojauksista itse? Tuskin kuitenkaan sitä autoa muutamaa vuotta kauempaa pidätte niin että ehtisi puhki ruostua ja siitä hyötyy ainoastaan seuraavat omistajat.
Vierailija kirjoitti:
Onko joku oikeasti hyötynyt noista ruostesuojauksista itse? Tuskin kuitenkaan sitä autoa muutamaa vuotta kauempaa pidätte niin että ehtisi puhki ruostua ja siitä hyötyy ainoastaan seuraavat omistajat.
Meillä on jokaista autoa käytetty sellaiset 6-10 vuotta. Kyllä siinä ajassa käydään läpi massaus ja toinenkin. Muutama vuosi sitten massautin auton 300 eurolla Turussa, nyt en ole viime aikoina massannut. Myin vanhan auton enkä viitsinyt sen takia enää maksaa massausta. Käytin sen pari sataa mieluummin täydelliseen sisätilapesuun lasten aiheuttamien kura- ja mehujälkien takia, jotta auto näyttäisi houkuttelevammalta ostajan silmissä. Itse ostin uudemman auton, joka oli juuri massattu.
Kuinka usein tai koska se olisi suositeltava tehdä? Haluan pitää hyvää huolta autostamme, koska maksetaan sitä vielä kau-aaan.
Täytyykö siihen (kunnolliseen ja perusteelliseen auton ruostesuojaukseen) säästää tonni( 1000eukkua) ?
Vierailija kirjoitti:
Kuinka usein tai koska se olisi suositeltava tehdä? Haluan pitää hyvää huolta autostamme, koska maksetaan sitä vielä kau-aaan.
Suomessa on vaihtelevat sääolosuhteet ja teitä suolataan. Autot ovat kovilla. Massaus pitäisi tehdä noin 3-4 vuoden välein, vähän niin kuin renkaiden uusiminenkin. Siinähän se 500-1000 vuodessa meneekin, kun yhtenä vuotena ostaa uudet talvirenkaat, seuraavana uudet kesärenkaat, kolmantena massaa, neljäntenä tekee isomman määräaikaishuollon - ja sitten alkaa kierroksen alusta.
http://www.massana.fi/kat/auton-ruostesuojaus-id19